Kari Syrjänen

Postit uuteen koneeseen?

5 viestiä aiheessa

Olen jo unohtanut...

Hankin uuden koneen ja käytän Outlookia tai Thunderbirdia POP3 postiohjelmana. Miten saan vanhasta koneesta kaikki siellä olevat miljoonat postit siirrettyä uuteen? Ne kai on jossain piilossa ja pakattunako  :-[

...olen tämän joskus osannut....

kari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

TB:llä postit saa esim. Hakemalla ohjelman nimeltä MozBackup joka tekee TB:n mailista backupin, taltio kaikki profiili tiedot ja laajennukset tarvittaessa. Sitten uudessa koneessa samaisella ohjelmalla restore siitä backup tiedostosta. Mulla käytössä toi ihan joka kuukausi ottamaan backupit FF:stä ja TB:stä. On olly hyötyä kun siirryin 64-bittiseen Vistaan.

Täältä sen saa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Outlookin postit ovat oletuksena kansiossa \Documents and settings\<käyttäjä>\Local settings\Application data\Microsoft\Outlook. Local settings on piilokansio, joten pitää panna asetuksista päälle piilotiedostojen näyttö tai kirjoittaa osoiteriville. Sieltä löytyy Outlook.pst ja jos atistokansiot ovat käytössä, myös archive.pst. Kopioi ne talteen ja uudessa asennuksessa joko kopioi auomaattisesti syntyneet samannimisten tiedostojen päälle, tai turvallisemmin mutta hitaammin käytä Outlookin tuontitoimintoa Tiedosto - Tuo ja vie. Voit tietysti tehdä kopion myös Outlookin vientitoiminnolla. Jos käytät sitä, muista valita Omat tiedostot -kansio ja sisällyttää alikansiot.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin, pitää tosiaan vaivautua kirjoittamaan koko nimi, jos tarkoittaa Outlook Expressiä. Vistassa se onkin nimetty uudestaan Windows Mailiksi, eikä sekaannuksia enää tule.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään