Guest JH2005

Fra 22.8.2004 ja 11.5.1991 sekä 30.5.1992

51 viestiä aiheessa

Vau! Tällaisia "klassikkokuvia" katselee mielellään. Hyvä laatu minun mielestäni. Ja täytyy kyllä sanoa, että vähän on kyllä nykykoneet liikaa toistensa näköisiä. ::)

Nuo tumppuheavyt jotenkin pistävät hymyilemään,  ;D , ja tuo KLM:n väritys (vaikkei ihan hirveän erilainen nykyiseen verrattuna) pisti jotenkin silmään. Puhumattakaan sen moottoreista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, Laura oli tarkkana, Tossa on erona toi leased from transavia teksti. Näit Damissa muuten vastaavan värityksen, mutta samassa paikassa luki Royal Dutch Airlines.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

MD-11:ssahan oli tuollainen vanhempi väritys juuh. ::) Ja yhdessä KLM Asian B747:ssa kanssa. En toisaalta huomannut tuota "Leased from Transavia" -tekstiä. Tuo "KLM" tuolla pyrstössä on tuossa sinun kuvassasi mustana, toisin kuin tuossa minun Damissa kuvaamassani MD-11:ssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se vaan näyttää mustalta, kyllä se on tumman sininen. Toi on kodacrome 64  filmin heikouksia, jos ei paista arska kunnolla, niin siniset tummuvat, sekä tumman punaiset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Se vaan näyttää mustalta, kyllä se on tumman sininen. Toi on kodacrome 64  filmin heikouksia, jos ei paista arska kunnolla, niin siniset tummuvat, sekä tumman punaiset.

Ah! Tuota en voinnutkaan tietää. Nyt tiedän. Toisaalta eihän se teksti siellä pyrstössä nykyään ole tumman sininen, että se on kuitenkin eri värinen kuin nykyään. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, KLM teki pientä muutosta tohon "vanhaan" väritykseen jossain välissä. Sittenhän tuli tämä uusin radikaalisti poikkeava ;D väritys. Laitan tähän yhden KLM.n oman koneen noissa väreissä huvikseen verrattavaksi.

Kuva poistettu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uups...

Upeaa sarjaa. DC-8, kymppejä, tri-staria, 747 SP: tä... HUH HUH.

-Jukka :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Plääh.... Kyllä Jukka pisti nyt niin pahan sarjan, että piti kelata toistakymmentäkertaa niitä ylös alas.

Eipähän vielä vuonna -91 paljon wingleteillä pröystäilty. Ihanaa huomata, että "Luftwaffella" oli vielä tuolloin B-727 palveluksessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noi wingletit on nykyään vähän sama kuin V-tyyli mäkihypyssä. Ensin näyttivät oudoilta, nykyään ovat arkipäivää ja siivet ilman minkäänlaisia winglettejä alkaa näyttää ihan oudolta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vielä laitan näitä. Tällä kertaa olin vuotta myöhemmin jonkun aikaa samalla terassilla.

Kuvat poistettuhttp://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,70639.0.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muutama kommentti

-Unitedin vanhat värit oli kivoja, tykkään tosta 80-luvun orsanssista :)

-Hauska nähdä noita Deltan 727:ja euroopassa, niillä taisi olla joku hubintynkä tosiaan euroopassa jonkun aikaa?-

-Mahtavat kuvat, 90-luvun alussakin on vielä ollut noinkin mielenkiintoista classic-kalustoa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uijuijuiii  :'(

Vaikka itse silloin joskus herran vuonna ~'90 olin varsin nappula (noh, aika pitkälti 10-v) eikä kuvia tullut todellakaan otettua, niin kyllä noita vastaavia näkyjä on jäänyt mieleen kun odoteltiin koneen lähtöä Frankusta kotio ja katseltiin useampi tunti spottausterassilla isäukon ja isoveljen kanssa koneita. Oi noita aikoja, vaikkei siitä nyt ihan järjettömän pitkään sentään ole.. ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äääh... Kaksi kymppiä ylitse muiden, Cotinental ja toi "Luftwaffen retro". Kyllä "Vanha rouva" näyttää hienolta maalaamattomine alapuolineen.

Täytyypä mennä vielä kerran, katsomaan!  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heippa. Kyselisin tuosta Iran Airin ''MINI'' 747 koneesta että onko se mikä 747-? Malli 300,400,200?  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En kykene sotkemaan kuviani, joiden tekemiseen tälle foorumille käytin 13 tuntia.

Kiitos kaikille kommenteista, en kuitenkaan palauta kuvia esille enää.

Katsojien iloksi tehdyn setin kiitokseksi, sain todeta toisaalla tällä foorumilla, kuinka kuvaajan vaivaa kunnoitetaan. En enää ole motivoitunut niitä tänne, näyttämisen ilosta tekemään.

Kuvaajana en koe voivani myöskään toisten kuvia kommentoida, jos en omiani vastavuoroisesti esittele.

Näin ollen olen pyytänyt ylläpitoa poistamaan käyttöoikeuteni tänne.

Aiheen voi puolestani lukita ja pästää valumaan unholaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä helvettiä täällä nyt oikeen on meneillään ku porukka häipyy...? :(

kannattaa seurailla noita muita ketjuja niin en yhtään ihmettele ja tämä tuskin on viimeinen "pako"

Tsemppiä! Jukalle ja kentän varressa nähdään  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan normaalia minun mielestä, että porukkaa tulee ja menee. Ihmisillä mielenkiinnon kohteet voivat vaihdella, ja esimerkiksi siksi voi olla että he haluavat poistua foorumilta (vaikkakin syitä on oikeastaan varmaan yhtä monta kuin palstalla jäseniä). Eli ainakaan itse en sen suuremmin asiaa ihmettele. Vaikkakin aina ikävää kun porukassa on yksi vähemmän, mutta eihän tosiaan kukaan pakota tänne kirjoittamaan. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla