Kai Lilja

Kommentteja kuvista --> Palautetta palautteista EDIT: --> !!!PARANNUSTA!!!

68 viestiä aiheessa

Terve!

Aluksi kiittän kaikkia, jotka ovat lentokoneaiheisia kuviansa tänne laittanut muidenkin nähtäväksi! :thmbup:

Toiseksi, ihmettelen kommenttienne (suurimman osan) laatua!  >:(

Useasti kuvan / kuvia laittanut henkilö pyytää kommentteja, mikä on hyvä asia ja aivan loistavaa on se, että niitä kommentteja tuleekin! :thmbup:

Ihmettelen kuitenkin sitä, että niin monessa kommentissa kaunistelematta AMMUTAAN kuvat alas seinältä ja kuvaajan itsetunto / innostus maan rakoon, varsinkin jos kuvat on ensimmäisiä! Tyyliinhän te jo tiedättekin: ihan shida valo, huono kuvakulma, euron kamerallako, mitä sä sieltä kuvaat,

vastavaloon --> tyhmä, suoraan sanottuna surkeita, kuvan käsittely aivan väärin tehty, ja listaa vois jatkaa vaikka kuinka pitkään...

Osa kommentteja laittaneista ihmisistä tietää, mitä "rakentava palaute" on ja toiset sitten ampuu kovilla!

Sen sijaan, että tykki on sarjatulella, niin antakaa nyt hyvät ihmiset uusille ja miksei vanhoillekin kuvaajille VINKKEJÄ ja OHJEITA, miten kuvat tulisi ottaa, mistä, millaisella valotusajalla, miten niitä pitäisi käsitellä jne...

Tämän takia, en ole viitsinyt laittaa isoa kasaa MD-82 ohjaamokuvia tänne. Ne varmasti saisivat 9-millisestä samantien, joten nautin niistä vain itsekseni!

Loistavia spotteja kaikille!

-Kaitsu

PS. Anti tulla vaan...  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jees !

Hyvää tekstiä Kaitsulta !  :thmbup: Ei kai kukaan ole seppä syntyessään, ja innostus kuvausharrastukseenkin suurimmalla osalla alkaa alkeista. Itsekään en viitsi omia kuviani tänne juurikaan laittaa em. syistä, vaikka osa onkin ihan mielenkiintoisista paikoista tai tilanteista kuvattuja. Kattellaan mieluummin sitten bussi edestä-sivulta-alta-takaa -kuvia, jotka ovat teknisesti ylivoimaisia.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselläni uran aloitusvaiheessa ei kovin paljoa vinkkejäkään tullut täällä, pelkästään kaunistelua tyyliin "Hienot kuvat :)", vaikka kuvat oli täyttä skeidaa.

Ei sekään toimi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kailta hyvä kirjoitus asiasta mitä itsekkin olen monesti miettinyt.

Tuohon kommenttien tylyyteen ja vinkkien puutteeseen on varmasti monta monituista syytä.

Monet näistä "hakkujista" ovat itse juuri päässeet tästä aloittelijan tasosta vähän ylöspäin ja haluavat nyt hieman päteä omaa osaamistaan. Tällainen toiminta on oikeassakin elämässä ihan tavallista ja varsinkin kun netissä on niin paljon helpompaa soittaa suuta. Toisaalta suuri osa väestä on notkunut jo niin monta monituista vuotta palstalla etteivät tavalliset kuvat hirveän paljon heristä kommentointiin.

Olen myös miettinyt että tänne tai jonnekin muualle pitäisi tehdä Wiki tai fakki tällaisesta perusperus konekuvauksesta niin ei tarvisi joka ikinen kerta neuvoa niitä samoja asioita.

Minun vinkki aloittelijoille, laittakaa niitä kuvia tänne vaikka välillä tuleekin lokaa niskaan, mikä ei tapa se vahvistaa. Toinen vinkki on että kannattaa tarkentaa niitä kommentointi kysymyksiä. Minä ainakin neuvon ennemmin kysymyksiä "Miten saan kuvaan lisää valoa" kuin ympäripyöreää"parannus ehdotuksia" kysymyksiä. Vinkki ylläpidolle Se prkeleen KARMA-nappi takas ja heti! Ei kukaan enään jaksa kirjoittaa "Hienoja kuvia" -kommenttia ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vinkki ylläpidolle Se prkeleen KARMA-nappi takas ja heti! Ei kukaan enään jaksa kirjoittaa "Hienoja kuvia" -kommenttia ;)

ihan samaa olern miettinyt myös. ei oikeesti aina jaksa kommentoida, vaikka näkeekin hyviä kuvia. napin painallus olisi helppo tapa kehaista kuvista.

kenen idea oli poistaa karmanappula? 

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaitsun purkaus selvästikin sai viimeisen potkun persuksille tuosta EFHK 20.10.-ketjusta. Sinänsä ymmärrettävää, mutta toisaalta myös vähän hassua, sillä tuossakin ketjussa kuvaajalle tuli pari ihan hyvää vihjettä tulevaisuutta varten ja jopa "avun tyrkytystä" kuvauspaikkojen etsimisen suhteen. Ihan turhaan Jere ne kuvansa siitä sitten poisti. Sillä ei ollut oikein muuta vaikutusta, kuin se, että hän antoi nyt vain itsestään sellaisen vaikutelman, että vinkit eivät edes kelpaa...

Minä en henk. koht. nykyään enää edes viitsi kommentoida noita ihan hyviä peruskuvia, joita puskee päivittäin. Koska ei siitä ole mitään iloa kenellekkään. Mutta jos joukossa on joku oikein hieno otos, annan sille kyllä asiaankuuluvaa "suitsutusta". Tai vastaavasti, jos kuvat ovat sen totutun perustason alapuolella, pyrin antamaan rehellistä palautetta ohjeiden kera. Jos ohjeita osaan kyseisessä tapauksessa antaa. Jos en osaa antaa ohjeita/vinkkejä, jätän sen negatiivisenkin kommentin kirjoittamatta. Ehkäpä tässä olisi jonkinlaista ohjenuoraa vähän itse kullekin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kenen idea oli poistaa karmanappula? 

Ylläpidon päätös kait se loppupeleissä oli. Se olisi ollut ihan toimiva juttu, jos sitä olisi osattu käyttää oikein. Mutta se koko systeemi meni ihan pelleilyksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaitsun purkaus selvästikin sai viimeisen potkun persuksille tuosta EFHK 20.10.-ketjusta. Sinänsä ymmärrettävää, mutta toisaalta myös vähän hassua, sillä tuossakin ketjussa kuvaajalle tuli pari ihan hyvää vihjettä tulevaisuutta varten ja jopa "avun tyrkytystä" kuvauspaikkojen etsimisen suhteen. Ihan turhaan Jere ne kuvansa siitä sitten poisti. Sillä ei ollut oikein muuta vaikutusta, kuin se, että hän antoi nyt vain itsestään sellaisen vaikutelman, että vinkit eivät edes kelpaa...

Minä en henk. koht. nykyään enää edes viitsi kommentoida noita ihan hyviä peruskuvia, joita puskee päivittäin. Koska ei siitä ole mitään iloa kenellekkään. Mutta jos joukossa on joku oikein hieno otos, annan sille kyllä asiaankuuluvaa "suitsutusta". Tai vastaavasti, jos kuvat ovat sen totutun perustason alapuolella, pyrin antamaan rehellistä palautetta ohjeiden kera. Jos ohjeita osaan kyseisessä tapauksessa antaa. Jos en osaa antaa ohjeita/vinkkejä, jätän sen negatiivisenkin kommentin kirjoittamatta. Ehkäpä tässä olisi jonkinlaista ohjenuoraa vähän itse kullekin?

Kyllähän mä vinkit vastaan otan. Vastasinhan mä Janille että sopii mulle jos tulis näyttämään paikkoja. En vaan jaksa joka kerta kun kuviani tänne laittelen "haahaa ihan surkee kuva nyyppä!" Vähemmästäkin hävii into koko valokuvaamiseen ja saan semmosen käsityksen ettei musta ole mihinkään ilmailuun liittyvään. Ivao, vatsim lennotkin jää haaveeksi, valokuvauksenkin into hävis kummallisesti.

20.10 theardikin meni puolilleen siihen että kuvakulma häiritsi. Jos ei kelpaa niin anteeksi että edes yritin jotain. Flunssan sain tästäkin reissusta. Kattoo koska taas muo näkyilee hookoolla kun viimeisetkin innostukset hävis. Kummallista että foorumin käyttäjiä kohdellaan eri tavalla. En voi mitään jos mun taidot valokuvaamisessa on niin alhaiset ettei niitä edes voi luokitella todelliseks.

Ps: Oli ne kuvat omasta mielestä hetken hienoja.

Peace

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka,

Itsekin katsellut joidenkin kommentointia välillä niskakarvat pystyssä.

Joku "aloittelija", joka itsekin olen varmaan monia vuosia vielä ( Ja taitaa moni ns. ammattilainenkin täällä olla, lue, joka luulee itseään ammattilaiseksi.). Riippuu ihan siitä mihin vertaa.

Mielestäni jonkinlainen kritiikki kommentointia kohtaan on ihan tarpeen. Jos joku on innoissaan ottamistaan kuvista, ja muutaman tänne laittaa, niin ei kai se ole keneltäkään pois. Eikä kaikki "uudet" tiedä, kenen tekstit on provoa ja kenen mitäkin  :thmbdn:  .

Mutta, ehkä osa noista kommenteista menee sinne kategoriaan: huonokäytöksiset Suomalaiset. Eikä kannata ehkä ihmetellä, että jengiä poistuu täältä aika ajoin runsaastikin.

-Jukka :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jere:

Eipä näistä kommenteista mitä täällä jaellaan, kannata ottaa niinkään nokkiinsa. Tämä lauta on täynnä "prokuvaajia", ketkä vain nalkuttavat kaikesta, minkä itse tekevät mielestään paremmin.

Itse mm. jätän suurimman osan ottamistani kuvista kovalevylle jemikseen, omaksi ilokseni, enkä pistä niitä esille. Nyt tosin, uuden kaluston kanssa olen pistänyt esille saadakseni kommenttia.

Yleisestihän se on näin, että omista virheistään oppii parhaiten. Kuten sanottua, ei kannata näiden ammattivalokuvaajien lannista mielialaa, vaan jatkaa kuvaamista. Netissä on helppo polkea toinen maanrakoon, kuten tässäkin on käynyt. Itseäni harmittaa, kun en ole edes nähnyt ottamaasi settiä.

Jatka ihmeessä, Jere, kuvien ottamista, ja niiden postaamista laudalle. Parhaiten oppii, kun kuuntelee muita, ja koittaa miettiä, miten voisi tehdä paremmin oman työnsä, mutta itseensä ei kannata ottaa.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä ketju ja täynnä asiallisia mielipiteitä tärkeistä asioista. Mielestäni sama asia koskee koko nettiä vaikka välillä tuntuu, että ainoastaan tätä foorumia ja sen jokaista puuta. Mutta kyllä se taitaa niin olla, että koko netti on helppo paikka kasvottomana esiintymiseen ja mielipiteet ovat sen mukaisia; välillä täyttä vittuilua, välillä vittuilua, jotta saisi muut nauramaan ja kaikkea siltä väliltä.

Itseäni naurattaa nykyään negatiiviset kommentit kun ne ovat niin yleisiä. Jerenkin kuvia katsoin ennen ensimmäistäkään kommenttia ja olin vuorenvarma, että joku niistä suutaan soittaan ja näinhän siinä sitten valitettavasti kävikin. Se nauru taitaa olla tehokkain lääke mutta on hyvä muistaa, että täällä on nuoriakin jäseniä, jotka ovat kriittisessä iässä sen suhteen, jatkaako he tätä mainiota harrastusta vai ei. Mieluummin itse katselen nuoria harrastamassa mitä vain kuin imppaamassa liimaa tai kaatamassa hautakiviä. Tällä viikolla kävin opastamassa 13-vuotiasta innokasta harrastajaa paikkojen suhteen ja pidin sitä viikon hyvänä työnäni.

Siihen voisi jokainen kiinnittää huomiota, miten kommenttia antaa. Kuten Jere sanoi, seuraavien kuvien postaaminen ei ainakaan saanut tuulta allensa mikä on mielestäni äärimmäisen huono asia. Se on selvää, että 15-vuotias kaveri ei voi osata kaikkea valokuvaamisessa ja vinkkejä ja neuvoja pitää antaa, mutta se sävy ratkaisee. Jottei tämä keskustelu menisi ihan Jeren ympärille niin toinen esimerkki on pari päivää takaperin matkakertomus Ruotsiin; jälleen negatiivinen vastaanotto kuvaajan/tarinankirjoittajan mielestä ja sama lopputulos. Tässä tapauksessa taisi olla kyse tosin enemmän väärinkäsityksestä kyse jota kautta päästää aasinsillalla siihen, että kaikki ei kehuvat kommentit ovat todella räjähdeherkkiä asioita ja kannattaa miettiä, miten asiansa esittää, etenkin nuorten kohdalla.

Tärkein pointti asiassa on se, että kuvia on kiva katsella ja mitä suurempi määrä ihmisiä niitä tänne lähettää, sen kattavamman tunnelman niistä aistii lukuunottamatta erilaisia kuvakulmia. Kuvaajien on hyvä tiedostaa edes jonkinlainen itsekriittisyys mitä tänne postaa mutta on hyvä muistaa, että jokaisella on oma mielipiteensä hyvästä kuvasta.

Ei anneta kuvien määrän kääntyä laskuun ja "tuhota" etenkään nuorten unelmia ja harrastuksia.

Niin, piti vielä sanomani, että hyvä esimerkki kehityssuunnasta ja "haukkumisen" lopputuloksesta on kiihtyvällä tahdilla kasvanut pahoittelu omia kirjoituksiaan, topickiaan, kuviaan tms. kohtaan. "Anteeksi että olen olemassa"-tyyli on hivenen ärsyttävää mutta se on tyyppiesimerkki kirjoittajien tullessa aroiksi saatuaan sapiskaa jostain tekemästään asiasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HEI JERE! JA MUUT!!!

valokuvauksenkin into hävis kummallisesti.

Tässä suoraan sydämmestä: Älkää missään tapauksessa lopettako "koskaan" mitään, toisten mielipiteiden johdosta! Kuvatkaa, lentäkää, hyppikää, huutakaa, riemuitkaa... jo pelkästään OMAKSI iloksi!!! Turhia lisäilemättä, pidä oma lippus aina ylhäällä!!!

-Kaitsu

PS. Kun en koulutukseni pohjalta ammattipilotiksi tässä vaiheessä pysty, niin otan varasuunnitelman käyttöön! Kerroin muutamalle frendille, että aion stuertiksi, ja he "haukkuivat" mut saman tien homoksi!  :thmbdn: (Ei hopsuissa mitään "vikaa" ole, kuhan eivät ala ehdottelemaan!) Totesin frendeille, että teille mä olen sitten jatkossa HERRA homo! Mulle on aivan sama, mitä frendit ajattelvat stuerteista, ei vaikuta mun omaan päätökseen!

Rock For All - All For Rock!

PPS. Kiitos hyvästä palautteesta, koskien tätä threadia!!! Mukavaa, kun muut ovat samaa mieltä!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä, harmillisen usein "bullshit" palaute koskee muitakin threadeja! Itsekkin olen sortunut siihen, että olen napauttanut joskus täyden laidallisen! Ja aivan turhaan! Koitan osaltani hillitä jatkossa kaikissa asioissa ensireaktion julkituomista negatiivisessa sävyssä!  :thmbup:

[move]! ! ! REMEMBER AIRMANSHIP AND USE IT  !  !  !  MUISTA HYVÄ ILMAILUHENKI JA KÄYTÄ SITÄ ! ! ! [/move]

Hyvää henkeä voi käyttää muuallakin kuin ilmailun parissa!

Fly high!

-Kaitsu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä asiassa olen kyllä samaa mieltä!

Nyt en ole vähään aikaan lisäilly tänne kuvia enkä varmaan tulekkaan lisäämään ellei nyt joku unelmashootti satu vastaan...

Niin kommenteista puheen ollen.

Olisko ollu viime sunnuntai kun Niko teki aiheen ja itte pistin kuvia perään ja kommenttia tuli mutta ei ihan sitä mitä toivoisi , meinaa sieltä tuli esim tälläistä :

Niko millä känyllä nuo nappasit. ja tälläistä : Pitkästää aikaa pask. kuvia hookolta. jne...  :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mieluummin itse katselen nuoria harrastamassa mitä vain kuin imppaamassa liimaa tai kaatamassa hautakiviä. Tällä viikolla kävin opastamassa 13-vuotiasta innokasta harrastajaa paikkojen suhteen ja pidin sitä viikon hyvänä työnäni.

Heh heh !!! Anteeksi, mutta huolimatta threadin vakavasta aiheesta, tähän oli pakko puuttua. Kävitkö siis opastamassa nuorille paikkoja, missä kaataa hautakiviä, kuten ensin ymmärsin lukemani ?? ;D:laugh:

Arttu :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokaisen kuvaajan on oltava myös itsekriittinen!

Tietenkään kukaan ei ole seppä syntyessään, mutta välillä tulee sellaisia kuvia foorumille, että:

"Olin tuossa 15 minuuttia lemminkäisen kalliolla ja vastaan tuli nämä kaksi airbussia. Kuvat ei ole mielestäni mitenkään erikoisia eikä niistä välity edes minulle mitään hyvää, mutta tässä ne on ja kommenttia saa antaa."

Sitten joku on rehellinen ja kehtaa hieman vihjata, miksi laitat esille kuvia, josta et itse saa edes mitään irti niin miksi muut saisivat.

Siitä syntyy sit juuri näitä "en mene enää ikinä lentokentälle"-itkuja ja haukutaan palautteen antajaa, koska oli niin julma kun kertoi rehellisesti mielipiteensä ja jopa saattoi antaa siinä ohella ohjeita tulevaa varten.

Mielestäni jokaisen kuvia tänne laittavan pitäisi olla sen verran ylpeä ja varma kuvistaan, että kestää myös sen tulevan kritiikin!

Jokaisella kuvien kommentoijallakin on järjen käyttö sallittua. Jos sanoo kuvia paskoiksi niin silloin pitää myös kertoa, miksi näin on.

Viestit, jossa vain tokaistaan "surkeet kuvat" on huonoja, mutta silloin jos viestiä perustellaan, miksi kuvat ovat surkeita niin se on mielestäni juuri oikeaa ja rehellistä palautetta!

Tämä viesti koskee yleisesti kaikkia viestiketjuja, joissa joku kommentoi toisten kuvia huonoiksi, ei sitä viestiketjua mistä tämä keskustelu sai alkunsa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällä foorumilla pääasia on siirtynyt jo kauan sitten kuvista ja rauhallisesta keskustelusta toisten potkimiseen alemmas, tai ainakin sen yrittämiseen

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh heh !!! Anteeksi, mutta huolimatta threadin vakavasta aiheesta, tähän oli pakko puuttua. Kävitkö siis opastamassa nuorille paikkoja, missä kaataa hautakiviä, kuten ensin ymmärsin lukemani ?? ;D:laugh:

Arttu :-[

Heh heh,  ;D Joo, ensin kaadettiin Danin kanssa kaikki Ruskeasannan hautausmaan kivet ja sen jälkeen yritettiin polttaa pitäjän kirkko mutta läskiks meni  :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka taas,

Niin tuntuu olevan juu. Siis rakentava palaute on ihan ok, mutta sellainen tyyliin: älä laita enää tuollaista skeidaa tänne. Sellaisen laittajat voisivat, ehkä rajoittaa vähän.

Uskon että aika moni kohta kypsyy tähän touhuun.

Eikös jonkinlainen vastuu asiassa kuulu modeillekin  :o... Joku nuori voi oikeasti masentua, tosi pahastikin noista jutuista.

-Jukka ???

Yrittäkää edes olla rakentavia, jooko  :thmbup: !

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh heh,  ;D Joo, ensin kaadettiin Danin kanssa kaikki Ruskeasannan hautausmaan kivet ja sen jälkeen yritettiin polttaa pitäjän kirkko mutta läskiks meni  :o

Moikka Risto,

Itselläkin oli mielessä opastaa nuorelle miehelle noita kuvauspaikkoja, mutta en ollut varma tulostani HK: lle, joten en uskaltanut alkaa mitään sopimaan.

Juuri tuollaista toimintaa tänne kaivataankin  :thmbup:    , eikä vaan tuota jatkuvaa mollaamista  :thmbdn:...

-Jukka :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viestit, jossa vain tokaistaan "surkeet kuvat" on huonoja, mutta silloin jos viestiä perustellaan, miksi kuvat ovat surkeita niin se on mielestäni juuri oikeaa ja rehellistä palautetta!

Tuokin on vielä puoliksi paskaa palautetta. Minä pitäisin jees palautteena vaikka tällästä: "Kuva on vähän huono, koska valkotasapaino on persiillään (liian sinertävä), voit korjata sen ottamalla WB:n lumihangesta (tässä esimerkissä talvi kyseessä) tai käyttämällä kameran automaattista valkotasapainoasetusta. WB:n voi säätää myös jälkikäsittelyssä tietokoneella. Ohjeita tähän löytyy kuvankäsittelyohjelman manuaalista tai vaikka googlettamalla ;) "

Joo...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällä foorumilla pääasia on siirtynyt jo kauan sitten kuvista ja rauhallisesta keskustelusta toisten potkimiseen alemmas, tai ainakin sen yrittämiseen

Höpö höpö. Nyt pitää katsoa isoa kuvaa, eikä vain tuijottaa niitä muutamaa, jotka kaikkein hanakimmin on "ampumassa alas kuvia". Kuvathreadeilla on aina katselukertoja muutamista sadoista tuhansiin, mutta kommentteja on yleensä vain maksimissaan muutamia kymmeniä. Suuri yleisö kuitenkin tykkää kuvien katselusta, ja sitä seikkaa ei pidä missään nimessä unohtaa. Suurta kuvaa katsomalla myös selviää sellainen seikka, että nämä kaikkein hanakimmat "alasampujat" ovat yleensä niitä, jotka ovat suunnilleen viimeisen vuoden ajan postanneet omia kuviaan, saaneet alussa osansa törkykommenteista monesti ihan aiheestakin, ottaneet niistä kenties opiksi ja kehittyneet, huomanneet sen itse ja nyt antavat samalla mitalla takaisin. Tämä on kuitenkin varsin monen kohdalla (onneksi) ohimenevä ilmiö...

Koko ajan minulla vahvistuu se mielipide, että jokaisen tulisi kritiikkiä kirjoittaessaan miettiä tuota aiemmassa viestissäni kirjoittamaani ohjenuoraa:

Jos et pysty antamaan mitään ohjetta/vinkkiä kuvaajalle, jätä se negatiivinen kommentti sitten kirjoittamatta kokonaan.

Mutta sitten myös vastapainoksi niiden, jotka kuviaan postaavat, tulee pystyä vastaanottamaan se saatu kritiikki.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moikka Risto,

Itselläkin oli mielessä opastaa nuorelle miehelle noita kuvauspaikkoja, mutta en ollut varma tulostani HK: lle, joten en uskaltanut alkaa mitään sopimaan.

Moi!

Juu mullakin meinas tulla kiire mutta onnistuin saamaan muksulle hoitajan niin pääsin jeesaamaan, hyvä niin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös jonkinlainen vastuu asiassa kuulu modeillekin  :o... Joku nuori voi oikeasti masentua, tosi pahastikin noista jutuista.

Varmasti kuuluu. Mutta ihan samalla tavalla myös teille käyttäjille...

Pitänee taas ruveta tiukentamaan moderointilinjaa, niinkuin aina näiden tämän aiheen keskustelujen jälkeen (moneskohan kerta tämä muuten on?). Mutta kuten aina ennenkin todettua, ei me modet siihen yksin pystytä ja siksi on olemassa tuo report to moderator-nappula. Vaikka tätä kuinka paljon painotetaan, kynnys painaa sitä on kuitenkin ilmeisen kova. Ehkäpä tuossa onkin sitten yksi syy, miksi ilmapiiri on ollut hiukkasen tulehtunut viimeaikoina. Mieluummin hyökätään sen "pahan kommentin" antajan niskaan julkisesti, kuin että painettaisiin nappia ja annettaisiin vinkki. Sitten hyökkäyksen kohteeksi joutunut hyökkääjä hyökkää takaisin ja kohta noidankehä on valmis. Siinä vaiheessa on vaikeampi puuttua enää aiheeseen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään