Guest JH2005

Fra 22.8.2004 ja 11.5.1991 sekä 30.5.1992

51 viestiä aiheessa

Eli Frankfurtista samalta betonimöhkäleeltä monta kuvaa iltapäivän aikana. Olin fleettaamassa Luftaria, ja nämä otin säälistä talteen vaikkei teemaan kuulunutkaan.

Kuvat poistettu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikkia roskia sitä tuleekin aina säästeltyä... (itsekkin) btw. toi Transaero taitaa olla Porin vieras  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MItäkohän ne jenkit siellä teki? :-\  No kone tais olla C-17 globemaster

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No juu...

Ei nyt ehkä ihan peruskauraa kuitenkaan.

Hieno sarja :thmbup:. Laita lisää vaan, KUN löytyy.

-Jukka :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jenkeillä oli siellä vielä tukikohta 2004, joten niitä näkyi aika paljonkin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaha sitä on taas ulkoiltu! Hienoja kuvia, onneksi tuo Emirateksen Pussi oli vaan tuo pikkukattilaversio... ;D

Varsin upea tuo Gulf airin väritys myöskin. Hyviä kuvia tosiaankin joops. Ei muuta kun lisää tyrkylle.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Olin fleettaamassa Luftaria,

Tekemässä MITÄ? ??? Ts. kuvaamassa mahdollisimman monta erilaista Lufthansan konetta? Hyvää settiä, ei siinä mitään. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käyvät siellä syöttämässä omiaan, eli tuovat ainakin riplomaateille eväät jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jenkeillä oli ihan oma tukikohta siellä ... google mapissakin näyttää olevan ainakin 14 kpl "kotipesällään" rinnakkaisratojen eteläpuolella.

Edit. OhO kun taas myöhässä ollaan kun aloin ihailla hyvää tarkkaa kuvaa kuuklessa... :o

Edit2 . Näsäviisaita pitää aina vähän kiusata  ;D ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jenkeillä on ihan oma tukikohta siellä ... google mapissakin näyttää olevan ainakin 14 kpl "kotipesällään" rinnakkaisratojen eteläpuolella.

OLI kuten Jukkakin jo totesi tuossa ylempänä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Todistaa vaan Jari sen ettei kannata kirjoittaa sinänsä mitään kun kuvia laittaa. Ei näitä kukaan lue, edes otsikkoa. Aioin ensin laittaa otsikkoon varoituksen skannatusta kodacrapista, ja kirjoitella muutenkin tosta paikasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvin oot värit saanut kohdilleen, KR skannnaus on kyllä oma tieteenlaji :)

btw. toi Transaero taitaa olla Porin vieras  :)

Juu on käynyt Porissa muutaman kerran.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vedin muuten tällä kertaa kaikki batchina, eli tein yhden ja annoin softien hoitaa lopun. Lopputulos onkin sitten harvinaisen kirjavaa tekniseltä laadultaan. Diat kun oli kehystetty kodakilla, niin olivathan harvinaisen mutkaisia. Mutta kai tällainen vaatimaton laatu sallitaan dioille, niistähän ei saa hyvää tekemälläkään. Näin olen antanut itselleni kertoa.

Joonas, ei voi katsoa exiffiä sattuneesta syystä, mutta olisko jumbo 75mm fullframe/filmi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi kyllä olla, että muistan väärin. En ole tonne digin kanssa vielä eksynyt, kun rakensivat toisen aidan ja nyt tarvii tikkaat, jos ei halua aitaa kuvan alareunaan.

Fokker 70 taisi vaatia 300mm ff/filmi. Ainakin siinä motarin varrella Zeppejokuheimissa 80-200 oli just passeli laskukuviin..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mä oon nähnyt hyviäkin DIA-digikuvia ja niistä useimmat Jukka sun tekemiä ;)

Ja joonakselle, katoin pikaisesti EXIF:ä, niin A310 95mm ja 737 120mm 1,6x cropilla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mä oon nähnyt hyviäkin DIA-digikuvia ja niistä useimmat Jukka sun tekemiä ;)

HEHEH, vai että ihan hyviäkin. Joskus on kyllä saanut oikeasti vain ihmetellä Jukan vanhoja kuvia (siis niitä vielä paljon vanhempia)...

Pitäisikö näissä muuten olla jotain vikaa? Kun minä en vaan oikein tahdo löytää, vaikka kuvaaja itse kuinka yrittääkin vähätellä ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole tonne digin kanssa vielä eksynyt, kun rakensivat toisen aidan ja nyt tarvii tikkaat, jos ei halua aitaa kuvan alareunaan.

Minä eksyin tuonne nyt maanantaina ensimmäistä kertaa. Valitettava totuus on se, että 18:lta lähteviä kuvatessa tarvitsee vähintään neliaskelmaiset tikkaat. Yksi tai hyvässä sovussa kaksi kuvaajaa mahtuu kaiteelle keikkumaan siten, että piikkilangat (ja pahimmassa tapauksessa aidantolpat näkyvät) kuvan alaosassa. 07R:lle laskeutuvia sen sijaan pystyy sieltä hyvin kuvaamaan ja myös 07L:lle laskeutuvia suurempia koneita 300 mm:llä.

Koko Frankfurtin kentällä on ainoastaan kaksi kuvauspaikkaa eli tämä edellä mainittu ja 25L:n finaali Zeppelinheimissa, josta oli puhetta aiemmissa viesteissä. Tämä jälkimmäinen paikka on puolitoista metriä kapealla kevyen liikenteen väylällä, jossa kuvaajat häiritsevät pahasti pyöräilijöitä. Muutamalla tuhannella eurolla väylää saisi levennettyä siltä kohdalta hieman, eikä tuon 18:n kuvauspaikan kohentaminenkaan maltaita maksaisi. Mielestäni aika hyvin meillä EFHK:lla kuitenkin asiat ovat Frankfurtiin verrattuna vaikka "virallisia" kuvauspaikkoja ei olekaan, ainakaan vielä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Valitettavasti niitä aitoja kasvaa joka kentälle lisää tai venyvät korkeutta, toivottavasti sait kuitenkin luftarin fleettiin kunnon lisäannoksen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Erityisesti Lufthansan A330-kalustoa tuli lisää runsaasti, ja luonnollisesti runsaasti kaikenlaisia mielenkiintoisia sivuosumia kuten esimerkiksi Krasairin Tupolev Tu-214 ja Elysairin (L'avion) Boeing 757. Kuvia tulee kunhan ehdin 3000 kuvan joukosta valita ja käsitellä sopivan setin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tahtoo noilla bulkkikuvaus kentillä tulla vähän liikaa materiaalia, joka seulomisessa vierähtää eräskin tovi 8)

Nopeammin fleetit kasassa, hitaammin materiaali arkistossa ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jatketaas hieman. 11.5.1991 olin muutaman tunnin Frankin kattoterassilla, kaupungilta poistuessani. Keli oli huono ja tumma, siksi kuvatkin ovat tummia. Terassilla ei ollut tuolloin sitä myöhemmin rakennettua ylintä kerrosta, siksi matala kuvakulma. Näkyy muuten yhden kuvan taustalla, kuten taustoilla näkyy myös kentän rakennustoimintaa ym muuta muuttunutta.

Kuvat poistettu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta kai tällainen vaatimaton laatu sallitaan dioille, niistähän ei saa hyvää tekemälläkään. Näin olen antanut itselleni kertoa.

niinpä niin, TOSI hyviä skannauksia taas Jukalta :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla