Chris Sutter

Zürich."Wanha" aika. Lainattu aihe

17 viestiä aiheessa

En ole tainnut aikaisemmin kiitellä Chrisiä hänen kuvistaan. Tulkoon tässä nyt kiitoksia yllinkyllin. Aina olen pitänyt kovasti Sinun kuvistasi. Nyt erikoisesti noista enemmän "oman aikani" koneista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No olipas tosiaan.... :o

 

Chris, ruosteinen koulusaksa ei millään avaa tuota "19. September 1985," kuvan tapahtumaa. Mistä tuossa Caravelle paran kiusaamisessa oli kyse??

 

EDIT: Jaa no tuo toinen ketju vähän valottaa joskaan vieläkään ei tahdo uskoa. "Übungsobjekt der Flughafenfeuerwehr"

 

Että sitä on sitten ollut joskus Caravelleja ihan poltettavaksi asti......  :(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minulla taas heräsi kysymys tuosta

 

7. März 1982, flog einmal die Woche Kopenhagen-Zürich-Nairobi und zurück. Hier vor dem Rückflug nach hause auf dem Weg zur 10

 

En tuosta paljoakaan tajua mutta puhutaanko tuossa jotain että SAS olisi lentänyt tanskasta (kopenhamn) keniaan (nairobi) ja vielä tekemällä välilaskun Zürhissa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahtoiko siellä olla tuollainen objekti vieläkin, enkö sinulle Orvo siitä maininnu, eli feuer vai miten menikään harjoittelee, on niitä sulottaria sen verran ollut.

Riittäähän niitä synkimpään Ahrikkaankin kuten olemme täällä lueskelleet :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minulla taas heräsi kysymys tuosta

 

7. März 1982, flog einmal die Woche Kopenhagen-Zürich-Nairobi und zurück. Hier vor dem Rückflug nach hause auf dem Weg zur 10

 

En tuosta paljoakaan tajua mutta puhutaanko tuossa jotain että SAS olisi lentänyt tanskasta (kopenhamn) keniaan (nairobi) ja vielä tekemällä välilaskun Zürhissa?

 

Saksan kieli on päässyt mulla ruostumaan aika pahasti, mutta kyllä tuossa käsittääkseni sanotaan että kerran viikossa lensi Köpis-Zürich-Nairobi ja sama takasin päin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jo SAS on silloin lentänyt Nairobiin ,Zürichin kautta .

Ensin DC8 ,sitten DC10-30

14 päivää vuoro oli myös Port of Spainiin=(Trinidadiin).DC8-61/63

Ja myös vuoroa Rion jne.

LH myös Montevideon.

KLM Vuoroa Panamaan,Barranquilla,Maracaiboon,Quitoon,Guayaquil,Curacaoon .Myös DC 8-61/63

 

BOAC lensi silloin VC10nilla Zürichin kautta Entebbeen.Nairobiin,Kigaly,Blantyre,(Salisburi/Harare),Zansibariin.

BOAC B.707-... myös zürichin kautta Kalkuttaan,Rangoon,Darwin,Sydney,Phertiin,ja Aucklandiin.

PAN AM lensi silloin Zürichin kautta Maailman ympärin,molemin suuntaan,ja konet tapasivat Zürichissä.

 

Kyllä silloin oli maailmalla yhteys Zürichiin.

 

P.S. Juu,tuon Caravelli poltettiin Palomiesten harjoitussa.koska saivat Air Afriqan DC 8-5...

 

Chris

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ai että "wanhaa aikaa"; Juurihan tuo 70 ja 80 -luku jäi taakse...vai :'(

 

Hienoja kuvia Chris!

 

Petri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve taas Cris...

 

Upeita koneita/ kuvia..

 

Mikäs tuon Garudan jumbon tarina on, kun näkyy olevan KLM: n väreissä. Oliko tuo niin, että KLM operoi Garudalle sen reittejä? 

 

-Jukka :)

 

Kun pääsis äkkiä taas Sveitsiin!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve taas Cris...

 

Upeita koneita/ kuvia..

 

Mikäs tuon Garudan jumbon tarina on, kun näkyy olevan KLM: n väreissä. Oliko tuo niin, että KLM operoi Garudalle sen reittejä? 

 

-Jukka :)

 

Kun pääsis äkkiä taas Sveitsiin!

 

 

Luulen KLM vuokras tuon kone Garudalle.?

 

Chris

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahtavaa meininkiä Chris! Oliko Bosna Air todella makedonialainen lentoyhtiö, kun kyljessä lukee kyrillisillä kirjaimilla Ohrid (kaupunki Makedoniassa)? Ihmettelin vaan, koska bosnialaisen B&H Airlinesin entinen nimi on Air Bosna.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mahtavaa meininkiä Chris! Oliko Bosna Air todella makedonialainen lentoyhtiö, kun kyljessä lukee kyrillisillä kirjaimilla Ohrid (kaupunki Makedoniassa)? Ihmettelin vaan, koska bosnialaisen B&H Airlinesin entinen nimi on Air Bosna.

 

Hei Markus.

Silloin kun Jugoslaviassa oli sota jne, syntyi mellkein joka viikko uusi lentoyhtyö ja usein ne hävis/meni konkursiin jne.

Eli Palair Macedonia oli LZ=Bulgarien tunnus,koska Greikka ei hyväksynyt vielä Macedonian nimen,koska myös kreikkassa on Macedonian Lääni jne

Se on vain yksi esimerkki. Air Pristina oli sentakkia  Sveitsilainen Yhtiö jne,jne.....

Zürich oli silloin Ex Jugoslavien valtion yksi pää kenttä jne.

 

Terveiset Zürichistä

 

Chris

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla