Kai Krause

EOS 40D?

3 viestiä aiheessa

Onko kukaan kerennyt päivittää 20D/30D runkoaan 40D:llä? Miltä 40D on vaikuttanut käytännössä? Itse olen vaihtamassa vanhaa sotahevosta uudempaan kunhan niitä taas tulee saataville. Otin heilun sata koekuvaa alustavasti uutukaisella, mutta niiden perusteella ei voi kovin paljon päätellä varsinkaan kun en saanut RAWja auki kuin canonin omalla softalla, joten kuvien vertaaminen ei anna mitään luotettavaa kuvaa. Muuten runko vaikutti aika mukavalta, tosin se uusi Suuri? etsin oli käytännössä yhtä surkea kuin entinenkin. Lisäksi kun kuvasin bufferin täyteen sen tyhjäksi kirjoittaminen kortille vaikutti yllättävän hitaalta. Ilmeisesti kirjoitusnopeutta on keinotekoisesti laskettu. Rungon hinta tulee varmaan laskemaan koska nikonin 200D on nyt saman hintainen ja on kyllä ominaisuuksiltaan selvästi monipuolisempi kamera (ainakin mulle jäi se vaikutelma).  :-\

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos infoista. Olen itse toistaiseksi vain kokeillut kaupassa. Etsinkuva on omasta mielestäni kyllä hieman parempi (ainakin isompi), mutta ei se varmaan 5D:tä voita. Suljinääni vaikutti hieman hiljaisemmalta.  LiveView vaikutti kyllä lupaavalta omiin käyttötarpeisiin. Harkinta jatkuu.... nythän on 70€ cashback tarjous voimassa. EDIT:  jolloin hintaero näköjään poistomyynnissä olevaan D200:seen on sentään luokkaa 200€, monissa paikoissa yli 300€. (Tosin merkinvaihto taitaa olla harvemmilla tämän luokan kameran ostajalle ensimmäinen vaihtoehto)

just my €0.02

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos infoista. Olen itse toistaiseksi vain kokeillut kaupassa. Etsinkuva on omasta mielestäni kyllä hieman parempi (ainakin isompi), mutta ei se varmaan 5D:tä voita. Suljinääni vaikutti hieman hiljaisemmalta.  LiveView vaikutti kyllä lupaavalta omiin käyttötarpeisiin. Harkinta jatkuu.... nythän on 70€ cashback tarjous voimassa. EDIT:  jolloin hintaero näköjään poistomyynnissä olevaan D200:seen on sentään luokkaa 200€, monissa paikoissa yli 300€. (Tosin merkinvaihto taitaa olla harvemmilla tämän luokan kameran ostajalle ensimmäinen vaihtoehto)

just my €0.02

Joo, etsin on kyllä aavistuksen suurempi kuin aikaisemmin ja aavistuksen kirkkaampi, mutta ero on tosi pieni. Mukavan hiljainen se tosiaan on ja todella nopea. LiveViewiä en edes kokeillut vaan totesin vaan sellaisenkin olen olemassa. Muuten runko tuntui selvästi jämäkämmältä ja paremmin viimeistellyltä ja mulle jäi sellainen tuntuma, että 20D kannattaa kyllä ehdottomasti vaihtaa siihen. Uusi menu oli yhtäkkiä oudon tuntuinen ja tarvittiin 3 äijää pähkäilemään miten sillä saa muistikortin formatoitua. Se mitä totesin edellä kirjoitusnopeudesta on vain ensivaikutelmaa ja voin olla myös väärässä siinä asiassa. Kaiken kaikkiaan tuntui hyvältä kameralta hintaisekseen ja varsinkin jos hinta putoaa tonnin pintaan. :thmbup:

Kai

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään