Jaro Myllynen

Kesätöihin EFHK:lle?

41 viestiä aiheessa

Tuli tässä suunnattua katseet jo ensi kesään ja kesätyöpaikkoihin. :) Onko mitenkään mahdollista päästä kesätöihin hesa-vantaalle vai unelmoinko liikoja? Aattelin kysyä ettei tulis soiteltua turhaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä usko, että alaikäisillä on muita mahdollisuuksia kuin päästä ehkä siivoamaan johonkin kahvilaan... Kertokaa kuitenkin ihmeessä jos on.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enpä usko, että alaikäisillä on muita mahdollisuuksia kuin päästä ehkä siivoamaan johonkin kahvilaan... Kertokaa kuitenkin ihmeessä jos on.  ;)

On myös muitakin mahdollisuuksia kuin siivoaminen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse Finnairille, tai sen tytäryhtiöihin (Cargo, Catering, Northport) voi olla vaikea päästä ennen kuin on 18 vuotta ikää. Mulla oli muutama tuttu nuorempana (~16v)mm. "matkalaukkukärry-poikana" (taitaa olla Airpro:n/L&T:n hommia nykyään?). Siinä ois nyt ainakin yks homma, joka ei oo siivoamista  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kerro jos tiedät?

Sanoin vain että mahdollisuuksia muuhunkin on. Varmaan paras tapa ottaa puhelin kouraan ja soitella eri paikkoihin mitä tulee mieleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikos ramp -tyontekijaksi ole mahdollisuus paasta kesatoihin? Olin itse opiskeluaikana monta kuukautta, tosin silloin turvallisuusaspektit eivat olleet yhta pinnalla.

Raskaanpuoleista - sopivassa maarin - ja kivassa porukassa mielenkiintoisessa ymparistossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikos ramp -tyontekijaksi ole mahdollisuus paasta kesatoihin? Olin itse opiskeluaikana monta kuukautta, tosin silloin turvallisuusaspektit eivat olleet yhta pinnalla.

Raskaanpuoleista - sopivassa maarin - ja kivassa porukassa mielenkiintoisessa ymparistossa.

Ramppihommiinkin tarvii sinisen luvan id-korttiin. Eipä ole työnantajalla oikein mieltä parin kuukauden takia maksaa lupatoimistolle id-kortista...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ramppihommiinkin tarvii sinisen luvan id-korttiin. Eipä ole työnantajalla oikein mieltä parin kuukauden takia maksaa lupatoimistolle id-kortista...

Bummer.  :thmbdn:  (toisaalta ihan ymmarrettavaa...)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itsekkin olisin erittäin kiinnostunut kesätöistä EFHK:lla. Jos sinne pääsisin voisin olla koko kesän! Muttakun noita paikkoja ei millään meinaa löytää.. :thmbdn: :(TET:iin yritin, muttei se onnistunut..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minä, Ja nykyään vakituisessa työssä : )

Heh, sama täällä, mutta hookoolla  :P Eli ensin työssäoppimassa viime talven, kesällä kesätöihin ja nyt vakituisena  8) Ja olin 17v kun pääsin..

Suhteilla pääsee.. hmm.. kentällä kyllä taitaa olla kaikki sitä k-18 ilman suhteita.. meillä kävi koulussa ISS:ltä joku pimu esittelemässä ko lafkaa ja samalla kyseltiin sitten että onko mahdollista päästä kesätöihin ja pitääkö olla 18 ja muija vastasi että ei tarvii, noh, kaveri sitten meni työhaastatteluun ja siellä sitten kysyivät epäsuorasti sitten että "niin sähän olet sen 18?" kaveri sitten että ".. ööh.. en ole?" johon, "ai? no sitten heihei"  ;D

Tietty johonkin Cafe piknikiin vois päästä myyjäks?  ??? :laugh:

Mutta joo, kannattaa varmaan ottaa se luuri käteen ja soitella noita firmoja läpi joita siellä kentällä on, niinhän se parhaiten selviää  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itselle olisi kyllä id-kortti rintaan lyöty jos olisin kesähomman ottanut, mutta loppupeleissä tuli muita mutkia matkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh, sama täällä, mutta hookoolla  :P Eli ensin työssäoppimassa viime talven, kesällä kesätöihin ja nyt vakituisena  8) Ja olin 17v kun pääsin..

Suhteilla pääsee.. hmm.. kentällä kyllä taitaa olla kaikki sitä k-18 ilman suhteita..

Sama se on pienemmilläkin kentillä, Ei varmasti pääse alle 18v. ilman suhteita Patrialle tai Salpauslennolle ,,,

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä ole työnantajalla oikein mieltä parin kuukauden takia maksaa lupatoimistolle id-kortista...

Varsinkaan enää kun sen kulkuluvan hintakin taisi kolminkertaistua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuo nykyisin joku sääntö olla 18? Lentokonesiivouksessa oli ainakin ennen vanhaan kultaisella 90-luvulla alaikäisiä duunissa. Vaikka se nyt onkin siivoamista, siinä saa ainakin hiihtää pitkin plattaa, visitoida kymmenissä lentokoneissa - joskus vähän spessummissakin ja hankkia loppupelissä aika hyvä ymmärrys siitä, mitä kaikkea jännää lentokoneen käännöllä tapahtuu. Joskus silloin ennen muinoin, kun moista oli harjoitettava, istuksin melkoisen liudat hinauksia "perämiehenä" katselemassa, miten hommat toimivat. Joskus rullailtiin ihan konevoimallakin, tosin jostain huoltoteknisistä syistä. Täytyy mainita, että kun sen kaiken karuuden suodattaa pois, monesta silloin opitusta on ollut suoranaista hyötyä myöhemmällä uralla. Oppiipa siinä arvostamaan sitäkin puuhaa aivan eri lailla.

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko tuo nykyisin joku sääntö olla 18? Lentokonesiivouksessa oli ainakin ennen vanhaan kultaisella 90-luvulla alaikäisiä duunissa.

Jep. ISS ja SOL ainakin vaatii 18veen ikää ja b-korttia.

Pitäis kysästä DHL:tä jos ois mahdollisuutta päästä purkaa rahtia koneista. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitäis kysästä DHL:tä jos ois mahdollisuutta päästä purkaa rahtia koneista. :)

Terve,

DHL ostaa lentokoneen maapalvelut kokanaisuudessaan maapalvelu yritykseltä. Eli emme pura koneita itse 8)

Edit: Lainaus kuntoon / IP

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve,

DHL ostaa lentokoneen maapalvelut kokanaisuudessaan maapalvelu yritykseltä. Eli emme pura koneita itse 8)

Katos perhana. Tuota en tiennytkään. Onkos se sitten Finnair cargon hommia vai kenen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katos perhana. Tuota en tiennytkään. Onkos se sitten Finnair cargon hommia vai kenen?

Luulisin, että on vielä Servisairilla, eli se entinen globeground finland.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muuten onnistuu, ite olin just vuos sitten tetissä nordic aerolla tekemässä jäänestoo blue1 ja ba:lle ja mulla oli viikon kestävä tilapäinen huoltolupa :thmbup:

Itse otin yhteyttä Finaviaan ja sanoivat, että pari viikkoa on liian lyhyt, että kannattaisi kulkulupa hankkia... Näin varmaan onkin. En tajunnut, että ei se Finavia "kaikkivaltias" ole siellä lentokentällä, kun itse olet hakenut Nordic Aerolle. Parempi onni ensi kerralla meikällä...  :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luulisin, että on vielä Servisairilla, eli se entinen globeground finland.

Kyllä, Servisair on hoitanut DHL:n handlingin menestyksekkäästi jo vuosia...

-L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse otin yhteyttä Finaviaan ja sanoivat, että pari viikkoa on liian lyhyt, että kannattaisi kulkulupa hankkia... Näin varmaan onkin.

Kyllä Finavia rahastaa osaa... nyhdetään rahat mistä vain saadaan. Tuon kyseisen läpyskän hinta on monta sataa euroa ja ajoluvan kanssa ollaan jo lähempänä tuhatta kuin nollaa. Aika kova hinta parista teoriatunnista ja vartin "inssistä" kentällä, eikö?

-L

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään