Guest Dankke

Oletko sukua jollekkin julkkikselle?

86 viestiä aiheessa

No jaa, vaimoni oli tanaan (hups, Suomen aikaa eilen) BBC World Newsin talousuutisten studiovieraana Lontoon Cityssa kertomassa, kuinka risteilybisnes parjaa nykyisessa talouskriisissa. Appiukko on Baltimore Orioles -pesapallojoukkueen Hall of Famessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pannaan paremmaksi  ;D

Isoisoäiti oli näitä samaisia Rautalammin Marttisia....

Kappas... äiti on Marttisia ja minulle kerrotun mukaan samaa sukua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kappas... äiti on Marttisia ja minulle kerrotun mukaan samaa sukua.

Ei ihan turhanpäiväistä sukua näin ollen  8)

Tokihan Amerikan Yhdysvallat olisi varmaan perustettu ilman John Mortoniakin jossain vaiheessa mutta mielenkiintoinen knoppi joka tapauksessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meidän suvussa ei ole muita julkkiksia kuin isoisäni Olavi, joka oli kuulu kalamies Oulussa/Oulunjoella. Jotain lehtijuttuja paikallislehdissä on ollut. Eli ei mitään merkittävää.  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meidän suvussa ei ole muita julkkiksia kuin isoisäni Olavi, joka oli kuulu kalamies Oulussa/Oulunjoella. Jotain lehtijuttuja paikallislehdissä on ollut. Eli ei mitään merkittävää.  :-[

Olet vain vaatimaton ....... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Meijän sukuhaarassa ei mun lisäksi oo ketään julkkiksia. Olin noin 14 vuotta sitten Joka kodin asuntomarkkinoissa Remonttireiskan haastattelussa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Iso ukki voitti joskus aikoinaan Olympia hopeaa ampumahiihdossa.  :)  Ja samassa sukukirjassa ainakin seikkailee Allu Tuppurainen. Nytpä vasta huomasin että jos etunimen lukee taka perin ja sukunimen normaalisti, tulee mun äitin nimi.  ;D

edit. En tiedä onko niin kuuluisaa, mutta Suomussalmen vaakunassa on neljä "palavaa taloa" niin se kuvaa sitä että siellä oli neljä semmosta suurta, varkasta tilaa ja yksi niistä on mun ukin lapsuuden koti. Se on muutaman kilometrin päästä meidän mökistä ja sinne aina kesäisin tulee mopolla ajeltua syömään mansikoita :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Semmosia kavereita ainakin on sukupuuni oksanhaaroissa, kuin Juice Leskinen (sana- ja säveltaituri), Martti Talvela (oopperalaulaja) ja Eero Heinonen (Rasmuksen basisti). Mainittujen kanssa on siis yhteisiä esipolvia. Jari Litmanenkin vissiin on jonkun mutkan kautta, mutta en nyt ole ihan tyyten päässyt selvyyteen minkä.

Yleisesti ottaenhan tuommoiset traditionaalista itäsuomalaista sukunimeä kantavat ovat keskenään sukua, kun kyllin kauas mennään (tuli tuosta Kapasesta mieleen). Tosin historiankirjat eivät yleensä riitä sitä todistamaan, mutta DNA auttaa nykyisin siinä, missä kellastuneet lehdet eivät. Karjalassa, sittemmin myös Savossa kun maailmanhistoriassa annettiin ensimmäiset periytyvät sukunimet myös rahvaalle. Länsi-Suomessahan tapa pahimmillaan yleistyi vasta 1900-luvun alussa ja on usein joko johdettu talonnimestä tai temmattu tuulesta, eikä täten kerro välttämättä sukulaisuudesta mitään. 1800- ja etenkin 1900-luvullahan on ollut suuressa määrin myös tapana vaihtaa perinteisiä sukunimiä uusiin, ihan vaan keksittyihin. Minusta tämä on kohtalaista historiantärvyytä, monet perinteisistä nimistä kun juontavat juurensa varhaiskeskiajalle, ainakin 1300-1400 -luvulle, jollei osin kauemmaksikin. Vanhimpia sukunimiä ovat pääsääntöisesti karjalaiset eläinaiheiset nimet (Karhu, Hiiri, Myyrä, Varis sun muut linnut ja nisäkkäät), sitten vanhat nen-loppuiset nimet. Kukin tekee tietty niin kuin haluaa, mutta minä olen vähän nihilisti tässä lajissa.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vanhimpia sukunimiä ovat pääsääntöisesti karjalaiset eläinaiheiset nimet (Karhu, Hiiri, Myyrä, Varis sun muut linnut ja nisäkkäät), sitten vanhat nen-loppuiset nimet.

-A-

Täältä ilmottautuu sitten yksi nisäkäs -julkkis: Äitini puolelta olen Susi, ja siis Inkeristä. Pienenä oli kiva kutsua itseään Sudenpennuksi... :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysymys otsikossa.

Itse olen todella todella kaukaista sukua Wrightin veljeksille.

No joo tyhmä Topicci  :-[

"Amerikan äitini" (vaihto-oppilaana ollessani) kertoi olevansa Wrightin veljesten pikkupikkuserkku... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitkään luulin olevani Axeli Virpi -nimisen sävelnikkarin sukua.  :thmbup: Lopulta kuitenkin asiaa pengottuani selvisi, että kyseessä on salanimi, joka kuuluu venäläissuomalaiselle muusikolle Robert von Essenille.  :(  Hänellä on ollut muitakin taiteilijanimiä käytössä. Mistä lie tuon AV:n keksinyt - olisiko kuitenkin sattunut tuntemaan jonkun meikäläisen sukulaisen.  :-\  Yksi tanssimuusikko suvussani ainakin on, sen tiedän, mutta tietääkseni ei muita musiikilla itseään elättäviä minun lisäkseni. Ja oliko tuokaan Axeli mikään varsinainen julkkis - ehkä paremminkin siellä taustajoukoissa hääräilijä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään