1 092 viestiä aiheessa

Ihan vaan yleisellä tasolla,en sinua tarkoittanut.

No ihan yleisellä tasolla, kuka tässä asiassa on nyt mielestäsi tarinoinut? Vai mikä oli tarinointivihjailusi tarkoitus, ja miksi se on tässä ketjussa? Noin yleisellä tasolla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OK,peruutetaas kaikki sitten ja nöyrimmät anteeksipyyntöni kun itse modekin jo viheltää pilliin.

EDIT: Siis oikeastiko israelilaisen koneen miehistö on ahdistellut teitä kuvaajia ja kieltänyt kuvaamasta? Uskoako todeksi!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OK,peruutetaas kaikki sitten ja nöyrimmät anteeksipyyntöni kun itse modekin jo viheltää pilliin.

EDIT: Siis oikeastiko israelilaisen koneen miehistö on ahdistellut teitä kuvaajia ja kieltänyt kuvaamasta? Uskoako todeksi!

Miksi joku keksisi tuollaista ja kirjoittaisi sen tänne foorumille jos oikeasti mitään ei ole tapahtunut? ::)

Miksi haluat olettaa että jutut on keksitty?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos usean israelilaisen turvavartijan toimesta aletaan vähän toisella kymmenellä olevalta nuorelta kuvaajalta tivaamaan miten hän on kentälle tullut, vaaditaan reppua avattavaksi ja kuvia näytettäväksi, niin ekö tuo ole ahdistelua? Hyvin tuntemani Finavian edustajat kertiovat näin tapahtuneen edellisella viikolla ja he olivat olleet asian tiimoilta yhteydessä myös poliisiin, joka oli kertonut, että edes heillä ei ole valtuuksia vaatia keneltäkään kuvia nähtäväksi.

Minua turvavartijat kielsivät kuvaamasta "Israelin valtion lentokonetta". Koska ikää ja kokemusta on minulla kertynyt riittävästi, niin sanoin heti suoraan, että heillä ei ole mitään valtuuksa kieltää minua kuvaamasta Suomessa julkisella paikalla ja pyysin jättämään minut rauhaan. He ottivat minusta valokuvia (ei tietenkään laitonta) ja minä heistä minua kuvaamassa. Kun lähdin ilmoittamaan sisälle terminaaliin epäasiallisesta kohtalusta, niin he juoksivat erittäin tuohtuneina perässäni. Minua oli nimen omaan pyydetty välittämästi ilmoittamaan Finavialle, jos minulla olisi joitakin ongelmia israelilaisten kanssa.

Kyllä minä tuollaista toimintaa kutsun ahdisteluksi varsinkin jos kohteena on nuori kuvaaja. Minä olen sen verran paatunut, että henkilökohtaisesti en kokenut tilannetta ahdistavaksi, koska tiesin, että Suomessa laki on puolellani.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No,stoori vain oli ensilukemalta uskomaton. Tulee lähinnä mieleen joku P-K meininki! Ja siis israelilaisia turvamiehiä hengailee kentän laitamilla,entä muitten valtioiden?    Kun en itse spottailua harrasta niin eipä asia minua sitten toki kosketakaan,askarruttaa kuitenkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No,stoori vain oli ensilukemalta uskomaton. Tulee lähinnä mieleen joku P-K meininki! Ja siis israelilaisia turvamiehiä hengailee kentän laitamilla,entä muitten valtioiden?    Kun en itse spottailua harrasta niin eipä asia minua sitten toki kosketakaan,askarruttaa kuitenkin.

Tuohan on itseasiassa aika helppo uskoa jos on itse spotteri, eikä ole ensimmäinen vastaava tarina, nimenomaan El Alin laitteiden kuvaamisesta...  :P Tokihan se varmasti kuulostaa melko absurdilta ihmiselle joka ei koneita kuvaa, mutta Israelilaiset ovat tosiaan perinteisesti todella tiukkapipoja koneiden kuvaamisesta, lähinnä siksi että noihin koneisiin on asennettu kaikkiin esim. ohjusten torjuntajärjestelmät :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja ympäri Euroopan kenttiä tavannut olla panssariautot israelilaisten koneiden vierellä. Kukin tyylillään, mutta ihmetyttää tuo, että millä oikeudella toimivat näin vieraan maan alueella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Israelilaisia turvamiehiä ja -naisia oli Rovaniemellä toistakymmentä henkeä. Heidän pääasiallinen tehtävänsä näytti olevan lähtevien lentojensa matkustajien matkatavaroiden tarkastaminen, jonka he suorittivat laukut avaamalla ja tutkimalla käsin ennen kuin ne jätettiin lähtöselvitykseen.

Ensimmäisenä päivänä oli Israirin lento, jolloin yksi turvanainen piipahti myös parkkipaikalla, mutta ei sanonut minulle mitään. Seuraavana päivänä oli El Alin lento ja eri turvanainen, joka ei kertonut kuvauskiellon minulle esittäessään kenen nimissä sen esitti. Toki tiesin mistä on kyse. Kun hän ei saanut minua kuriin ja järjestykseen, niin hän hälytti radiolla avukseen kaksi turvamiestä. He eivät kuitenkaan halunneet keskustella kanssani vaan toinen heistä hoki ainoastaan "olenko minä sanonut sinulle jotakin" aina kun yritin häneltä jotakin kysyä tuosta turvanaisen esittämästä kuvauskiellosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luontoäiti tarjosi kavokkia sunnuntaina. 8)

Aamufinski ennen lähtöä

img_7987.jpg.a05a803016c476791d1adc650b5c0a60.jpg

Transavia Damista, Hornet odotuspaikalla

Kyytimme Vantaalle saapui

img_8036.jpg.e99f40ef7e60e0244d6a79ef2b581496.jpg

8)

>img_8010.jpg.6fcec264367c6934223be7955cb1892d.jpg>img_8059.jpg.5a4dd2bc7b655e540846f7cdd710d930.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämmöistä tänä iltana EFRO:lla. oli ainakin perhanan kaunista.

bcF5Ge2.jpg

JWDqnMn.jpg

5dsIP2N.jpg

on1pKYW.jpg

y6kf9TW.jpg

F8NWwEM.jpg

OQjA2Mq.jpg

03TXLSh.jpg

qWpOy8i.jpg

Helkkarin upeat oli kyllä keliolosuhteet. varmasti kelpasi lennellä!

Y2cjLvp.jpg

HmyIwrB.jpg

pyQAsYz.jpg

5mdWlJO.jpg

Juurikohan Perämies ottaa valokuvaa puhelimellansa? :D

wb20ryN.jpg

Y0I5tas.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juurikohan Perämies ottaa valokuvaa puhelimellansa? :D

Tai sitten näppäilee tablettia; yleensä apuna laskelmiin ja chartteihin.

-N

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla