Jani Nordqvist

Muistikorttiongelma (dementia)

11 viestiä aiheessa

Noniin no.. Eihän tässä dementiasta ole kyse, mutta tulipa tällänen kysymys mieleen:

-Kamera Canon20D ja muistikortti Lexar 80X 1giganen.

-Kuvatessa kamera antaa ottaa kuvia parhaalla kuvanlaadulla noin 70.

-Tiedostokoko  +/- 3megaa

Äkkiseltään voisi laskea, että kun otan 70 kolmen megan kuvaa saadaan summaksi noin 210 megaa. Tässä vaiheessa kamera kuitenkin ilmoittaa FullCf, vaikka luulisi tilaa olevan rutkasti jäljellä. Mikä nappi on väärässä asennossa, vai onko vika taas kuvaajassa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun alustat muistikortin kamerassa, niin paljonko kameran mielestä mahtuu kuvia?

muistaakseni 20D:llä 1Gb kortti oli tyypillisesti 105kpl kun kuvasi RAW (CR2) tiedostoja, joita sitten loppujen lopuksi kuitenkin meni kortille noin 150kpl kun tiedostokoko oli noin 6-7mt/kuva...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siellä kortilla on jotain roskaa, formatoi tietokoneella niin pitäis pelittää.

sama vaiva oli eräällä kaverilla ja lopulta kortilta löytyi mäkin piilotiedostoja jotka oli kertynyt sinne pikkuhiljaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla meni pari vuotta takaperin LIASissa se samanlainen Lexarin 1Gb 80x kortti jumiin kesken kuvauksen. Sen jälkeen pari kameraa (oma mukaanlukien tietty), Kähkösen läppäri, jonkun toisenkaan läppäri, eikä pari eri kortinlukijaa sitä korttia tunnistanut. Kotiin päästyäni löin vielä varmuuden vuoksi kortin omaan Sandiskin lukijaan ja kas, sehän pystyi kortin lukemaan. Kuvat talteen ja sen jälkeen formatointi ja kortti kameraan. Näytti ihan normaalia 158 (tjsp.) määrää vastaanottokapasiteetiksi. Sitten kuvatessa kun vähän reilu 600Mb tuli täyteen, kortti meni uudestaan samalla tavalla jumiin, mutta saman operaation avulla sain kuvat talteen... Eli haiskahtaa ihan samanlaiselta vialta samanlaisessa kortissa. Kortin kapasiteetti näkyy ihan oikein joka paikassa (kamerassa, koneella), mutta silti sitä ei voi hyödyntää kokonaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei oo toi RAW+JPG päällä. Ei tunnista näköjään enää tuota korttia :S . Ei edes kortinlukijalla löydä tiedostoja. Täytynee Gigantissa käydä, josta tuon ostin. En jaksa alkaa enempää pelleilemään  tuon kanssa  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei oo toi RAW+JPG päällä. Ei tunnista näköjään enää tuota korttia :S .

tule käymään tässä naapurissa joku päivä, niin katsotaan, osaako tuo mun lukija tunnistaa sen. Kuten aiemmin sanoin, tuo mun rikkinäinen samanlainen kortti toimii vain ja ainoastaan tuossa mun lukijassa. Tai kohdalle ei ole osunut toista, missä se toimisi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

tule käymään tässä naapurissa joku päivä, niin katsotaan, osaako tuo mun lukija tunnistaa sen. Kuten aiemmin sanoin, tuo mun rikkinäinen samanlainen kortti toimii vain ja ainoastaan tuossa mun lukijassa. Tai kohdalle ei ole osunut toista, missä se toimisi...

Joo hei! Vois kokeilla tota uutta korttia sillä sun kortinlukijalla. Ei tunnu RAWeja näyttävän kun yrittää kamerasta ladata koneelle kuvii  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin no.. Eihän tässä dementiasta ole kyse, mutta tulipa tällänen kysymys mieleen:

-Kamera Canon20D ja muistikortti Lexar 80X 1giganen.

-Kuvatessa kamera antaa ottaa kuvia parhaalla kuvanlaadulla noin 70.

-Tiedostokoko  +/- 3megaa

Äkkiseltään voisi laskea, että kun otan 70 kolmen megan kuvaa saadaan summaksi noin 210 megaa. Tässä vaiheessa kamera kuitenkin ilmoittaa FullCf, vaikka luulisi tilaa olevan rutkasti jäljellä. Mikä nappi on väärässä asennossa, vai onko vika taas kuvaajassa?

Jos ko. ongelma on ollut kortissa alusta asti voisi ajatella kyseessä olevan piraattituote, jossa on ilmoitettua pienempi kapasiteetti saatu jotenkin näyttämään sen oleva muka 1Gb kortti. En tiedä onko sellainen oikeasti mahdollista, mutta sellaisiakin kuulemma on ollut. :-\

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos ko. ongelma on ollut kortissa alusta asti voisi ajatella kyseessä olevan piraattituote, jossa on ilmoitettua pienempi kapasiteetti saatu jotenkin näyttämään sen oleva muka 1Gb kortti. En tiedä onko sellainen oikeasti mahdollista, mutta sellaisiakin kuulemma on ollut. :-\

Toi menee kyllä jo tosi kaukaa haetuksi. Noi kortit vaan ei ole niin luodinkestäviä, kuin myyntipuheissa annetaan ymmärtää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään