Esa Sairio

Train Simulator ja laajakuvanäyttö?

4 viestiä aiheessa

Miten Train Simulatorin saa toimimaan oikein (siis 4:3), kun käyttää laajakuvaa eli 16:9- näyttöä?

Minulla Train simu venyy vaakasuunnassa liian leveäksi eli luonnottomaksi 16:9- näytöllä. Simuohjelman valikoiden eri resoluutiot eivät ratkaise asiaa eivätkä simun muutkaan säädöt.

FS 2004 toimii minulla oikein hyvin joko 1440 x 1080 tilassa (oikeat suhteet aina) tai 1920 x 1080 tilassa, jolloin maisema ja 3D- panelien suhteet ovat oikein, mutta 2D- paneelia joutuu kaventamaan, jottei se veny ylileveäksi.

Voiko Train simulle tehdä yhtään mitään jotta se näkyisi laajakulmanäytöllä (Sony 40 tuuman HDTV) 4:3- muodossa, jolle junasimu on tehtykin?

yES

:-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Will I have trouble with my widescreen display? [* Virtual Railroading/Train Simulation FAQs].

Adjusting widescreen MSTS to be proportionate [* Trainorders.com Forum].

Kiitos avusta. Tuolla tavoin sain Train simun toimimaan 4:3- tilassa, mutta ongelmaksi jää että tuo 4:3 näyttöalue on nyt pieni ruutu keskellä isoa 40 tuuman näyttöäni. Ruutua ei pysty suurentamaan esim. vetämällä sitä hiirellä nurkista tai sivuista.

Kuvan koko on suunnilleen samanlainen kuin aiemmin käyttämälläni 4:3 21 tuumaisella kuvaputkimonitorillla.

Siis voiko Train simun kuvaa Windowed dispalyssa suurentaa, jotta ison näytön hyöty tulisi käyttöön?

yES :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis voiko Train simun kuvaa Windowed dispalyssa suurentaa, jotta ison näytön hyöty tulisi käyttöön?

En osaa enempää auttaa valitettavasti, ohjelma on minulle aivan vieras. Koeta googlettaa jollain täsmäsanoilla lisäinfoa. Josko siinä tulevassa Train Simulator 2:ssa olisi asiat paremmin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään