Kirjoitettu Lokakuu 10, 2007 Legendaarisen lentokonesuunnittelija Curtiss Pittsin viimeiseksi konstruktioksi jäi venäläisen Vedeneyev M-14P tähtimoottorin ("Sukhoista ja YAK:sta tuttu") ympärille rakennettu Pitts Model 12. Floridalainen Jim Kimball Enterprises Inc. osti koneen oikeudet ja valmistaa Model 12:sta rakennussarjoja ja valmiita koneita. Yksi rakennussarja on työn alla Sipoossa.... Kävin tutustumassa siihen ja ohessa muutama kuva. Kyseessä on "Hot-Rod" versio 400 Heppaisella moottorilla.... Toisen koulingin alla majailee 400 hp, toisen alla 3 hp... [ attachment removed ] Will-be ja Wanna-be [ attachment removed ] Työn laatu on kertakaikkisen hieno [ attachment removed ] [ attachment removed ] Lisää projektista: http://www.pitts12.com/ ja Pitts Model 12:sta www.pittsmodel12.com www.pittspython.com Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 10, 2007 Asiallista jälkeä, lopputulos omaa varmasti mukavan suorituskyvyn 8) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 10, 2007 Miten sitä nyt mainittiinkaan.... jos siinä on tähtimoottori niin sen täytyy lentää....... No 400 hp varmasti lennättää. Mutta tyhmyyttäni kysyn että onko kaikissa Pitts:eissä puusiipi? Yllätyin jotenkin moisesta.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 11, 2007 onko kaikissa Pitts:eissä puusiipi? Yllätyin jotenkin moisesta.... Käytännössä juu. Ei ainakaan kovin moneen koneeseen ole modifioitu muuta, jos yhteenkään? Mutta toihan alkaa näyttämään kohta lentokoneelta. Kerro Otto Andrelle terveisiä, kun näet seuravan kerran. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 11, 2007 ... onko kaikissa Pitts:eissä puusiipi? Yllätyin jotenkin moisesta.... Puu on erinomainen lentokoneen rakennusmateriaali. Sen lujuus/painosuhde on lähes hiili- ja aramidilujitteisten lujitemuovien luokkaa mutta hinta vain murto-osa. Oikein suojattuna ja säilytettynä sen säänkestokin on hyvä. Hyvä esimerkki puun keveydestä on vertailu Fournier RF5 vs. Crob 109, edellinen painaa lähes 200 kg vähemmän. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 11, 2007 Ruotsissa Västeråsin ilmatilassa on ärjynyt uusi Pythoni jo keväästä alkaen, Hollanderin poika reenaa lähes päivittäin...komee on kone http://www.airliners.net/open.file/1266329/L/ http://www.airliners.net/open.file/1247153/L/ http://www.airliners.net/open.file/1196905/L/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 11, 2007 Ruotsissa Västeråsin ilmatilassa on ärjynyt uusi Pythoni jo keväästä alkaen, Hollanderin poika reenaa lähes päivittäin...komee on kone http://www.airliners.net/open.file/1266329/L/ http://www.airliners.net/open.file/1247153/L/ http://www.airliners.net/open.file/1196905/L/ Pitäis varmaan kesällä menna katsomaan ko. konetta tositoimissa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 11, 2007 Mutta toihan alkaa näyttämään kohta lentokoneelta. Kerro Otto Andrelle terveisiä, kun näet seuravan kerran. Juu, kerrotaan. Kun tuut taas käymään etelässä, niin kysytään, josko namua pääsis taas katsomaan. Ymmärtääkseni Andre rakentaa konetta ihan vauhdilla, joten näkemistä riittää. Ikävä kyllä voimanlähde pysyi piilossa koulingin allla, kun oli menossa koulingin sovitttelu ja viritys paikoilleen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 11, 2007 Terveiset ja kehut tulivat perille, kiitos vaan. Olen pahoillani siitä että piits12.com sivut eivät ole ajan tasalla, johtuu muista ihmisistä! Kiinnostuneet ovat tervetulleita lentokonetehtaalle katselemaan projektia, sovitaan vaan että olen paikalla. Vastaan mielelläni Pitts 12 koskeviin kysymyksiin, tietysti tietämykseni mukaan. andre.ronnberg ät ronema.inet.fi Terveisin, Andre PS. Kuvien ottamisen aikana rakennustunteja on kertynyt n. 1100 tuntia Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla