Kirjoitettu Lokakuu 12, 2007 Ehkä ongelmana on se, ettei noi median edustajat ja uutisten tekijät tiedä, että edes on olemassa tuollainen "asemataso". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 12, 2007 Olin tuossa koneessa kyydissä (OH-LVA). Nousukiidossa osuttiin lintuihin, teho putosi ja pysäytettiin kiitotielle. Tsekattiin tilanne, rullattiin takas terminaalille ja matkustajat käveli suoraan seuraavaan platalla Hesaan lähdössä olevaan koneeseen. Muutama meitä jäi yhdeksän konetta odottelee kun ei mahduttu edelliseen. Itse en kyllä nähnyt tulta missään ikkunapaikalta. Joku sanoi että olisi välähtänyt oikeassa myllyssä kun linnut meni läpi. Siinä kaikki. Eli "no big deal". Media kirjoittelee mitä kirjoittelee. Perttu Noin se meni, tuo media ei vähällä usko mitä niille kerrotaan. Sen "uutisen" tulipalosta ja sen sammuttamisesta he ovat ihan itse keksineet, tai joku "asiantuntija" on sen heille kertonut ... Markku Ja just klo 18 uutisissa oli kyllä viimein asiallinen juttu linnuista ja lintutorjunnasta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 12, 2007 Ehkä ongelmana on se, ettei noi median edustajat ja uutisten tekijät tiedä, että edes on olemassa tuollainen "asemataso". Kai nyt toimittajat on ainakin terminaali-sanan kuulleet.. -- Ari Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 12, 2007 Hmm. Koneen motoristahan olisi saanut hyvät pyypaistit. "Hyvät matkustajat, ruokalistassa on muutos. Tarjoamme teille Pyytä Finnairin tekniikan tapaan ja muusia. Jos olette allergisia niin tarjolla on muusia ja nakkeja." Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 12, 2007 Ilta-Sanomien sivulla on oikein havainnollinen kuva, moottori on ympäröity punaisella ja alla teksti "TÄNNE PYYPARVI LENSI" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 12, 2007 Hesarin uutisen alla käytävä keskustelu on avattu varsin mielenkiintoisella tavalla : toivottavasti joku lentokentän henkilökunnasta oli tarpeeksi vastuuntuntoinen että olisi lopettanut kituvat linnut. Jos tällaisten asioitten perään yleensäkin kysellään ja niistä tiedotettaisiin niin tietoisuus eläinten oikeuksista kasvaisi. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 12, 2007 Hesarin uutisen alla käytävä keskustelu on avattu varsin mielenkiintoisella tavalla : no niin, monikohan linnuista mahtoi jäädä kitumaan. Eiköhän jauhelihaa tainnut tulla suuremmalti osin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 12, 2007 Tuossa TV-2sella päätty äsken just sopivasti dokumentti "Riskirajoilla: törmäystiede. lentokoneet", jossa näytettiin mitä kaikkea sisäänpyrkivää mööttörit on nykyisin suunniteltu ja testattu kestämään... Markku Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 12, 2007 Näin mettäihmisenä olen takuuvarma ettei ainutkaan turbiiniin mennyt pelikaani ole lentokuntoisena, ei myöskään ajattelukykyisenä. Voivat mielestäni olla rauhassa, eivät takuuvarmasti kärsi, ei ehdi. Ulkoapäin katseltuna nopea tapahtuma tuo turbotappo. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 12, 2007 Ainoa vaihtoehto lintujen torjuntaan on: Parempi ilmatorjunta kentillä Ja tuskin se nyt pyy-poikue ollut, ehkä paremminkin joku kaakana tai vastaava... IMO. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 13, 2007 Näin mettäihmisenä olen takuuvarma ettei ainutkaan turbiiniin mennyt pelikaani ole lentokuntoisena, ei myöskään ajattelukykyisenä. Voivat mielestäni olla rauhassa, eivät takuuvarmasti kärsi, ei ehdi. Ulkoapäin katseltuna nopea tapahtuma tuo turbotappo. Mitäs Arne metsästäjänä arvelet tuosta pyyparvesta? Olen harrastanut metsästystä v.1958 lähtien enkä vielä tähän päivään mennessä ole nähnyt pyyparvia avoimella paikalla puhumattakaan noinkin isosta lentokentästä. Yleensä pyyt majailevat tiheissä kuusikko ja lehtipuu sekametsissä, missä syksyisin poikueet pyrähtelee ihmisen jaloista muutaman kymmenen metriä pakoon ja jäävät mitä ovelimpiin paikkoihin puihin kytikselle. Eivätkä suurin surminkaan hyökkää aukeille. Mitenköhän ne linnut on tunnistettu siitä silpusta mitä niistä on mahdollisesti jäänyt? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 13, 2007 Todennäköisin vaihtoehto on joku muuttolintu parvi, jotka mielellään suosivat isoja aukeita paikkoja. Tänään Malmin kentän yli lensi oman arvioni mukaan noin viidensadan valkoposkihanhen lauma n.1000 jalan korkeudella suunta 180. Töyhtöhyypät ovat myös Malmin vakiokamaa, näitä saa kenttäpäivystäjät paukutella vähän väliä kauemmaksi. Eli voisin kyllä lyödä 50 eguu vetoa ettei ainakaan pyyparvi ollut kyseessä. Jos olikin, se sitten on todistettava hyvin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 15, 2007 Onkos Oulussa moottorivarastoa, vai joudutaanko se uusi moottori kuljettamaan Helsingistä sinne? Ja mites se kuljetetaan sinne? Meneekö koneessa vai pitääkö laittaa junan kuljetettavaksi? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 15, 2007 Tuskin moottoreita on muualla kuin EFHKlla, ei taida mahtua bussin kyytiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 15, 2007 Ja rekalla varmaan näin lyhyt matka sujuu. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 15, 2007 Jahas tulipas tuossa mieleen että mahtaako bussukat mahtua EFOU:N halliin vai onko suurelle yleisölle luvassa moottorinvaihto toimintanäytös platalla ;D Ainakin mädärit ja ysit sinne ainakin sopivat silloin ku niitä vielä oli... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 15, 2007 Ja rekalla varmaan näin lyhyt matka sujuu. Ja vaikka vähän pidempikin. Oma FL-Volvokin taitaa löytyä ihan juuri siihen tarkoitukseen ellen väärin muista. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 15, 2007 Onko kyseessä erikoiskuljetus rahdin korkeudesta ja leveydestä johtuen? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 15, 2007 Onko kyseessä erikoiskuljetus rahdin korkeudesta ja leveydestä johtuen? Ei tuo CFM 56-moottori fyysisiltä mitoiltaan mikään jättiläinen sentään ole: pituutta rapiat 2,5 metriä, korkeuuta n. 1,6 metriä ja painoa n. 2 400 kiloa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 15, 2007 kyllä se ihan tavalliseen puoliperävaunuun mahtuu korkeuden ja leveyden puolesta... vaikka tää nyt ei mikää kuva-osasto ole, sallittaneen tässä asiaa selventävät kuvat, tosin aikalailla huonolaatuiset, kännykällä nääs (kuvat eivät liity Oulun tapaukseen) A320 motti [ attachment removed ] Finnairin autoon lastaus [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 15, 2007 Taisi tuo vonkale mahtua ihan tavalliseen nuppiinkin, sellainen kombo on ollut ainakin Malmin avoimien ovien päivissä näytillä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 17, 2007 Ja vaikka vähän pidempikin. Oma FL-Volvokin taitaa löytyä ihan juuri siihen tarkoitukseen ellen väärin muista. Nykyään on Scanian nuppi. tais tänään lähteä ensimmäisen kerran tositoimiin Bussin moottori menee heittämällä kyytiin. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 17, 2007 Okei, nyt olen ihan pihalla. Mikä tämä "Scanian nuppi" on? ??? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 17, 2007 scanian nuppihan on rekka. Tai siis kyseisen ajoneuvon merkki. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 17, 2007 scanian nuppihan on rekka. Tai siis kyseisen ajoneuvon merkki. Rekalla tarkoitetaan yleensä ajoneuvoyhdistelmää, nupilla puolestaan sitä etummaista puolikasta yhdistelmästä jonka konttuurissa kuljettaja istuu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla