Riku Ranta

Puhe kentällä

17 viestiä aiheessa

Moi!

Olin tänään katselemassa nousevia koneita 04L:llä ja korviin kantautui koko ajan kaikuva puheen sorina josta ei saanut selvää. Onko tämä ääni lennonjohdon ja koneiden välistä keskustelua?

Olin siis siellä yksin.

Hyvää pyhän jatkoa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taidat olla ehkä oikeassa mutta ei siellä kylläkään näkynyt ketään mutta kai ne silmälasit pitää hankkia :D 

Juu, kiitos

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hahah... ;D Siel Vantaan vauhtipuistossa oli kisat menossa, joista megafonin ääni sitten kuului ainakin 04L:n hiekkakasoille asti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taidat olla ehkä oikeassa mutta ei siellä kylläkään näkynyt ketään mutta kai ne silmälasit pitää hankkia :D 

Juu, kiitos

Jos olit siellä yksin, niin tuntuuko että se puhe tuli enemmän niinkuin pääsi ulko-, vai sisäpuolelta? ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos olit siellä yksin, niin tuntuuko että se puhe tuli enemmän niinkuin pääsi ulko-, vai sisäpuolelta? ;)

Taisi kyllä ihan ulkopuolelta kuulua ;D

Olen muuten kuullut sen äänen myös perjantaina siellä kentällä ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tarvittaisko tähän sellasta Jaakon aikanaan peräänkuuluttamaa selvän näkijää. 8)

joo olis hyvä sellanen hyväkuuloinen selvänä näkijä :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos linkki on http://audio.liveatc.net:8012/eham2.m3u, kannattaa ehkä katsoa mitä löytyy osoitteesta http://liveatc.net.

Miksi en saa tuolta Liveatc:stä kuulumaan mitään? Tuo EHAMin suora linkki toimii, mutta jos koitan kuunnella tuolta itse sivun, enkä tuon suoran linkin kautta, niin kaikki avautuvat kyllä Media Player ikkunaan, mutta sitten tulee herjaa ruutuun ja that´s it. Miksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Olin tänään katselemassa nousevia koneita 04L:llä ja korviin kantautui koko ajan kaikuva puheen sorina josta ei saanut selvää. Onko tämä ääni lennonjohdon ja koneiden välistä keskustelua?

Olin siis siellä yksin.

Hyvää pyhän jatkoa!

Vanhempana ihmisena huolestuin, siis kuuluiko tuo ääni pelkästään korvien välityksellä vai oliko sinulla jonkinlainen radiolaitteisto mukana.

Mieleen tuli tuo mummo josta aiemmin kerrottiin ja kuulolaite, muutoin käsittääkseni lennonjohto ja koneet keskustelevat taajuuksilla joita ihminen ei tavallisesti kuule.

Saattahan sinulla olla harvinaislaatuisia kykyjäkin, mene tiedä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ihmettelin kanssa että, onko otettu uudet metodit käyttöön lennonjohtotornissa kun puheen pulputus kaikui pitkin Seutulaa.

Mutta kyllä se tais sieltä vauhtipuiston kovaäänisistä tulla. Ja heti sen puheen jälkeen alkoi mahoton monttukoneiden pörinä. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään