Petri Pohjonen

FACEBOOK

117 viestiä aiheessa

Paskempaan suuntaan menee vaan tuokin palvelu. Vapaaehtoisia pitäisi nuo uudistukset olla. :thmbdn: Miksei voi vaan pysyä siinä hyväksi todetussa vanhassa? Miksi sitä pitää päivittää paskempaan suuntaan, varsinkin kun tuo kehittäjä itsekin sen tiesi jo sanoa, että "ihmiset eivät tule pitämään tästä" :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paskempaan suuntaan menee vaan tuokin palvelu. Vapaaehtoisia pitäisi nuo uudistukset olla. :thmbdn: Miksei voi vaan pysyä siinä hyväksi todetussa vanhassa? Miksi sitä pitää päivittää paskempaan suuntaan, varsinkin kun tuo kehittäjä itsekin sen tiesi jo sanoa, että "ihmiset eivät tule pitämään tästä" :P

Perinteistä FB-valitusta, 3 viikkoa niin kaikki on unohtanut miltä vanha profiili näyttää. Sitten tulee uusi päivitys ja siitä valitetaan 3 viikkoa jnejne.. Ota kuva, kestää pidempään  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Perinteistä FB-valitusta, 3 viikkoa niin kaikki on unohtanut miltä vanha profiili näyttää. Sitten tulee uusi päivitys ja siitä valitetaan 3 viikkoa jnejne.. Ota kuva, kestää pidempään  :P

No olkoon, mutta edelleen, miksi hyvää pitää mennä päivittämään "parempaan"? Tai jos (tai siis kun näköjään) pitää, niin kuten sanoin tuolla ylempänä, noi päivitykset pitäisi olla vapaaehtoisia. Jossain omissa asetuksissa voisi olla tuo sivun muokkaus. "Klikkaa tästä jos haluat käyttöön uuden paskachätin" :P

Sitäpaitsi ketä edes kiinnostaa joku timeline, mikä tuntuu olevan se suurin ja pahin päivitys? Kiinnostaa ihan helvetisti mitä olen itse, tai joku keijo on tehnyt 4 vuotta sitten. :P "Hei mun status oli 5 vuotta sitten "Voi ***kele!" JEAH!!! :thmbup:

EDIT: niin ja toinen älytön/turha päivitys, tuo uutisnauha. Näkee mitä kaverit kirjoittavat kavereilleen. Ja mikä oli taas järki? "Herra X kommentoi Neiti Y tilaa". Enkä edes tunne Neiti Y:tä? Mitä varten mun pitäisi nähdä mitä joku kavereistani kirjoittaa jollekin kaverilleen, ketä en tunne / kuka ei ole minun kavereissani? ??? Eikö tuon FB:n alkuperäinen tarkoitus ollut se, että voi pitää yhteyttä (omiin) kavereihin, eikä kytätä miten joku muu pitää yhteyttä omiin kavereihinsa. Ihan älyttömäksi mennyt koko touhu. Ja älyttömämmäksi vaan menee.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

"Klikkaa tästä jos haluat käyttöön uuden paskachätin" :P

Uus chatti on kyllä kätevä, näkee heti jos joku tärkeimmistä kavereista tulee onlineen (Jos sattuu vaikka olemaan asiaa, niin ei tarvi 190:n kaverin seasta alkaa etsimään)

Sitäpaitsi ketä edes kiinnostaa joku timeline, mikä tuntuu olevan se suurin ja pahin päivitys?

Kuhan pääset tutustumaan siihen, huomaat tykkääväsi siitä  ;) Onhan siinä huonojakin puolia, mutta välillä on iha kiva katsella (äärimmäisen tylsyyden vallitessa) mitä itse/kaveri on tehnyt esim. kolme vuotta sitten.  :P

niin ja toinen älytön/turha päivitys, tuo uutisnauha.

Nääh, se on miten asian katsoo.. Liity Google+:aan, meillä on piirejä  ;);D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei pidäkkään, esim tuo aikaisemmin mainittu Spotify lisää itse mitä kuuntelen/joku kuuntelee, jos vain yhdistää tilit.

Höpsistä. Se lisää ne automaattisesti ainoastaan jos meni antamaan siihen luvan.

No olkoon, mutta edelleen, miksi hyvää pitää mennä päivittämään "parempaan"? Tai jos (tai siis kun näköjään) pitää, niin kuten sanoin tuolla ylempänä, noi päivitykset pitäisi olla vapaaehtoisia. Jossain omissa asetuksissa voisi olla tuo sivun muokkaus. "Klikkaa tästä jos haluat käyttöön uuden paskachätin" :P

Palvelu jonka kehitys loppuu sen takia, että se on jonkun mielestä "hyvä" on kuollut palvelu. Melkein kaikki uudistukset ovat kuitenkin vieneet Facebookia parempaan suuntaan, muutosvastarinnasta huolimatta. Ja vapaaehtoisia päivityksiä ei ole siitä yksinkertaisesta syystä, että kaikkien rinnakkaisten ominaisuuksien ylläpitäminen viimeisen viiden vuoden ajalta olisi valtava urakka.

Ja mikä oli taas järki? "Herra X kommentoi Neiti Y tilaa". Enkä edes tunne Neiti Y:tä? Mitä varten mun pitäisi nähdä mitä joku kavereistani kirjoittaa jollekin kaverilleen, ketä en tunne / kuka ei ole minun kavereissani? ???

Tästä voit syyttää neiti Y:tä, joka pitää profiilinsa julkisena.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aika ärsyttäväksi alkaa kyllä tosiaan käydä kun kokoajan uusia päivityksiä jne... >:(

Chatti saisi olla pikkusen parempi ja enemmän hymiöitä!!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä voit syyttää neiti Y:tä, joka pitää profiilinsa julkisena.

Miten voin syyttää Neiti Y:tä kun en koko ihmistä tunne? Tuon kehittäjää voin kyllä syyttää, että miksi mulle pitää ilmoittaa se, mitä joku kavereistani kirjoittaa sille Neiti Y:lle, tai kenelle tahansa minulle tuntemattomalle ihmiselle. ??? Enkä näe mitään järkevää selitystä tuolle Joonaksen puolustamalle aikajanallekaan (timeline). Tuskin tuossa on mikään sivuston/palvelun selkeys ja yksinkertaisuus ollut päälimmäisenä mielessä noita suunnitellessa... :thmbdn:

En tiedä muista käyttäjistä, mutta mulle riittää tosiaan se, että pystyy helposti, selkeästi ja vaivattomasti pitämään yhteyttä kavereihinsa. Noilla aikajanoilla ja muilla härpäkkeillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten voin syyttää Neiti Y:tä kun en koko ihmistä tunne? Tuon kehittäjää voin kyllä syyttää, että miksi mulle pitää ilmoittaa se, mitä joku kavereistani kirjoittaa sille Neiti Y:lle, tai kenelle tahansa minulle tuntemattomalle ihmiselle. ??? Enkä näe mitään järkevää selitystä tuolle Joonaksen puolustamalle aikajanallekaan (timeline). Tuskin tuossa on mikään sivuston/palvelun selkeys ja yksinkertaisuus ollut päälimmäisenä mielessä noita suunnitellessa... :thmbdn:

En tiedä muista käyttäjistä, mutta mulle riittää tosiaan se, että pystyy helposti, selkeästi ja vaivattomasti pitämään yhteyttä kavereihinsa. Noilla aikajanoilla ja muilla härpäkkeillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa.

Tännehän se kannattaa valittaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisäyksenä tähän: Jos palvelu ei tyydytä, aina voi sulkea käyttäjätilinsä.

Aivan niin. Ta sitten sen voi jättää kokonaan avaamatta.  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oho, sori. Luulin, että tossa aiheena luki FACEBOOK. ::)

Oisko IRC-Galleria sulle parempi paikka.  ;D

Sinne ei hirveesti päivityksiä tule.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oisko IRC-Galleria sulle parempi paikka.  ;D

Sinne ei hirveesti päivityksiä tule.

Eikös IRC-galleria ja naamakirja ole melkein sama asia.

;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten voin syyttää Neiti Y:tä kun en koko ihmistä tunne? Tuon kehittäjää voin kyllä syyttää, että miksi mulle pitää ilmoittaa se, mitä joku kavereistani kirjoittaa sille Neiti Y:lle, tai kenelle tahansa minulle tuntemattomalle ihmiselle. ???

Se on niille joita kiinnostavat kavereiden aktiviteetit.

Enkä näe mitään järkevää selitystä tuolle Joonaksen puolustamalle aikajanallekaan (timeline).

Se kiinnostaa ihmisiä, tarvinneeko se sen kummempaa selitystä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otin tänään myöskin timelinen käyttöön ja hyvään suuntaan menee facebook tuon uudistuksen myötä. Vastarinta tulee olemaan varmasti suurta, mutta niinkuin edellisellä sivulla sanottiin, kolmen viikon päästä kukaan ei muista millainen vanha profiilisivu oli.

Liittyy facebookiin tämäkin: http://www.riemurasia.net/jylppy/media.php?id=85384&c=5

Kiusa se on pienikin kiusa  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoista - liikenne Google+ :ssa on lisääntynyt viikon aikana melko rajusti, ainakin omassa streamissani. Lähes puolet keskusteluista liittyy aiheeseen "FB:n muutokset ja yksityisyyden suoja" ja melko moni on ilmoittanut että keskittyy ainakin toistaiseksi nyt rakentamaan G+ -profiiliaan. Liikennettä tosin voi lisätä myös se, että G+ on nyt virallisesti avattu ja sisään pääsee ilman kutsuakin.

Itsellä ei FB-tiliä ole, joten ei voi kuin arvailla, onko seinät sun muut hiljenemässä sillä puolella? Vai onko siellä datamassaa niin paljon ettei sitä edes huomaa jos osa keskusteluista siirtyy "plussan puolelle"?

Pikanttina huomiona on se että G+ kai profiloituu kaupunkilaisille kun FB on maalaisille?  Ainakin kai sen perusteella että FB:n suosituin peli on (kuulemma) FarmVille, kun taasen G+ tykittää uudella CityVille:llään   :laugh:

dtgw.png

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oho, sori. Luulin, että tossa aiheena luki FACEBOOK. ::)

Tätä ketjuahan ne Facebookin kehittäjät käyvätkin ahkerasti lukemassa.

Kaikella tällä ajalla minkä olet käyttänyt tänne nitkuttamiseen, olisit jo ilmaissut mielipiteesi suoraan oikeaankin osoitteeseen jossa sitä EHKÄ kuunneltaisiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tätä ketjuahan ne Facebookin kehittäjät käyvätkin ahkerasti lukemassa.

Kaikella tällä ajalla minkä olet käyttänyt tänne nitkuttamiseen, olisit jo ilmaissut mielipiteesi suoraan oikeaankin osoitteeseen jossa sitä EHKÄ kuunneltaisiin.

Eiköhän se ole ihan sama "nitkutanko" tänne vai johonkin lamebookin osoitteeseen. Johan Kalle tuossa pisti tiukkaa faktaa pöytään, että ihmisiä kiinnostaa se timeline (ja muu roska), niin sitten se kiinnostaa. Tuskin siellä yhen ihmisen valitukset paljoa painaa... ::)

Ihmettelen vaan, kun sitä uutisoidaankin jo sillä, että "ihmiset eivät tule pitämään tästä" ... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihmettelen vaan, kun sitä uutisoidaankin jo sillä, että "ihmiset eivät tule pitämään tästä" ... :P

Ihmiset tunnetusti eivät pidä mistään muutoksista. Muistan sen itkun kun FB:n alkuperäinen, aivan järkyttävän kamala profiilisivu korvattiin suunnilleen nykyisen mallisella. Ja se oli todella niin kammottava, että uuden paremmuudesta ei ollut mitään epäselvyyttä. Kummasti siitä jaksettiin silti valittaa.

Mutta siinä olet ihan oikeassa, että turha Facebookille on mitään valittaa, eivät niitä yksittäiset käyttäjät kiinnosta. Viimeksi kun etsin, niin mitään helppoa palautteenantokanavaa ei edes ole. Parasta siis avautua vaan täällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihmiset tunnetusti eivät pidä mistään muutoksista.

No ei kai, koska juuri kun saa opeteltua tuon nykyisen "kikat" jne, niin eikö tule taas jo ihan täys "uudistus", ja taas joutuu opettelemaan jne. Ja kun noita päivityksiä tulee juuri sen 3 viikon välein tyyliin. Jos kerran 10 vuoteen päivittää niin ok, se nyt vielä menis kitisemättä.

Onko esim. tätäkään foorumia/sivustoa tarvinnut päivittää jatkuvasti? Ei tosin vastaa FB:tä, mutta pointti on se, että miksi hyvää/toimivaa tsydeemiä pitäisi vaihtaa/muuttaa/päivittää. Minun aikanani (vuodesta 2004) tainnut päivittyä kerran näkyvästi.

Ei ihme, että G+ vetää ihmisiä... kun FB työntää niitä sinne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ihme, että G+ vetää ihmisiä... kun FB työntää niitä sinne.

Älkää olko naiiveja. Se googlen viritys päivittyy ihan yhtä lailla, kerää tietoja hyväksikäyttäväksi samaan tapaan ja tuottaa aikanaan taatusti ihan yhtä paljon valitusta kuin fb:kin.

Ei ihmisten kerääminen yhteen ole heille hyväntekeväisyyttä vaan bisnestä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos kerran 10 vuoteen päivittää niin ok, se nyt vielä menis kitisemättä.

Mieti nyt hei mitä sosiaalisessa mediassa, ja varsinkin Facebookin kokoisessa palvelussa tapahtuu 10v aikana? Aika ajaa surutta ohi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mieti nyt hei mitä sosiaalisessa mediassa, ja varsinkin Facebookin kokoisessa palvelussa tapahtuu 10v aikana? Aika ajaa surutta ohi.

No se nyt oli karkea heitto, älä tartu siihen. Tuo FB kun päivittyy suunnilleen joka toinen päivä (karkea heitto myös)... ::)

Toki bisnis on bisnistä, kuten Turhapurokin joskus mainitsi. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään