Guest Nicket

Sukhoi Superjet uutisia

156 viestiä aiheessa

http://iltasanomat.fi/uutiset/ulkomaat/uutinen.asp?id=1439899

 

Venäläiset ovat rakentaneet ensimmäisen ison matkustajakoneen sitten Neuvostoliiton aikojen. Superjet 100-koneella voi lentää lähes sata matkustajaa. Konetta kuvaillaan "kymmenen vuoden tehokkaan työn hedelmäksi".

 

- Superjet on enemmän kuin vain lentokone, varapääministeri Sergei Ivanov hehkutti ulkomaisille sijoittajille ja venäläisille tehdastyöntekijöille.

 

- Nykyään yksikään iso lentoyhtiö ei voi toimia vain maan sisäisessä liikenteessä. Siksi tavoitteet on suunnattu ulkomaille.

 

Venäjän tavoitteena on nostaa osuutensa maailman lentomatkustajien kuljettajana kymmeneen prosenttiin. Kymmenen vuoden tähtäimellä se tavoittelee lentoteollisuudessa nousua ainakin maailman kolmanneksi suurimmaksi.

 

IS-Reuters

 

Varmasti on jo jossain tämäkin tieto? (ei vain iskenyt silmään)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Venäjällä on melkoisen optimistiset odotukset: odottavat myyvänsä 1000 kpl näitä Superjettejä...

 

No, tavoitteet on hyvä pitää korkealla. Venäjä odottaa myös myyvänsä Intialle kovasti monta hävittäjäkonetta, mutta siihen kauppaan on neljä muutakin (länsimaista) ehdokasta eikä kauppoja solmita ennenkuin 2 vuoden kuluttua, ja intialaisilla on kovat ehdot vastakaupoista jne.

 

Takaisin SSJ:iin:

 

http://in.reuters.com/article/businessNews/idINIndia-29708420070925

 

http://www.russiatoday.ru/business/news/14735

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Koneesta siis 73 varmaa tilausta ja mm. Italiassa Air Italy korvaa B737 kalustoa 10 x  Suhoin Superjetillä.

 

Perttu

Mun tietojeni mukaan koneesta on 98 varmaa tilausta (15 100-75 ja 83 100-95) ja 73 optiota.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jossain oli, että Sukhoi tarvitsee 300 tilausta päästäkseen edes omilleen. Koitan etsiä tuota juttua.

 

Älä turhaan näe vaivaa, Reuters Indian jutussa tuossa ylempänä se on mainittu (breakeven 300 planes).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on hienooooo... 8)

Ehkä koska tulee mieleen nakkikannu. :D

 

Mitenkäs tämä tuli vasta nyt tänne?Minä ainakin tiesin tästä jo vähintään 0,5 vuotta. ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tainnu Uspatoff tehdä ekskursion Brasiliaan...  :laugh:

 

-A-

 

nääh, näyttää Aku Ankka ilmestyvän molemmissa maissa  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tainnu Uspatoff tehdä ekskursion Brasiliaan...  :laugh:

 

-A-

Näissä lentokoneissa näkyy olevan sama trendi kuin autoissakin, kaikki alkavat muistuttaa pikkuhiljaa toisiaan. Eipä kai noissa paljon ole "valinnanvaraa" ulkonäöllisesti katsoen  ::). Eipä kai esim. moottoreita voi oikein laittaakuin siipiin tai taakse. Miksi on mahdettu luopua takana olevista moottoreista a la MD-80 ?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

SSJ:n roll out on noteerattu myös Seattlessa. Jutussa mainitaan, että valmistaja on nostanut arviotaan koneen myyntiluvuista 1800 koneeseen 20 vuoden aikana ja samoin kerrotaan, että suunnitteilla on myös isompi variantti, johon mahtuisi 120 matkustajaa, sekä myös rahti- ja VIP-versio.

 

Malev saattaa tilata koneita ensi vuonna (mahdollisesti 15 kpl), sanoo Boris Abramovich. Air France-KLM ehkä harkitsee asiaa tulevaisuuden konevaihtoehtona.

 

http://seattlepi.nwsource.com/business/333295_russiajet27.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sopisi ainakin SAS:n konseptiin; eikös niillä ole koneita vähän jokaiselta valmistajalta? Itse ainakin suhtaudun kovin skeptisesti tähän itänaapurin "Superkoneeseen", tuskinpa kovin montaa saavat myytyä läntisille markkinoille. Muistaakseni TU-204:n kohdalla hypetys oli kovaa mutta tällä hetkellä koneita on rakennettu peräti 66 kappaletta. Ainakin ex-itäblokin maat taitavat olla tiukasti A:n, B:n ja E:n leirissä jo poliittisista syistä. Olisiko Kiina ja Intia ne ensijaiset markkinat venäläisten yhtiöiden lisäksi?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varmaan noistakin tulee peruskauraa tuonne hesa-vantaalle jos Rossiya ostaa niita ja alkaa käyttämään niitä Pietarin lennoilla.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sopisi ainakin SAS:n konseptiin; eikös niillä ole koneita vähän jokaiselta valmistajalta? Itse ainakin suhtaudun kovin skeptisesti tähän itänaapurin "Superkoneeseen", tuskinpa kovin montaa saavat myytyä läntisille markkinoille. Muistaakseni TU-204:n kohdalla hypetys oli kovaa mutta tällä hetkellä koneita on rakennettu peräti 66 kappaletta. Ainakin ex-itäblokin maat taitavat olla tiukasti A:n, B:n ja E:n leirissä jo poliittisista syistä. Olisiko Kiina ja Intia ne ensijaiset markkinat venäläisten yhtiöiden lisäksi?

 

Tu-204 on neuvostoliiton aikainen kone, ja on aivan eri tarina kun SSJ. Tu-204 suurimpana ongelmana oli ja on vieläkin varaosien ja huoltopalvelujen saatavuus. Koneen takana ei ole ollut kunnon infrastruktuuria hoitamassa näitä asioita. SSJ100 kanssa asiat tulevat olemaan eri.

 

Ajat ovat muuttuneet.

 

Toivon itse että Malev avaisi pelin ensimmäisenä eurooppalaisena yhtiönä SSJn operaattorina. Näyttää ihan uskottavalta malevin suuren venäläisomistuksen ansiosta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toivon itse että Malev avaisi pelin ensimmäisenä eurooppalaisena yhtiönä SSJn operaattorina. Näyttää ihan uskottavalta malevin suuren venäläisomistuksen ansiosta.

 

Kuten aikaisemmin totesin Air Italy on avannut pelin jo 10 koneella.

 

perttu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Itse ainakin suhtaudun kovin skeptisesti tähän itänaapurin "Superkoneeseen", tuskinpa kovin montaa saavat myytyä läntisille markkinoille.

 

Tiedä sitten miten paljon tuossa on venäläistä, suunnittelussa oli osallisena Boeing ja moottorit ovat PowerJet (Snecma ja NPO Saturn) SaM146 (pohjautuu CFM 56)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Samaa edellisen kanssa voi sanoa uudesta Boeingin Dreamlineristä (vai miten se nyt kirjoitettiin) sen suunitteluun on ottanut osaa 2000 venäläistä suunnittelijaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ruvetaanko täällä nyt kinaamaan siitä, kuinka paljon missäkin koneessa on mitäkin "verta". Minusta se on vain vallan hienoa, jos voidaan yhdistää länsi- ja itämaista osaamista ilmailun parissa. Mielestäni siinä kaikki voittavat, eikä kukaan häviä. Voitaisiin pikkuhiljaa lopettaa tämä kylmän sodan aikainen itä vastaan länsi asettelu. Ei muuta, jatkakaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään