Jari Tissari

Näytönohjain

11 viestiä aiheessa

Olen laitallut netistä uusia kenttiä ja huomasin, että kun olen niillä kentillä, tai laskeutumassa niille, niin näyttö alkaa hiukan tökkiä. Tarttiskohan lisää muistia? Mulla on RADEON 9200 :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähes poikkeuksetta lisäosamaisemat ovat paljon raskaampia kuin default-maisemat ja syövät enemmän konetehoa. Asetuksia ruuvaamalla tökkiminen saattaa pienentyä tai loppua.

Paljonko sinulla on muistia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pikemminkin tuo on prosessoritehosta ja väylänopeuksista kiinni, joskin tietysti liian pieni muistimäärä hyydyttää koneen velä pahemmin. Tehokkaampi näyttökorttikin hieman auttaa asiaa. Lisäosakentät ovat yleensä raskaampia pyörittää kuin vakiot (koska sisältävät enemmän tavaraa), niin että asetuksia ei voi pitää yhtä isolla kuin muualla.

(Oho, Ilkka voitti yli minuutilla. Oonko minä tosiaan noin hidas? ;D)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo no tuossa on kyllä keskusmuistin määrä vähän turhan pieni simulle. 512 riittää jo suht hyvin, mutta eipä gigatavukaan liikaa ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mun pitäis ostaa loppuviikosta omaan koneeseen uus näytönohjain, ei toi Geforse kakkonen oikein riitä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo hei mulla on ATI radeon 9100 series ja tekee aika pahaa jälkee ei oo varmaa yhteen sopiva jonku laitteen kanssa. Sillo ku kone hankittiin ni simcity4 tilttaili koko ajan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä hommasin Sapphire Radeon 9800 Pro 128mt ja jopa näytön taustakuva parani selvästi. Simukin pyörii raskaimilla asetuksilla 25 target frame rates kuin ennen. Maisemalisäosa kuten EFHK pudottaa framet 18. Muuttelen asetuksia vielä, mutta pyörii paremmin silti. Entinen näyttis oli Geforcen FX5200 128mt ja sillä nyki jo 30% pilvien tiheydellä. 512 DDR, AMD Athlon XP 2600.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäköhän mahtaa olla vikana, nyt on uusi näyttis sisällä (Ati Radeon 9600) ja framet tipahti 6 paikkeille vaikka asetuksia en juuri muuttanut. Ennen ne oli 15 paikkeilla. Miten muilla on nuo asetukset noiden atin korttien kanssa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään