Ari Siltavuori

EFEL - Espoo, Leppävaara

5 viestiä aiheessa

Kaikki Leppävaaran suoralla ruuhkassa seisoneet ovat varmaan jo huomanneet Panorama tower:in lentopaikan.

Tällä hetkellä pyöreä helikopterin tukeutumistaso on selvästi näkyvillä, peittynee julkisivun taakse.

Valokuvattu Kehä 1:ltä, idän suunnasta (vauhdista, tuulilasin läpi, illan tultua). Näkyy selvästi lännestä päin koko Leppävaaran suoran (Kehä 1).

[ attachment removed ]

"Lentopaikan korkeus" noin 84m merenpinnasta.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katselimpa tuota itse menneellä viikolla koulun parvekkeelta pohtien josko siitä tulisi se miltä se vaikuttaisi ja näemmä on tulossa. Minkänäköistä helikopteritoimintaa tuonne on kaavailtu? Jonkun paikalle tulevan sairaalan käyttöön? Tosin lähinnä näytti toimistotilaa olevan talossa joten kiireisille liikemiehille EFEL <-> EFHK yhteydeksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varmaankin tärkein tavoite tuolle helipadille on julkisuusarvo. Ja voihan tuolla majaansapitävien yritysten johtajat kuittailla kavereilleen "Mitä! Eikö teillä ole omaa helikopterikenttää?" ;)

Onko kenelläkään käsitystä miten usein Keilaniemen padeilla käy vieraita? Käsittääkseni Nokialla on rannassa omansa ja sen yhden korkean talon (Elisa?) katolla on kenttä...

Kun katsoo ilmakuvia "suuresta maailmasta", niin aika monen tönön katolla on jonkinlainen neliö tai ympyrä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Helsingissä yksi virallinen helikopteri kenttä löytyy Kallion keskuspelastusaseman katolta, muita virallisia en tiedä. Tässä lista helikopterilentopaikkojen pitäjistä (aikamoinen sanahirviö pituudeltaan)

Ainakin entisen Hesperian,  eli nykyisen Crowneplazan katolla kenttä on ollut.Tuolla tullu itsekin joskus vierailtua. :D hauska sinällään että oon käyny kyseisen talon 2 ylimmässä kerroksessa mut en koskaan sen alempana. Noista keilaniemen kentistä en ole muuta kuin huhuja kuullut.

Olen itse pariin otteeseen seurannut Peijaksen sairaalalla lisärakennuksen kattoa ja näyttäisi ihan että sinne myös on laskeutumis paikka saatu aikaan, en muista mistään kuitenkaan sellaisesta kuulleeni.

Hyvät kuvat Arilta asian suhteen.  Tässä hiukan vanhemmat omat heikkolaatuiset kuvat tuolta Peijaksen suunnalta, otettu kaverin asunnon ikkunasta.

[ attachment removed ]

Tässä vähän laajemmalla näkymällä

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään