Guest Dankke

EFKK:lla pienkoneonnettomuus (OLI: Ilmaliikenneonnettomuusvaarailmoituksia)

13 viestiä aiheessa

Kruunupyy 06.10.2007 15:39:30 ilmaliikenneonnettomuus, keskisuuri

 

Kellään tarkempaa tietoa?  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kruunupyy 06.10.2007 15:39:30 ilmaliikenneonnettomuus, keskisuuri

 

 

Voiko tuon lennon perusteella saada hyväksytyt paperit tarkistuslennolta?

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

[ attachment removed ]

 

Hieman ihmetyttää tuo 'keskisuuri', paikalla kaksi laitoksen paloautoa ja kaksi paikallista sekä kaksi poliisiautoa, porukkaa oli niin paljon että ne olisi voinut nostaa konee pois kiitoradalta.

 

NP

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voiko tuon lennon perusteella saada hyväksytyt paperit tarkistuslennolta?

 

Tyhmä kysymys; voiko tarkastuslennon tehdä experimentaalilla?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hieman ihmetyttää tuo 'keskisuuri', paikalla kaksi laitoksen paloautoa ja kaksi paikallista sekä kaksi poliisiautoa, porukkaa oli niin paljon että ne olisi voinut nostaa konee pois kiitoradalta.

 

Se on nykyaikaa. Pelastustoimessa avainsana on Etupainoitteisuus. Se ei ole huono asia. Yksiköitä palautellaan sitten asemalle kun tilanne selvenee (toivottavaksi) ennakkotietoja pienemmäksi. Parempi se kuin tilanne jossa yksiköitä onkin liian vähän ja sitten vasta hälytetään lisää apua. Siitä ei ole apua kenellekään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuosta Rallyettestä vielä. Olen katsellut noita pelastuskuvia pitkään ja hiukan ihmetyttää miten voi tönkkötelineet irrota/kadota jäljettömiin kovassa laskussa. Eihän EFKK:n liikennealueilla voi ojia olla. Okay, experimental on kyseessä, alkuperäisestä on tehty kannusversio ja siten päätelineet on täytynyt siirtää edemmäs, mutta eihän päätelinettä saa ihan huonekaluputkista tehdä edes x-koneisiin. Onko kellään kuvaa ko. koneesta ehjänä, jossa myös telineet olisivat hyvin näkyvillä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos kuvista. Noistahan selviää ainakin se, että päätelineen kiinnitysalue on aivan eri kuin mihin Socatan suunnittelijat ovat alunperin rakenneratkaisuissa päätyneet. Jos jousiteräs onkin kestänyt niin hetkellinen kova rasitus on purkautunut rungon ja telineen kiinnityskohtaan. Jäämme mielenkiinnolla odottamaan tutkintaselostuksen valmistumista.

Oheisessa kuvassani on toisenlainen, voisikohan sanoa perinteisempi Rallyen experimental-kannusversion päätelineen kiinnitystapa.

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään