Mikko Kukkanen

Uusi Suomi: Finnair haluaa lentää Intiasta Pohjois-Amerikkaan

25 viestiä aiheessa

Finnair aikoo laajentua Aasian ja Pohjois-Amerikan väliseen liikenteeseen. Nopein reitti Intiasta Pohjois-Amerikkaan kulkee Suomen kautta, yhtiö perustelee.

 

Intiasta Suomen kautta Pohjois-Amerikkaan kulkevien reittien avaaminen liittyy Finnairin uusiin pitkänajan tavoitteisiin, jotka yhtiö julkisti tänään.

 

Lähde: Uusi Suomi

 

Sekä Finnairin oma piiitkä tiedote asiasta: http://www.finnairgroup.com/konserni/konserni_11_2_1.html?&Id=1192457801.html

 

EDIT: Finnair-lisäys

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toi maantieteellinen sijainti tietysti on totta, mutta se onkin sitten vaikeempi kysymys, että onko toi Helsingin kautta kiertäminen kuinka paljon mahdollisten matkustajien mieltymyksissä...

 

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toi maantieteellinen sijainti tietysti on totta, mutta se onkin sitten vaikeempi kysymys, että onko toi Helsingin kautta kiertäminen kuinka paljon mahdollisten matkustajien mieltymyksissä...

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Eihän tässä tapausessa 'kierretä', vaan reitti on suht suora ;) Intian lentoliikenne kasvaa voimakkaasti tulevaisuudessa, eiköhön tästä liikene siivu Finnairillekin, kunhan paketti on kohdallaan. Tokihan USAsta suoraankiin Intiaan pääsee, mutta muillekin yhteyksille riiittää asiakkaita, kun liikenne tarpeeksi vilkasta. Vähän sama tilanne Euroopan ja Aasian välisessä liikenteessä: suoraankin pääsee, mutta silti Keski-Euroopastakin lennetään mm Helsingin kautta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän tässä tapausessa 'kierretä', vaan reitti on suht suora ;) Intian lentoliikenne kasvaa voimakkaasti tulevaisuudessa, eiköhön tästä liikene siivu Finnairillekin, kunhan paketti on kohdallaan. Tokihan USAsta suoraankiin Intiaan pääsee, mutta muillekin yhteyksille riiittää asiakkaita, kun liikenne tarpeeksi vilkasta. Vähän sama tilanne Euroopan ja Aasian välisessä liikenteessä: suoraankin pääsee, mutta silti Keski-Euroopastakin lennetään mm Helsingin kautta.

 

Niin no mä tarkoitin tota juttua siltä kantilta, että kiinnostaako jenkkejä tai intialaisia ylipäätänsä tehdä stoppia hesaan... Varsinkin finnairin hinnoittelupolitiikan tuntien kun finski tuskin on edes edullinen vaihtoehto...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varsinkin finnairin hinnoittelupolitiikan tuntien kun finski tuskin on edes edullinen vaihtoehto...

 

Suomalaisesta ja Suomesta lähdettäessä Finnair saattaa tuntua kalliilta mutta maailmalla sillä on erittäin kilpailukykyiset hinnat. Kotimarkkinoiden hinnoittelu on aivan eri asia kun toisenlaisessa kilpailuympäristössä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin no mä tarkoitin tota juttua siltä kantilta, että kiinnostaako jenkkejä tai intialaisia ylipäätänsä tehdä stoppia hesaan... Varsinkin finnairin hinnoittelupolitiikan tuntien kun finski tuskin on edes edullinen vaihtoehto...

 

Noin 800-900 dollarilla irtoaa aika usein JFK-HEL-DEL-HEL-JFK, kun tsekkaa vaikka orbitz.comista tai expedia.comista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varsinkin finnairin hinnoittelupolitiikan tuntien kun finski tuskin on edes edullinen vaihtoehto...

 

Ainakin kustannukset ovat nykyisillä polttoaineen hinnoilla huomattavasti pienemmät lennettäessä Intia-USA kahtena leginä kuin yhtenä ultrapitkänä leginä, koska polttoaineen kuljettaminen (niiden muutamien viimeisten tuntien vaatiman polttoaineen) maksaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin no mä tarkoitin tota juttua siltä kantilta, että kiinnostaako jenkkejä tai intialaisia ylipäätänsä tehdä stoppia hesaan... Varsinkin finnairin hinnoittelupolitiikan tuntien kun finski tuskin on edes edullinen vaihtoehto...

 

Varsinkin Aasiasta päin Eurooppaan lennettäessä Finnair ollut usein halvimpien joukossa, ja hinta ratkaisee useimpien tavallisten matkustajien kohdalla. Ehkä hinnatkin nousevat kun tuote paranee eli MD11-koneet eläköityvät... Ja HEL edelleen suht sujuva ja nopea transit-kenttä, vaihto hoituu yleensä vähemmällä tuskalla kuin suurissa hubeissa kuten Heathrow, Frankfurt yms.

 

En kyllä ymmärrä mitä erityistä Finnairin hinnoissa.. kaikki lentoyhtiöt tietysti hakevat voittoa ja hinnoittelevat lippunsa markkinoiden mukaan. Noin periaatteessa Finnairille Suomi on yksi markkina-alue muiden joukossa. Se etu ainakin, että harvasta Euroopan maasta saa niin hyviä non-stop lentotarjouksia Aasiaan kuin Finnairilla Hgistä, kuten edellisen viikon Kanton 360e ja muut vastaavat säännölliset koukut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kokeilkaa Great Circle Mapperia Mumbai - New York, niin ei heitä kilometriäkään, vaikka mentäisiin Helsingin kautta   :thmbup:

 

 

 

 

Niin, ei CO ja AA turhaan lennä Helsingin liepeiltä EWR-BOM, DEL-EWR ja ORD-DEL reiteillä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuossa reitit MIA-DEL ja DEN-DXB näyttäisivät meneven aika tasan suomen ilmatilasta (saisi tekosyyn muuttaa DXB reittilennoksi).

ORD-BOM menee vielä, mutta MIA-BOM on jo aika kaukana.

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ORD-BOM menee vielä, mutta MIA-BOM on jo aika kaukana.

 

Aika suhteellista. :laugh: MIA-HEL-BOM on peräti 8 kilometriä (0,1 %) pidempi kuin MIA-BOM:

 

MIA (25°47'36"N 80°17'26"W) BOM (19°05'19"N 72°52'05"E) 32° (NE) 14260 km

 

2 segment path: 14268 km (+0.1%)

MIA (25°47'36"N 80°17'26"W) HEL (60°19'02"N 24°57'48"E) 29° (NE) 8342 km

HEL (60°19'02"N 24°57'48"E) BOM (19°05'19"N 72°52'05"E) 118° (SE) 5926 km

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Okey, no jos ongelma ei olisi hinta, niin sitten se on palvelu vai ettekö ole koskaan lukeneet, mitä ulkomaalaiset asiakkaana olleet kirjoittavat palvelun tasosta jne...??? Ja kuten täälläkin ollaan jo muissa yhteyksissä todettu, niin esim. business-luokassa on alkanut ainakin tarjoilupuolella terhty viime aikoina käsittämättömiä mokia konseptissa varsinkin jos mielitään olla ykkönen Aasian liikenteessä.

 

Ja mitä tulee parantuviin yhteyksiin Yrjö Puskan maaperällä, niin tietääkseni mikään ei ole estänyt tälläkään hetkellä varaamasta lippujaan muihin kuin NYCkiin jos se vaan on Oneworld kumppani AA:n kohteena ja todennäköisyys sellaiseen on melko suuri. 

 

Se, että jos kohteita Finski itse alkaisi lentää lisää, niin kysyy tietysti huomattavasti suurempia matkustajamääriä kuin mitä nyt AY5/AY6 tarjoaa.

 

Tietysti sehän olisi aivan täydellistä, jos Finski suunnitelmassaan onnistuisi, koska ensinnäkin HUB olisi puolessa väliä reittiä joten kaikenlaiset logistiset ratkaisut + vaihdot olisivat erittäin fiksusti toteutettavissa. Mutta kuten totesin, Finnairilla on edelleen varaa kehittää - ja tulisikin kehittää - palveluaan suhteessa hinnoittelupolitiikkaan. Ei pelkästään amerikkalaisten takia -Intiassakin on enemmän miljonäärejä kuin Suomessa asukkaita... Ja ne ei tosiaankaan ala maksaa premium hintaa p***asta.

 

Edit:

 

Ja mitä tuli hintaan kun tuolla ylempänä kehutaan maasta taivaisiin satunnaisia kampanjatarjoushintoja, niin kun katselin finskin sivuja intialaisena matkustajana, halvin hinta mitä löysin menopaluulle NYCciin oli noin 900 euroissa, mutta sillä hinnalla löysin tasan yhden mahdollisuuden. Sitten joitain tarjouksia oli 1000 ja ehkä eniten näitä halpiksia ajoittui 1100 euron haarukkaan. Lähtökohtaisesti kalleimmillaan karjaluokka maksoi 3300 euroa jos mielii lähteä kiireiselle työmatkalle vielä tällä viikolla... Ja jos haluaa karistaa Intian pölyt jaloistaan loppuiäksi niin hätäinen pelkkä meno maksaa 1900... Onko tuo sitten halpaa vai kallista verrattuna saatuun palveluun on tietysti aina suhteellista...

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitä finskin ameriikan lentojen määrään tulee niin talouselmässä kirjoitetaan näin.

 

Amerikkalaisia voi kuskata Intiaan joko omalla kalustolla tai ottaa kyytiin Helsingistä allianssikumppanin tai muun kumppanin laivastolla saapuvat matkustajat.

 

"Molemmat vaihtoehdot ovat mahdollisia", sanoo viestintäpäällikkö Taneli Hassinen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja kuten täälläkin ollaan jo muissa yhteyksissä todettu, niin esim. business-luokassa on alkanut ainakin tarjoilupuolella terhty viime aikoina käsittämättömiä mokia konseptissa varsinkin jos mielitään olla ykkönen Aasian liikenteessä.

 

Oliko nämä käsittämättömät mokat Matti Virtasen kertomat suklaakakun heikkous ja makkara talonpojan tapaan ja sitä kautta kokolihapihvin puute kun tuli stroganoffia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tokihan Finnairin soisi petraavan cabin-palvelujaan, ruuat varsinkin aiheuttavat herkästi  myötähäpeää... kokonaispaketti kai sellainen keskiverto-eurooppalainen,

moniin aasialaisiin ei uskalla juuri verrata. Ei välttämättä ihan reiluakaan, kulurakenne usein aika toinen. Toivottavasti onnistuvat tasapainoilemaan sellaisen paketin, joka mahdollistaa tuloksen ja kasvun.

 

Ei varmaan Intia-HEL-USA reitille vielä mitään huipputarjouksia löydy kun yhteyksistä ei vielä ole kunnnon tuotetta rakennuttukaan. Sanoinkin, että AY ollut usein edullinen Aasiassa koskien lentoja Eurooppaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tere,

 

Ei ne Amerikkalaisillakaan mitään kauhean erikoisia ne pöperöt ole. Kaveri lensi vähän aikaa sitten ZRH- DAL ja oli kuulema aika keskinkertaista ollut sekä ruoka ja palvelu.

 

-Jukka :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tere,

 

Ei ne Amerikkalaisillakaan mitään kauhean erikoisia ne pöperöt ole. Kaveri lensi vähän aikaa sitten ZRH- DAL ja oli kuulema aika keskinkertaista ollut sekä ruoka ja palvelu.

 

-Jukka :D

 

Amerikkalaiset yhtiöt eivät nyt ole varsinaisesti tunnettuja hyvästä palvelustaan noin keskimäärin, vaikka toista voisi äkkiseltään olettaa. Kaverilla joka lentää paljon Lontoo-US reittejä on kantapään kautta opittu nyrkkisääntö: valtä amerikkalaisia ja Air Intiaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Finnairin tavoitteena on laajentua valmismatka- ja tilauslentotoiminnassa Suomen markkinoilta Itämeren alueelle, erityisesti Baltian ja Venäjän markkinoille.

- Venäjän keskiluokan vaurastuessa matkailu ulkomaille lisääntyy nopeasti. Markkinoille on järkevää mennä lomaliikenne edellä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kokeilkaa Great Circle Mapperia Mumbai - New York, niin ei heitä kilometriäkään, vaikka mentäisiin Helsingin kautta 

 

 

Kuten kartasta nakyy se valilasku kaupunki voisi olla myos Tukholma tai  Pietari. Niissa kaupungeissa on muutenkin enemman potentiaalisia matkustajia molempiin suuntiin.

Toinen pointti on se, etta Helsinki-Vantaalla on nyt jo ahdasta. Menneena kesana su-iltapaivina matkustajien paasya rajoitettiin non-schengen alueen alakerran porteille

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hei mitens toi FAA:n JFK liikenne rajoitukset vaikuttaisi Finskin lentoihin? Aattelin et jos finski sais sieltä myöhäsempää slottia ja kone odottelisi maassa niin olisi joustavampi yhteys DEL-BOM lennoille...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainakin kustannukset ovat nykyisillä polttoaineen hinnoilla huomattavasti pienemmät lennettäessä Intia-USA kahtena leginä kuin yhtenä ultrapitkänä leginä, koska polttoaineen kuljettaminen (niiden muutamien viimeisten tuntien vaatiman polttoaineen) maksaa.

 

Kiinnostava pointti, onko tosiaan noin? Eikö kehitys ole kuitenkin menossa kohti ultrapitkiä nonstop reittejä ja koneita? Koituuhan välilaskustakin huomattavia kustannuksia, aikaa menee ja löpöä kuluu uudessa startissa ja kiipeämisessä uudelleen reittikorkeuteen. Lisäksi riski myöhästymisestä kasvaa, eikä matkustajat varmaan innostu pitenevästä lentoajasta esim. turhasta välilaskusta helsinkiin.

 

Kai

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiinnostava pointti, onko tosiaan noin? Eikö kehitys ole kuitenkin menossa kohti ultrapitkiä nonstop reittejä ja koneita?

 

Muistelen nähneeni jonkin laskelman jossakin Finnairin A340-infotilaisuudessa. Silloin kun ultrapitkiä nonstop-reittejä alettiin ottaa käyttöön, oli kerosiinin hinta ihan eri tasolla kuin nykyisin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Finnairin visiossa" tuo asia on ilmaistu hieman toisin. Siellä sanotaan, että pitkän matkan jakaminen kahteen osaan kuormittaa ympäristöä vähemmän.

 

Ymmärtääkseni juurikin polttoaineen kulutuksesta on kysymys.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään