Guest Dankke

Nostalgiakuvia. Finnairin A300 ja DC-10

39 viestiä aiheessa

Nainen seisoo viimeisellä penkkirivillä mun mielestä, sen jälkeen tulee ovi eli tyhjää tilaa ja se väliseinä on kansainomaisemmalta termiltään huussi ja vierailla kielillä lavatory.  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no on siinä ovi tosiaan, katossa kyl näkyy jotain panelleja sekä seinällä jotain valoja ikäänkuin käytävä jatkuisi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli taitaapi olla LGD joka oli aikanaan koko möykky konfiksessa, käytävällä olevassa laukussa on mielestäni aurinkomatkojen tägi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Toi kirkkaan kellertävä ruskea oranssi punainen värimaailma ei ole Finnairin oma, vaan jonkun toisen yhtiön. Finnairin kaksi vikaa kymppiä LHD ja LHE tulivat käytettyinä Finnairille.

Pienellä haulla tämä vahvistui. Wardairin sisustus ja OH-LHE.

Selvisihän tämäkin asia  :thmbup: Olisi pitänyt heti tajuta, että kyseessä on joku käytettynä tullaista kympeistä. Tuo sisustus on aivan liian spykedeelinen härmäläiseen makuun  :laugh:

Neljäs kuva on selvästi laajarunko kone koska:

- penkkien takana näkyy kympin/MD-11:sta ovi

- Oven takana on väliseinä joka jakaa matkustamoa, sellaista ei ole kapaerunkoisissa.

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Neljäs kuva on selvästi laajarunko kone koska:

- penkkien takana näkyy kympin/MD-11:sta ovi

- Oven takana on väliseinä joka jakaa matkustamoa, sellaista ei ole kapaerunkoisissa.

Juha.

Hei, se me pääteltiin jo muutama tunti sitten että ei ole kapearunko. Itseasiassa kukaan ei ole edes esittänyt, että neloskuva olisi kapearunkoisesta.

Ja oven jälkeen ei tule väliseinää vaan vessa. Tämäkin selviää muutama postaus ylempää.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitanpa parit kuvat diaskannausarkiston kätköistä jonon jatkoon:

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Ja lopuksi samalla kuvia katsellessa löytynyt ylläri, joka ei liity mitenkään otsikkoon...

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei, se me pääteltiin jo muutama tunti sitten että ei ole kapearunko. Itseasiassa kukaan ei ole edes esittänyt, että neloskuva olisi kapearunkoisesta.

Ja oven jälkeen ei tule väliseinää vaan vessa. Tämäkin selviää muutama postaus ylempää.  ;)

Ihanko totta? Ja jos tarkkoja ollaan niin siinä veskissä on seinä, sentään niin pitkälle ei painon säästössä ole vielä menty...  ;)

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OH-LAA LAA.  ;)

Mikä vuosi tuossa Stalinin aikaisessa kabiinin värityksessä on kyseessä?

Voiko kympin siipi olla noin pieni? Ihan ekaks tulee mieleen jonkun DC9:n siipi.

Operaatio sininen ilme käynnistyi vuonna 1997. Olin itse silloin Finskin teknikassa töissä, kun noita kympin sisustuksia lähdettiin muuttamaan nykyaikaisemmiksi.

Terv, Jouni :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Operaatio sininen ilme käynnistyi vuonna 1997. Olin itse silloin Finskin teknikassa töissä, kun noita kympin sisustuksia lähdettiin muuttamaan nykyaikaisemmiksi.

Eikös kympit olleet jo 1997 kaikki Libertellä? OH-LHA taisi lähteä viimeisenä joskus 1996? Ja tuskin nuo oransssit värit nyt enää silloin oli käytössä  ???

Juha.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös kympit olleet jo 1997 kaikki Libertellä? OH-LHA taisi lähteä viimeisenä joskus 1996? Ja tuskin nuo oransssit värit nyt enää silloin oli käytössä  ???

Juha.

Olisiko Jouni kuitenkin tarkoittanut 1987? Minä ainakin sain silloin ostaa Finnairilta vanhan väristä oranssia verhoilukangasta OH-CER:n istuinverhoilun uusimiseen.

Ari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisiko Jouni kuitenkin tarkoittanut 1987? Minä ainakin sain silloin ostaa Finnairilta vanhan väristä oranssia verhoilukangasta OH-CER:n istuinverhoilun uusimiseen.

Ari

On se ollut silloin, kun itse tuossa 90-luvub alussa pääsin käväsemään koulun kanssa Finskin tekniikassa niin LEKO 7 oli kympi jonka sisälle mentiin ja kabiini oli sininen ja valkoinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuossa neljännessä kuvassa paljastaa se että tuo äijä on pistämässä tavaroita koneen keskellä olevaan hattuhyllyyn.

Alkuaan Finnairin DC-10 koneissa ei ollut keskellä kattoa tavarakoteloita ne tehtiin joskus kahdeksankymmenluvun puolivälissä kun kabiinit uudistettiin.

DC-10 ja MD11 rungot ovat poikkileikkauksiltaan samoja. OH-LGA on jopa tehty DC-10 runkojigissä. Myöhempiä koneita varten valmistui uudet runkotyökalut. Olihan niissä jo tehty 450 erilaista kymppiä.

jk

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla