Tero Poutia

HTPC kotelo haussa

6 viestiä aiheessa

Pitkällisen "kuolaamisen" jälkeen olen alkanut suunnittelemaan jonkinlaista HTPC-tyyppistä ratkaisua olohuoneen täytteeksi ja noita koteloita selaillessani päätin tukeutua foorumin asiantuntijoiden neuvoihin. Eli onko jollakin kokemuksia seuraavista koteloista:

SilverStone LC-20B

SilverStone LC-20B-M Onko tuo iMon-ohjelma hintansa väärtti?

SilverStone CW-02B

Zalman HD160

Saa ehdottaa muitakin toimivia ratkaisuja kunhan tuulettimet ovat vähintään 80mm ja koppaa löytyy mustana!  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on tuo Antec harmaana. Toimii erittäin hyvin.

Olen modannut tuulettimet pyörimään vielä hitaammin (12v > 5v), ja silti jäähdytysteho riittää. Tarvittaessa tuuletinten nopeutta voi lisätä kytkimistä kotelon takaseinässä.

Laitoin aikoinaan koneesta juttua tännekin, täytyypä kaivaa linkki. Täällä, kuvat vaan puuttuu.

Technotrendin DVB-C-kortit ei toimineet, ne on vaihtuneet Terrateciin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulle taas on jokseenkin yhdentekevää millainen kotelo koneella on, mutta VDR:n kuvan saaminen näkyviin Xineliboutput:lla on osoittautunut uskomattoman vaikeaksi. Eipä kyllä ole ollut monta tuntiakaan vielä tuohon kokeiluun uhrattavaksi ja tällä hetkellä viritinkortti on Windows-koneessa. Joko jonkun distron valmiiden pakettien pitäisi teoriassa toimia? Debianissa ainakin on periaatteessa kaikki tarvittava suoraan repositoryssa, vaan eipä niillä paketeilla mitään tapahdu. e-tobin sorsistakin koitin kerran kääntää, ja VDR menikin helposti, mutta xineliboutputin riippuvuuksia en saanut tyydytettyä sillä distrolla, enkä viitsinyt ruveta metsästämään perussoftaa irtopaketteina. Kaffeineen viritinkortin kuvan saa millä vaan distrolla helposti, mutta VDR näyttää vaativan lievää törkeämpää salapoliisityötä. Saattaa olla, että into loppuu ennen kuin kuva näkyy, kun Dreambox kerran on melkein valmis paketti, eikä se nyt niin paljon maksa, että sen takia kannattaisi kymmeniä tunteja uhrata. Asiaa ei tietenkään paljon auta, että VDR:n alkuperäinen dokumentaatio on saksaksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia vastauksista, tässä muutamia mietteitä mitä on tullut pintaan.

Tuo Antec näyttää kyllä hyvältä.

Vähän mietityttää tuo mATX-koko jos ajattelee että hyvä kotelo on pitkäikäisempi kuin sisuskalut, niin "normi" ATX lisäisi valinnanvaraa emojen suhteen...

ja standardi virtalähteestä myös plussaa.

Tähän ensimmäiseen setuppiin taitaa tulla Windows pohjainen ratkaisu ja tuo MediaPortal vaikuttaa aika hyvältä ohjelmalta. Arille propsit! :thmbup:

Toinen vaihtoehto ois Linux jossa ilmeisesti MythTV ois kova sana..?

Ootko Esa tyypännyt MythTV:tä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään