Guest Nicket

Sukhoi Superjet uutisia

155 viestiä aiheessa

Superjet 100 Indefinitely Delayed

 

The Moscow Times

 

[ attachment removed / expired ]

 

The United Aircraft Corporation head Alexei Fyodorov said Monday that deliveries of the Superjet 100 have indefinitely been delayed because the engines are not ready.

 

“Sukhoi is in talks with the buyers about new time frames for delivery of these planes. The engine makers have shifted the timetable of certification. Well, it turned out they were not ready,” Fyodorov said. “I think the problems were indeed technical — a new engine is being developed.”

 

Saturn spokeswoman Lyubov Kalinina confirmed that the engines were going through the process of receiving necessary documentation and testing.

 

“The engine is being certified. We are aiming to get the engines certified according to European, U.S. and, of course, Russian standards, by May-June,” she said, adding that the engine would be delivered to the client after certification.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Venäjä lupasi koota 165 siviilikonetta kolmessa vuodessa

 

Lentokoneenrakennusyhtymä (ОАК) tuottaa vuosien 2010 ja 2012 välisenä aikana 165 siviilikonetta.  Tästä ilmoitti, RIA Novostin mukaan teollisuus- ja kauppaministeri Viktor Hristenko, esiintyessään duumassa. Ministeri huomautti myös, että OAK suunnittelee saavansa sertifikaatin Suhoi Superjet 100 projektilleen heinäkuussa 2010. Näin ollen, ensimmäiset Superjet 100 toimitetaan OAK:in asiakkaille aikaisintaan kesällä 2010, vaikka OAK halusikin aloittaa toimitukset jo vuonna 2009.  Aiemmin ilmoitettiin, että vuonna 2009 ОАК toimitti lentoyhtiöille 14 siviilikonetta (neljä IL-96, viisi Tu-204, kolme Тu-214 ja kaksi Аn-148), vaikka suunnitelmien mukaan piti myydä 22 lentokonetta. Vuonna 2008 Venäjällä koottiin 9 siviilikonetta.

 

http://www.lenta.ru/news/2010/01/27/oak/

http://www.uacrussia.ru/en/

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suhoi Civil Aircraft on saanut hyväksynnän Superjet-suihkukoneensa moottorille, kertoo The St.Petersburg Times. Superjet on Venäjän ensimmäinen suuri matkustajakoneprojekti sitten Neuvostoliiton hajoamisen. Kone pystyy kuljettamaan lähes 100 matkustajaa.

 

Moottoria myyvä Power Jet kertoo moottorin saaneen Euroopan lentoturvallisuusviraston (EASA) hyväksynnän. Sertifikaatti sisältää turvallisuus-, melu-, ja päästötestit. Sam146-moottorin ovat valmistaneet Snecma ja NPO Russia.

 

tekniikka&talous

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

First commercial Sukhoi Superjet 100 makes maiden flight

 

09:40 04/11/2010

© RIA Novosti. Igor Zarembo

 

First commercial Sukhoi Superjet 100 (SSJ100) SN 95007 designed for Armenian Armavia airlines made its maiden flight, Sukhoi Civil Aircraft company said.

 

"During the flight, a crew carried out functional test of aircraft systems and equipment, engine, confirmed flight characteristics of the aircraft in an operational range," the company said adding that the aircraft is expected to arrive in Moscow soon, where in accordance with aviation regulations, its performance on typical routes will be tested.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Oletettavasti, Aeroflotin, joka oli tilannut koneita 30 kappaletta ja laajensi vuodenvaihteessa tilauksensa 40:een

 

Tai sitten Armavian, jonka koneen kerrottiin edellisen viestin uutisessa ensimmäisenä sarjavalmisteisena koneena suorittaneen ensilentonsa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Malevin piti kai olla ensimmäinen merkittävä Länsi-Eurooppalainen asiakas 30 koneella - no, siitä ei nyt tullut mitään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Venäläisen lentoyhtiö Aeroflotin matkustajalentokone Sukhoi Superjet-100 on suorittanut lennon matkalla Moskova-Oslo-Moskova ja siten avannut pään  kyseisen konetyypin säännöllisille lennoille kansainvälisillä reiteillä.

Jo ennen vuoden päättymistä ne aloittavat lennot Budapestiin.

 

http://finnish.ruvr.ru/2011/12/05/61560694.html

 

 

Tukholmaan ainakin näyttävät tuolla lentävän...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Superjet-projektilla on rahoitusongelmia siitä syystä, että sen jälkeen, kun kone oli sertifioitu, valtion rahoitus loppui. Nyt Venäjän valtio harkitsee lainan myöntämistä:

 

The production of the Superjet aircraft, without an engine, cost the government 12.4 billion rubles ($413 million) and 20.3 billion rubles ($676 million) from non-budget investors.

 

However, when the aircraft was certified in 2011, the government cut the funding since the planes approved for flying do not have the right to receive state funding anymore,

 

The government is considering offering 15-20 billion rubles ($500-$666 million) of bonded low interest rate loans for the aircraft’s producers, a source from the Russian Ministry of Industry and Trade told Vedomosti daily.

 

“We are aware that these companies [sukhoi Civil Aircraft and the NPO Saturn] have no other financial sources. Unlike Boeing and Airbus, they do not have other lucrative projects to cover the expenses on implementing the new ones,” Vedomosti quoted the source in the ministry as saying.

 

http://en.ria.ru/russia/20120723/174736088.html

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Rosaviazia on määrännyt Aeroflotin tilapäisesti keskeyttämään operoinnin neljällä SSJ-100 koneelle (koneita on kymmenen). Koneissa, joiden lentokelpoisuus on keskeytetty, korjataan laskutelineen ja solakoiden toimintaa. Vian syy on tiedossa, korjaus kestää noin viikon.

 

Tehtaan edustajan mukaan on kyse "lastentaudeista", joita on kaikissa uusisssa konetyypeissä, mukaan lukien länsimaiset, esim Boeing Dreamliner. Rosaviaziaa lähellä oleva lähde kommentoi, että kymmenestä Aeroflotin SSJ-100 koneesta kolme on tällä hetkellä lentokelpoisia, muista korjataan erilaisia vikoja. Viime vuonna 40% prosenttia Aeroflotin raportoimista teknisistä ongelmista sattui SSJ-100 koneille. Virallista kommenttia Rosaviazialta ei herunut.

 

http://www.lenta.ru/news/2013/02/12/ssj/

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Superjet-lentokone teki hätälaskun Moskovan Sheremetjevon lentoasemalle, kertoi Venäjän hätätilaministeriö.

 

Lentokone oli lennolla Moskovasta Nizhni Novgorodiin. Se joutui tekemään hätälaskun laskutelinehäiriön vuoksi, kertoi ministeriön edustaja. Lentokoneen kyydissä oli 77 matkustajaa ja 7 miehistön jäsentä.

 

http://finnish.ruvr.ru/2013_03_07/Superjet-100-teki-hatalaskun-Moskovan-lentoasemalle/

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lentokone oli lennolla Moskovasta Nizhni Novgorodiin. Se joutui tekemään hätälaskun laskutelinehäiriön vuoksi, kertoi ministeriön edustaja. Lentokoneen kyydissä oli 77 matkustajaa ja 7 miehistön jäsentä.

Kovin on paljon miehistöä Sukhoissa. Lentäjät+ matkustamo 2 (eli jokaista 50 paikkaa kohden 1), yhteensä neljä. Mitä ovat nuo kolme muuta?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisko painovirhe? Minimimiehitys on 2+2, Wikin mukaan.

Jos olisi kyseessä ollut joku vanhempi konetyyppi, niin ymmärtäisi. Niistä, kun löytyy radistia,navigaattoria yms.  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään