Kirjoitettu Syyskuu 26, 2007 http://iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1439899 Venäläiset ovat rakentaneet ensimmäisen ison matkustajakoneen sitten Neuvostoliiton aikojen. Superjet 100-koneella voi lentää lähes sata matkustajaa. Konetta kuvaillaan "kymmenen vuoden tehokkaan työn hedelmäksi". - Superjet on enemmän kuin vain lentokone, varapääministeri Sergei Ivanov hehkutti ulkomaisille sijoittajille ja venäläisille tehdastyöntekijöille. - Nykyään yksikään iso lentoyhtiö ei voi toimia vain maan sisäisessä liikenteessä. Siksi tavoitteet on suunnattu ulkomaille. Venäjän tavoitteena on nostaa osuutensa maailman lentomatkustajien kuljettajana kymmeneen prosenttiin. Kymmenen vuoden tähtäimellä se tavoittelee lentoteollisuudessa nousua ainakin maailman kolmanneksi suurimmaksi. IS-Reuters Varmasti on jo jossain tämäkin tieto? (ei vain iskenyt silmään) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2007 Ei tuo Superjet 100 ole iso kone. Vetää muistaakseni saman verran porukkaa kuin empun 175? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2007 siinähän se sanotaan että "lähes sata matkustajaa" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2007 Venäjällä on melkoisen optimistiset odotukset: odottavat myyvänsä 1000 kpl näitä Superjettejä... No, tavoitteet on hyvä pitää korkealla. Venäjä odottaa myös myyvänsä Intialle kovasti monta hävittäjäkonetta, mutta siihen kauppaan on neljä muutakin (länsimaista) ehdokasta eikä kauppoja solmita ennenkuin 2 vuoden kuluttua, ja intialaisilla on kovat ehdot vastakaupoista jne. Takaisin SSJ:iin: http://in.reuters.com/article/businessNews/idINIndia-29708420070925 http://www.russiatoday.ru/business/news/14735 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2007 Koneesta siis 73 varmaa tilausta ja mm. Italiassa Air Italy korvaa B737 kalustoa 10 x Suhoin Superjetillä. Perttu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2007 Jossain oli, että Sukhoi tarvitsee 300 tilausta päästäkseen edes omilleen. Koitan etsiä tuota juttua. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2007 Koneesta siis 73 varmaa tilausta ja mm. Italiassa Air Italy korvaa B737 kalustoa 10 x Suhoin Superjetillä. Perttu Mun tietojeni mukaan koneesta on 98 varmaa tilausta (15 100-75 ja 83 100-95) ja 73 optiota. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2007 Jossain oli, että Sukhoi tarvitsee 300 tilausta päästäkseen edes omilleen. Koitan etsiä tuota juttua. Älä turhaan näe vaivaa, Reuters Indian jutussa tuossa ylempänä se on mainittu (breakeven 300 planes). Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2007 Se on hienooooo... 8) Ehkä koska tulee mieleen nakkikannu. Mitenkäs tämä tuli vasta nyt tänne?Minä ainakin tiesin tästä jo vähintään 0,5 vuotta. ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2007 Virallinen esittely elikkä "rollout" oli tänään, siinä syy, oletan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2007 Täällä oli jo vähän sekä linkki tehtaan sivulle. http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,44368.msg783895.html#msg783895 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2007 Tainnu Uspatoff tehdä ekskursion Brasiliaan... -A- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2007 Tainnu Uspatoff tehdä ekskursion Brasiliaan... -A- nääh, näyttää Aku Ankka ilmestyvän molemmissa maissa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 26, 2007 Tainnu Uspatoff tehdä ekskursion Brasiliaan... -A- Näissä lentokoneissa näkyy olevan sama trendi kuin autoissakin, kaikki alkavat muistuttaa pikkuhiljaa toisiaan. Eipä kai noissa paljon ole "valinnanvaraa" ulkonäöllisesti katsoen . Eipä kai esim. moottoreita voi oikein laittaakuin siipiin tai taakse. Miksi on mahdettu luopua takana olevista moottoreista a la MD-80 ? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 27, 2007 SSJ:n roll out on noteerattu myös Seattlessa. Jutussa mainitaan, että valmistaja on nostanut arviotaan koneen myyntiluvuista 1800 koneeseen 20 vuoden aikana ja samoin kerrotaan, että suunnitteilla on myös isompi variantti, johon mahtuisi 120 matkustajaa, sekä myös rahti- ja VIP-versio. Malev saattaa tilata koneita ensi vuonna (mahdollisesti 15 kpl), sanoo Boris Abramovich. Air France-KLM ehkä harkitsee asiaa tulevaisuuden konevaihtoehtona. http://seattlepi.nwsource.com/business/333295_russiajet27.html Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 27, 2007 Eikös SAS myös harkinnut koneita noin suullisesti ainakin jonkin aikaa sitten. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 27, 2007 Nuo embraer spekulaatiot voi minusta jo jättää... Itse en kyllä tässä valmiissa konessa näe enään juuri mitään yhteneväisyyksiä. http://www.spiegel.de/img/0,1020,978342,00.jpg[/img] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 27, 2007 Sopisi ainakin SAS:n konseptiin; eikös niillä ole koneita vähän jokaiselta valmistajalta? Itse ainakin suhtaudun kovin skeptisesti tähän itänaapurin "Superkoneeseen", tuskinpa kovin montaa saavat myytyä läntisille markkinoille. Muistaakseni TU-204:n kohdalla hypetys oli kovaa mutta tällä hetkellä koneita on rakennettu peräti 66 kappaletta. Ainakin ex-itäblokin maat taitavat olla tiukasti A:n, B:n ja E:n leirissä jo poliittisista syistä. Olisiko Kiina ja Intia ne ensijaiset markkinat venäläisten yhtiöiden lisäksi? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 27, 2007 Varmaan noistakin tulee peruskauraa tuonne hesa-vantaalle jos Rossiya ostaa niita ja alkaa käyttämään niitä Pietarin lennoilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 27, 2007 Sopisi ainakin SAS:n konseptiin; eikös niillä ole koneita vähän jokaiselta valmistajalta? Itse ainakin suhtaudun kovin skeptisesti tähän itänaapurin "Superkoneeseen", tuskinpa kovin montaa saavat myytyä läntisille markkinoille. Muistaakseni TU-204:n kohdalla hypetys oli kovaa mutta tällä hetkellä koneita on rakennettu peräti 66 kappaletta. Ainakin ex-itäblokin maat taitavat olla tiukasti A:n, B:n ja E:n leirissä jo poliittisista syistä. Olisiko Kiina ja Intia ne ensijaiset markkinat venäläisten yhtiöiden lisäksi? Tu-204 on neuvostoliiton aikainen kone, ja on aivan eri tarina kun SSJ. Tu-204 suurimpana ongelmana oli ja on vieläkin varaosien ja huoltopalvelujen saatavuus. Koneen takana ei ole ollut kunnon infrastruktuuria hoitamassa näitä asioita. SSJ100 kanssa asiat tulevat olemaan eri. Ajat ovat muuttuneet. Toivon itse että Malev avaisi pelin ensimmäisenä eurooppalaisena yhtiönä SSJn operaattorina. Näyttää ihan uskottavalta malevin suuren venäläisomistuksen ansiosta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 27, 2007 Toivon itse että Malev avaisi pelin ensimmäisenä eurooppalaisena yhtiönä SSJn operaattorina. Näyttää ihan uskottavalta malevin suuren venäläisomistuksen ansiosta. Kuten aikaisemmin totesin Air Italy on avannut pelin jo 10 koneella. perttu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 27, 2007 Kuten aikaisemmin totesin Air Italy on avannut pelin jo 10 koneella. perttu Joo, sori..pääs unohtuun toi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 27, 2007 Itse ainakin suhtaudun kovin skeptisesti tähän itänaapurin "Superkoneeseen", tuskinpa kovin montaa saavat myytyä läntisille markkinoille. Tiedä sitten miten paljon tuossa on venäläistä, suunnittelussa oli osallisena Boeing ja moottorit ovat PowerJet (Snecma ja NPO Saturn) SaM146 (pohjautuu CFM 56) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 27, 2007 Samaa edellisen kanssa voi sanoa uudesta Boeingin Dreamlineristä (vai miten se nyt kirjoitettiin) sen suunitteluun on ottanut osaa 2000 venäläistä suunnittelijaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Syyskuu 27, 2007 Ruvetaanko täällä nyt kinaamaan siitä, kuinka paljon missäkin koneessa on mitäkin "verta". Minusta se on vain vallan hienoa, jos voidaan yhdistää länsi- ja itämaista osaamista ilmailun parissa. Mielestäni siinä kaikki voittavat, eikä kukaan häviä. Voitaisiin pikkuhiljaa lopettaa tämä kylmän sodan aikainen itä vastaan länsi asettelu. Ei muuta, jatkakaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla