Mikael Tynkkynen

Tamron objektiivi Canon-yhteensopivaksi

4 viestiä aiheessa

Minulla on kuvassa näkyvä Tamronin 70-210 mm teleobjektiivi, joka on hankittu Konica-filmirunkoa varten muinoin 70-80-luvulla. :laugh: Nyt kun minulla ei ole varaa kunnon Canonin telezuumiin, niin tuumailin, että olisiko mahdollista saada tuohon objektiiviin Canonin sovitinrengasta? Putkessa kun on irroitettava Konica-adapteri. Itselleni ei ole tullut vastaan sopivaa mötikkää minkä voisi väliin tunkea.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi hyvinkin onnistua, jos jostain ebaysta onnistut löytämään Tamron Adaptall - EOS-sovitteen. Vaihtoehto on hankkia helpommin löytyvä Adaptall-M42 sovite ja sen perään M42-EOS sovite. Myös Adaptall-Nikon sovite sekä sen perään Nikon-EOS sovite toimii, kertoo sama nettilähde.

Tässä on juttu aiheesta (artikkelin lopussa).

Postituskulut saattavat tolki olla sovitteen arvoon nähden aika kovat, jos jostain ulkomaan ebay-myyjältä ostaa. Ehkä kannattaa kysellä kotimaisia alan asiantuntijaliikkeitä. MR kamera ja Optotek tulevat tässä mieleen.

Huomaa että (artikkelin mukaan) objektiivissa ei ole autofokusta eikä myöskään automaattista himmennintä, joten käyttö on sitten melko hankalaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tulikin molemmilta hyvä tietopaketti! :thmbup:

Huomaa että (artikkelin mukaan) objektiivissa ei ole autofokusta eikä myöskään automaattista himmennintä, joten käyttö on sitten melko hankalaa.

Juu, tämä on tiedossa. Olen tuolla kuvannutkin dia-aikana.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään