Antti Salo

Kyssäri - MD-11

17 viestiä aiheessa

Keskelta runkoa puuttuu yksi teline...siis tuolta takaa keskelta...

Ehdinko??? ;):D

 

-FBA-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Keskiteline sisällä eli "neiti" ykstoista 8). Taisin vähän myöhästyä mut... ;D. Toi sama kone veti kaks 360:sta jossain Porvoon tietämillä, kun dumppasivat polttoainetta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mjep, keskimmäinen päälaskuteline puuttuu. Kunniaa kaikille.

 

Kyseessä ei siis ole editti, vaan ihka oikea "neiti-11". Kuvassa on siis tänään Pekingistä tullut AY052. Kone pyysi lähestyessään tutkalta paria 360 asteen lenkkiä dumpatakseen bensaa, jonka syynä luultavasti painojen keventäminen kolmen telineen laskua varten.

 

Aika harvinainen tilanne sinänsä. Juuri viime kuussa juteltiin Swissin tekniikan kaverin kanssa, ja tämä ei ainakaan muistanut yhtäkään kertaa, jolloin Swissillä olisi jouduttu lennättämään MD-11:tä "neitinä".

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä tuosta keskimmäisestä oli hajonnut kun se piti pitää sisässä?

On kyllä aika eksoottisen näköinen kun tuo keskiteline puuttuu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä tuosta keskimmäisestä oli hajonnut kun se piti pitää sisässä?

On kyllä aika eksoottisen näköinen kun tuo keskiteline puuttuu.

 

Ei ainakaan ATC:lle kertoneet mitään.

 

Tuli sieltä yks kasikymppinenkin erittäin jyrkässä kulmassa alas. Suomeks sanottuna kovaa ja korkeelta. Oli kyllä koomisen näköstä, kun kone oli lemminkäisen päällä vielä jossain 1000ft:ssä ja nokka alaspäin. Hyllyllehän se sitten jäi.

 

EDIT: Ja sen kasikymppisen rekkari oli LPB, vaikka tuskin tolla tiedolla kukaan mitään tekee :P.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyseessä ei siis ole editti, vaan ihka oikea "neiti-11". Kuvassa on siis tänään Pekingistä tullut AY052. Kone pyysi lähestyessään tutkalta paria 360 asteen lenkkiä dumpatakseen bensaa, jonka syynä luultavasti painojen keventäminen kolmen telineen laskua varten.

 

Aika harvinainen tilanne sinänsä. Juuri viime kuussa juteltiin Swissin tekniikan kaverin kanssa, ja tämä ei ainakaan muistanut yhtäkään kertaa, jolloin Swissillä olisi jouduttu lennättämään MD-11:tä "neitinä".

 

Sori, mutta on ihan pakko: Ei ne varmaan kuitenkaan bensaa dumpanneet...

 

Jos esimerkiksi keskitelineen fillareista on paineet poissa tai alentuneet, niin silloin tullaan "eunukkina" laskuun. Normal procedure.

 

Manu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Antti, mikäs oli kyseisen 11:sta reg? LGE ??? 8) 8)

Juu, LGE.

 

Sori, mutta on ihan pakko: Ei ne varmaan kuitenkaan bensaa dumpanneet...

 

Jos esimerkiksi keskitelineen fillareista on paineet poissa tai alentuneet, niin silloin tullaan "eunukkina" laskuun. Normal procedure.

Kyllä ne skannerissa pyysivät paria 360°-kiekuraa ja horisivat jotain bensan dumppaamisesta. Normaali laskuhan tuo on, mutta painojen kanssa täytyy silti olla vähän tarkempana, kerta kontaktipisteitä radan kanssa on vähemmän.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sori, mutta on ihan pakko: Ei ne varmaan kuitenkaan bensaa dumpanneet...

 

Jos esimerkiksi keskitelineen fillareista on paineet poissa tai alentuneet, niin silloin tullaan "eunukkina" laskuun. Normal procedure.

 

Manu

 

No justhan minä ja Antti kerrottiin että ne pyysi lupaa siihen ATC:lta, niin miksi ne ei olisi sitä sitten tehneet?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sori, mutta on ihan pakko: Ei ne varmaan kuitenkaan bensaa dumpanneet...

 

Jos esimerkiksi keskitelineen fillareista on paineet poissa tai alentuneet, niin silloin tullaan "eunukkina" laskuun. Normal procedure.

 

Manu

 

Miten ihmeessä se voi olla normaalia ? Yksi fillari pois jakamasta painoa ja täällä kerrotaan että normal prosedur.

Jos se normaalia niin miksi se teline on sinne ylipäätänsä rakennettu ? Kovasti haiskahtaa taas hyssytelyltä !

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No justhan minä ja Antti kerrottiin että ne pyysi lupaa siihen ATC:lta, niin miksi ne ei olisi sitä sitten tehneet?

 

Todennäköisesti dumppasivat kuitenkin kerosiinia... :)

 

Manu

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Manu annahan jo olla, jookosta.. Tuollaista näsäviisautta taas jaksaisi katsella...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
täällä kerrotaan että normal prosedur.
Mututietoa: Veikkaisin kyseessä olevan abnormal procedure, muttei kuitenkaan vielä emergency procedure.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Palataas aiheeseen ku tuli tietoa. Tosissaan, voi hyvinkin olla että ovat joutuneet dumppailemaan tms. kun kerta MD-11 MLW laskee niinkin alas kun 181,5 tonnia kolmella telineellä operoitaessa. Kaikilla telineillä oikeuttavilla laskupainoilla (209t) ei saa lähteä edes rullailemaan vajailla telineillä. MAX TAXI on meinaan 203 tonnia kolmella telineellä... Että semmonen tietopläjäys tähän. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään