Petri Koivisto

EFHK 7.10.

44 viestiä aiheessa

No joo valo oli hyvä tasan yhteen Hewiin, lopuille oli tarjolla pilveä. Tässä enemmän ja vähemmän onnistunut shotti Guantsoun LGF:stä.

Kerroppa Sami, notta mistä tuohon paikkaan pääsee?? Tuota on koitettu ettiä mutta ei! Tarviiko tuolla tikkaita? Ja onko tuo siellä Tikkurilantien oikealla puolella tultaessa Katriinantieltä? Mistään en oo päässy sellaseen paikkaan että pääsis tuohon keskelle linjaa. Ja jos menee sinne Tikkurilantien oikealle puolelle niin sitten ollaan jo niin kaukana että ei tuu tollasista mitään  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä outoa näkyy kuvassa?

Oisko tuo kun tossa kyltissä lukee keskellä kentää että Pääsykielletty ilman lennonjohdon lupaa ?  :P

- Miika

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oisko tuo kun tossa kyltissä lukee keskellä kentää että Pääsykielletty ilman lennonjohdon lupaa ?  :P

- Miika

Se tarkoittaa siis spottaajille kenttäkierroksia! Ettei kukaan vaan juoksentelisi kiitotielle  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hesassa ei tiedettävästi ole yhtään CATIII-kiitotietä, ellei sitten ole tulossa.

Ja miksi olisi, kun tietääkseni yksikään, ainakaan finskin kone, ei ole CATIII-kelpuutettu

Takavasemmalla kommentoidaan että puhut sontaa ;)

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Takavasemmalla kommentoidaan että puhut sontaa ;)

//T

Tässä tapauksessa on pakko uskoa niitä, jotka asiasta enemmän tietävät  :)

Näin on minulle kerrottu, ja uskon kerrottua siihen asti kunnes joku todistaa sen toiseksi. Ei kait mulla muita mahdollisuuksia ole

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Ei kuvatessa enää säädetä :)

Valotus ensin kohalleen ja sit sen jälkeen annat olla sen siinä!

Jos valotusolosuhteet muuttuvat ja valomittari hyppii ja pomppii niin kyllä sitä on pakko vähän säätää. ;D

Ja mä olen aina ihmetellytkin mitä ihmeen KISSOJA siellä kentillä on. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hesassa ei tiedettävästi ole yhtään CATIII-kiitotietä, ellei sitten ole tulossa.

Ja miksi olisi, kun tietääkseni yksikään, ainakaan finskin kone, ei ole CATIII-kelpuutettu

Kaikki Finnairin koneet (paitsi osa Empuista ei vielä) on CATIII kelpoisia. EFHK ei ole. Niillä lennetään katsos muuallekin kuin EFHK:lle. Minun on pakko uskoa, kun olen joutunut niillä CATIII lähestymisiä lentämään ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerroppa Sami, notta mistä tuohon paikkaan pääsee?? Tuota on koitettu ettiä mutta ei! Tarviiko tuolla tikkaita? Ja onko tuo siellä Tikkurilantien oikealla puolella tultaessa Katriinantieltä? Mistään en oo päässy sellaseen paikkaan että pääsis tuohon keskelle linjaa. Ja jos menee sinne Tikkurilantien oikealle puolelle niin sitten ollaan jo niin kaukana että ei tuu tollasista mitään  :o

Joo tuota tuota paikkahan on laillinen täysin, se on tuola 04L finaalissa lähestymisvalojen päässä. Sellanen nurmikkoniittypaikka. Vähän tarttee kiivetä Katriinantieltä tai sitten Tikkurilantieltä, mutta ihan mahdollinen kiivettävä. Tosin kelien mukaan.  Ja tosiaan millejä tarttee MD-11/A340 kalustoon tosta rotaatiohetkestä puhuttaessa 400mm, eikä riitä. Joten hyvän valon vaativa paikka.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaikki Finnairin koneet (paitsi osa Empuista ei vielä) on CATIII kelpoisia. EFHK ei ole. Niillä lennetään katsos muuallekin kuin EFHK:lle. Minun on pakko uskoa, kun olen joutunut niillä CATIII lähestymisiä lentämään ;)

04L on CATIII valmis vaan jotkut muut lentoasemalla olevat asiat aiheuttavat sen että EFHK ei ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä tuo CAT II/III on? :-[

ILS kategorioita  :P

There are three categories of ILS which support similarly named categories of operation.

Category I - A precision instrument approach and landing with a decision height not lower than 60 m (200 ft) above touchdown zone elevation and with either a visibility not less than 800 m or a runway visual range not less than 550 m. An aircraft equipped with an Enhanced Flight Vision System may, under certain circumstances, continue an approach to CAT II minimums. [14 CFR Part 91.175 amendment 281]

Category II - Category II operation: A precision instrument approach and landing with a decision height lower than 60 m (200 ft) above touchdown zone elevation but not lower than 30 m (100 ft), and a runway visual range not less than 350 m.

Category III is further subdivided

Category III A - A precision instrument approach and landing with:

a) a decision height lower than 30 m (100 ft) above touchdown zone elevation, or no decision height; and

b) a runway visual range not less than 200 m.

Category III B - A precision instrument approach and landing with:

a) a decision height lower than 15 m (50 ft) above touchdown zone elevation, or no decision height; and

b) a runway visual range less than 200 m but not less than 50 m.

Category III C - A precision instrument approach and landing with no decision height and no runway visual range limitations. A Category III C system is capable of using an aircraft's autopilot to land the aircraft and can also provide guidance along the runway surface.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sulla Sami tarkempaa kuvaa tuosta kyltistä? Mun silmiin se näyttää CAT II:lta.

Kyllä se CATIII on. Kunnon kuvakin löytyy tarvittaessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Näköjään sää parantui mukavasti iltaa kohdee. Kahden aikoihin oli melkoisen harmaata, niin ei jaksanut jäädä kentälle kovin pitkäksi aikaan. Todella upeita kuvia muuten kaikilta.  :thmbup:

Laitetaas nyt itsekkin yksi kuva...

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

olin siis puoliksi oikeassa  ;D

Pakkohan se on uskoa, jos ammattilainen niin sanoo  ;)

Nyt sitä taas ollaan viisaampia, kiitos viisaampien  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sieltä löytyy CAT III Precision Approach Lights... Puhetta ILS III järjestelmän rakentamisesta on kieltämättä ollut, mutta en nyt osaa sanoa, että milloinka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla