Robin Karinen

Vastapäivään vai myötäpäivään

49 viestiä aiheessa

Kaikkea sitä netistä löytyykin 8)

http://www.news.com.au/perthnow/story/0,21598,22492511-5005375,00.html

Kuka pystyy hallitsemaan aivojaan? Mulla siis pyöri myötäpäivään kun tulin tuonne, vähän kun sitä siinä kattelee, niin pitäs suunta vaihtua ;)

Mites on, saitko suunnan vaihtumaan?

EDIT:  kyllä mä sen suunnan vaihtumaan sai. Kokeilkaas kattoa sitä missä se jalka ja varjo kohtaavat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitään suunta vaihdu!  :P

Siinä on naisella aika kestävä pää kun jaksaa pyöriä  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaihtuu suunta loppupeleissä aika helpostikin mutta kyllä tarkkaa keskittymistä vaatii. Vähän liikkui ajatus mielessä niin heti palautui lähtökuoppaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla meni ensin vasta päivään ja sitten myötäpäivään, vaikka en edes kummemmin keskittynyt, :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, kyllä tuo helposti vaihtaa suuntaa. Pitää vaan päättää meneekö jalka etu- vai takapuolelta ja olla hetki katsomatta kokonaisuutta. Mutta vastapäivään se pyöri ensin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noiden juttujen kanssa joutuu 3D-suunnittelussa tekemisiin ihan jatkuvalla syötöllä. Otetaanpa tähän tällainen esimerkki:

Onko kuvassa rungon sisä-, vai ulkopinta?

[ attachment removed ]

Tai ihan 2D-grafiikassakin. Esimerkkinä vaikkapa tämä Kontion Samin logo. Onko kone kuvassa selkäpuoli, vai mahapuoli katsojaanpäin? Tämä huomattiin ihan vahingossa. Minä suunnittelin koneen niin, että selkäpuoli ja tavallaan lentosuunta on katsojaanpäin, mutta Sami itse näkikin sen niinpäin, että kone onkin mahapuoli katsojaanpäin ja lentää poispäin.

[ attachment removed ]

Hauskoja juttuja kaikenkaikkiaan  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä saan tuon naikkosen pyörimään kumpaan suuntaan haluan.  :D

/Hannu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aluksi meni myötäpäivään, mutta kun puoli minuuttia tuijotin, niin sain sen kääntymään vastapäivään. Tämän jälkeen sain vaihdettua suuntaa, miten halusin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikon mallissa nokan voi ymmärtää kummin päin vaan, mutta tuulilasi pakottaa sen ulkopuoleksi. Silhuettilentsikan moi myös nähdä kummin päin vaan, kunnes katsoo sivuperäsintä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikon mallissa nokan voi ymmärtää kummin päin vaan, mutta tuulilasi pakottaa sen ulkopuoleksi. Silhuettilentsikan moi myös nähdä kummin päin vaan, kunnes katsoo sivuperäsintä.

Tässä on jännä kompa. Se 3D-mallin shotti nimittäin on otettu siten, että ulkopuolen polygonit on käännetty ylösalaisin. Eli havaintosi tuulilasista on periaatteessa väärä. Mutta toisaalta, ei sillä ole sinänsä merkitystä, sillä se näyttää ihan samalta vaikka flippaan ne polygonit takaisin oikeinpäin. Tuulilasin saa näyttämään juuri tuolta silloinkin. Se ei kerro käytännössä mitään, sillä se, miltä se näyttää, riippuu ihan siitä, mitenpäin katsoja sen aivoittaa :)

Myös tuohon silhuettiin sen verran, että mikä siinä sivuperäsimessä on muka väärin? ;) No ok, kuten sanoin, toikin on ihan, miten katsoja sen hahmottaa. Mutta piirrettynä siinä ei ole mitään vikaa. Se näyttää täsmälleen samalta, on se sitten kumminpäin vain :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään