Guest pepez

Ulkoimailla PPL vai NPPL

3 viestiä aiheessa

Moi!

 

Ei vielä ajankohtainen kysymys mutta kuitenkin. Tarkoitus on muuttaa UK:hon vuoden sisällä ja rahojen salliessa hommata lentoluvat. Tuo NPPL olisi vain jonkun verran edullisempi (3500 vs 4500 puntaa minimitunneilla), vaan mitenköhän sitä pystyy myöhemmin esim. Suomessa päivittämään PPL:ään? Ehkä parempi olisi kuitenkin kiristää vyötä ja hommata PPL suoraan  :-\

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi!

 

Ei vielä ajankohtainen kysymys mutta kuitenkin. Tarkoitus on muuttaa UK:hon vuoden sisällä ja rahojen salliessa hommata lentoluvat. Tuo NPPL olisi vain jonkun verran edullisempi (3500 vs 4500 puntaa minimitunneilla), vaan mitenköhän sitä pystyy myöhemmin esim. Suomessa päivittämään PPL:ään? Ehkä parempi olisi kuitenkin kiristää vyötä ja hommata PPL suoraan  :-\

 

 

Ehdottomasti kannatta hankkia se aito PPL, ei tule ongelmia jatkossa käytössä ja konvertoinnessa jos haluaa lentää muuallakin kuin siellä UK:ssa.

Yleensä lentokoulutumaksetaan lennettyjen lentotuntien mukaan, ainakin Suomessa joten paremman lupakirjan lisäksi

siinä PPL:ssä saat enemmän ihan hyödyllistä koulutusta.

 

Kate

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä miten lupakirjan kääntäminen Suomessa on mahdollista. Britanniassa kuitenkin seuraavasti.

 

NPPL

 

Upgrade to JAR-FCL PPL(A)

 

The holder of a NPPL with SSEA aircraft rating wishing to obtain a JAR-FCL PPL(A) shall have completed on SEP Aeroplanes:-

 

a. At least 45 hours flight time, of which at least 35 hours must have been as a pilot of SEP aeroplanes. A maximum of 5 hours may be completed in an approved FNPT or flight simulator. This flight time must include:-

 

1. 20 hours dual instruction of SEP aeroplanes with a JAR qualified instructor;

 

2. 10 hours solo flight time on SEP aeroplanes which must include 5 hours solo cross country flight time including one cross country flight of at least 270 km (150 nm), during which full stop landings at two different aerodromes different from the aerodrome of departure shall be made as per JAR-FCL 1.125.

 

b. Have passed the JAR-FCL PPL(A) Theoretical Knowledge Examinations in all subjects.

 

c. Hold a valid JAR-FCL Class 1 or 2 medical certificate.

 

d. Pass the JAR-FCL PPL(A) Skill Test as detailed in Section C1.4.

 

Lisää: LASORS

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään