Jussi Seppälä

Isoja tulosteita kuvista?

18 viestiä aiheessa

Kaipa tätäkin asiaa täällä on ennenkin sivuttu. Ei nyt kuitenkaan äkkiseltään löytynyt haulla, joten kysytään.

Mistä saisi tilattua isoja tulosteita kuvistaan? Ifiltä olen tilannut paperiversioita kyllä ennenkin, mutta ainakaan 70x50 cm -kokoluokan kuvia heiltä ei saa. Eirikuvalta pitäisi saada, mutta ainakaan Firefoxilla ei tilaaminen eilen onnistunut. Tilauskäyttöliittymä oli muutenkin harvinaisen nihkeä.

Eli, mistä saa ja mistä kannattaa tilata?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Extrafilm 11,95€ / kpl 70x50cm

Tuosta kannattavuudesta en tiedä, itse tilasin kyseisestä paikkaa peruskuvia ja tuollainen hinta osui silmiin noiden vähän isompien osalta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kopiofirmoilla on suurkokoväriprinttereitä. Sieltä saa ainakin A0-kokoon asti. Glossylle musteruiskulla tulee hyvä jälki. Maksaa tietenkin jo jotain.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kopiofirmoilla on suurkokoväriprinttereitä. Sieltä saa ainakin A0-kokoon asti. Glossylle musteruiskulla tulee hyvä jälki. Maksaa tietenkin jo jotain.

Pahasti epäilen, että alkaa maksamaan jo tosiaan paljon enemmän, kuin noissa fotolafkoissa julistekoon valokuvan teettäminen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka,

Ainakin "meidän" fotoliikkeessä on eirikuvan masiina, josta saa tilattua kuvia aina 50*70 kokoon saakka. Ja tuo oli muistaakseni 9,90 e. Eli ei paha hinta ollenkaan.

-Jukka :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ainakin "meidän" fotoliikkeessä on eirikuvan masiina, josta saa tilattua kuvia aina 50*70 kokoon saakka. Ja tuo oli muistaakseni 9,90 e. Eli ei paha hinta ollenkaan.

Kyllä minäkin tiedän, että yhdestä liikkeestä saa valokuvia. Sieltä kannattaa tilata!  ::)

Varmaan kannattaisi kertoa puljun nimi, että sieltä joku voi tarvittaessa jotain tilatakkin  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen tilannut fotonetti.com:sta 50*70cm kuvia menestyksellisesti. Se hyvä puoli siinä on että niillä on profiilit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä minäkin tiedän, että yhdestä liikkeestä saa valokuvia. Sieltä kannattaa tilata!  ::)

Varmaan kannattaisi kertoa puljun nimi, että sieltä joku voi tarvittaessa jotain tilatakkin  ???

No juu...

Se on pikkuputiikki Hyvinkäällä, euromarketin talossa. Nimi taitaa olla Kassatalon kuvapörssi.

En nimeä laittanut ensin, kun ajattelin, että ei kukaan Hyvinkäällä kuitenkaan käy. Ja masiina on eirikuvien, eli varmaan sama homma toimii netin kautta.

-Jukka 8)

EDIT: Jahas, joku täältä päin olikin laittanut jo noita vaihtoehtoja. Eli ammuin ohitse!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkälaatuisia tuollaisista isoista printeistä tulee, jos alkuperäinen kuvan resoluutio on peruspokkarimainen n. 3000 x (jotain)? Miten iso resoluutio kuvassa tulisi olla, jotta siitä tulisi edes siedettävän näköinen isommassa tulosteessa? Oman pokkarini (Fuji S5600) maksimiresoluutio on 2592 x 1944, jolla ei varmaan tulosteta mitään isompaa. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkälaatuisia tuollaisista isoista printeistä tulee, jos alkuperäinen kuvan resoluutio on peruspokkarimainen n. 3000 x (jotain)? Miten iso resoluutio kuvassa tulisi olla, jotta siitä tulisi edes siedettävän näköinen isommassa tulosteessa? Oman pokkarini (Fuji S5600) maksimiresoluutio on 2592 x 1944, jolla ei varmaan tulosteta mitään isompaa. :P

Ei tulostuskoko ole resoluutiosta kiinni. Tietenkään ei pidä luulla, että suurkokotulosteesta näkisi bakteerit vastapäisen talon seinässä läheltä katsoen, vaan suurta kokoa katsotaan kauempaa. Olen minä tulostanut kolmen megapikselin kuvia A0-kokoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei tulostuskoko ole resoluutiosta kiinni. Tietenkään ei pidä luulla, että suurkokotulosteesta näkisi bakteerit vastapäisen talon seinässä läheltä katsoen, vaan suurta kokoa katsotaan kauempaa. Olen minä tulostanut kolmen megapikselin kuvia A0-kokoon.

Kiitos! Ajattelin, että kannattaako yrittääkään tulostuttaa omia kuvia isommiksi. Huoneeni seinät kaipaisivat hieman piristystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta hitossa kannattaa, kuten sanottiinkin, ei niitä katsota sentin päästä suurennuslasilla :-)

Kato vaikka bussipysäkkien mainoskuvia - on niissäkin välillä aika hurjan isot pikselit näkyvissä, mut näyttävät silti hyviltä koska ne on tarkoitettu katsottavaksi kauempaa.

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tilasin ensimmäisen koe-erän Fotonetistä. 2 kpl 40 x 60 cm kuvia. Isompia suunnittelin, mutta vaimo löi jarrua. Tein tilauksen keskiviikkoiltana ja paketti oli kotipostissa perjantaina. Pakko myöntää, että suorastaan yllätyin tuloksista. Kuvat olivat pirun hyvät niin tarkkuudeltaan kuin sävyiltään. DC-3 Rissalasta koristaa nyt työhuoneen seinää.

Voisihan sitä jatkossa tilata vertailun vuoksi jostain muualtakin, mutta mitäpä sitä hyvää vaihtamaan. Kiitoksia kuitenkin kaikille talkoisiin osallistuneille!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään