Petri Pohjonen

Pienkone laskeutunut motarille

389 viestiä aiheessa

Ennakkovaroitus: TÄTÄ EI OLE TARKOITETTU MIKSIKÄÄN PIIKITTELYKSI KENELLEKKÄÄN TAI MILLEKKÄÄN TAHOLLE!!

 

Sattui vain silmään:

 

http://www.airalpha.com/Maintenance/Thielert.aspx

 

Niin, ton lainauksen olis voinut korjata vielä muotoon "So far, we've flown about 1100 hrs with the new engine and overall we're very satisfied with our investment." Muistetaan kuitenkin että CAU maksoi oman lainansa takaisin 2 vuodessa. Investointimielessähän homma on ihan selvä, ei tossa ole mitään mitä ei voisi sanoa nytkään. Toki olis parempi jos polttoainepumppu ei menisi rikki.

 

Ja miksi tommosia ennakkovaroituksia pitää laittaa jos tarkoitus ei ole piikitellä? ;)

 

//T

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja miksi tommosia ennakkovaroituksia pitää laittaa jos tarkoitus ei ole piikitellä? ;)

 

No siksi just, että sitä ei pitäisi ottaa piikittelynä. Ilmeisesti se ei kuitenkaan toiminut?  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-CAU on palannut lentävien koneiden joukkoon! Koneella suoritettiin ensimmäinen koelento remontin jälkeen tänään 18.10.2010 . Koneesta lisää juttua ja kuvia www.mik.fi. Koneen omistaa tällä hetkellä Konekorhonen Oy.

 

t:Koelentäjä Marko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-CAU on palannut lentävien koneiden joukkoon! Koneella suoritettiin ensimmäinen koelento remontin jälkeen tänään 18.10.2010 . Koneesta lisää juttua ja kuvia www.mik.fi. Koneen omistaa tällä hetkellä Konekorhonen Oy.

 

t:Koelentäjä Marko

 

Hieno juttu että CAU pääsi omaan elementtiinsä. Suurin ansio tästä langennee pakkolaskun tehneelle pilotille kuin myös valppaille autoilijoille pakkolaskutilanteessa. Ennen kaikkea henkilövahingoilta vältyttiin ja konekin säilyi suhteellisen ehjänä. Tästä Konekorhosen oli ilmeisen helppo työ laittaa kone lentokelpoiseksi. 

Markolle myös pojot suorituksesta. Olettaisin että tollaisen remontin jälkeinen ensilento vaatii hiukan enemmän kuin tavallinen lento??  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästä Konekorhosen oli ilmeisen helppo työ laittaa kone lentokelpoiseksi. 

Jos oli helppo työ, niin miksi kesti kolme vuotta rempata kone kuntoon? :o

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos oli helppo työ, niin miksi kesti kolme vuotta rempata kone kuntoon? :o

 

Kuka sanoi että se remppa alkoi heti kaputin jälkeen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos oli helppo työ, niin miksi kesti kolme vuotta rempata kone kuntoon? :o

 

Tuskin tuota remonttia on täyspäiväisesti tehty. Eiköhän tuota ole rempattu kun ei ole ollut asiakkaiden koneita rassattavana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieno homma tämä. CAU:n väritys miellyttää kovasti silmään pitkän tauon jälkeen. Linkitänpä oikein kuvan.

 

Onko CAU:ta jouduttu maalailemaan uusiksi? Vai onko tuo vain optista harhaa, että tunnus näyttäisi olevan suoristettu, tai jopa kallistettu taaksepäin?

 

Kun alunperin uudelleenmaalauksen jälkeen se sojotti "väärään suuntaan"

 

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5776062&nseq=3

 

Ps. Tekee muuten hirveästi ulkonäköön nuo muotosuojat :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tästä Konekorhosen oli ilmeisen helppo työ laittaa kone lentokelpoiseksi. 

Markolle myös pojot suorituksesta. Olettaisin että tollaisen remontin jälkeinen ensilento vaatii hiukan enemmän kuin tavallinen lento??  :thmbup:

 

Kävin Konekorhosella silloin kun CAU oli työn alla. Olisin sitä mieltä, että työ ei ollut helppo. Aika paljon palikoita vaihtoivat tuoreisiin kun pientä mutkaa oli kertynyt melko moneen paikkaan ohjaamon ympärillä.

Hieno homma että laite on palannut lentävien koneiden joukkoon. Limsatölkkinä kohtalo olisi ollut surullinen vaikka töitä varmaan piisasi.

 

-M-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onko CAU:ta jouduttu maalailemaan uusiksi? Vai onko tuo vain optista harhaa, että tunnus näyttäisi olevan suoristettu, tai jopa kallistettu taaksepäin?

 

Kun alunperin uudelleenmaalauksen jälkeen se sojotti "väärään suuntaan"

 

http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5776062&nseq=3

 

Ps. Tekee muuten hirveästi ulkonäköön nuo muotosuojat :)

 

Käsittääkseni vain pieni maalaus uuden siiven johtoreunaan tehtiin remontissa. Sopi kuulemma suoraan väri kun uusi siipikin oli se perinteinen eli "cessna valkoinen".

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään