Osku Leskinen

Kunnon simuilu kone

52 viestiä aiheessa

Terveppä vaan!

Olen tässä ajatellut, että jos hommais kunnon koneen pelikoneeksi. Mikähän mahtais olla semmonen kunnon kone jonka hinta (Keskusyksikkö) olis max.750€ ja näyttö (200€)

Itellä on tällä hetkellä

HP Pavilion a609.fi

AMD Athlon XP 3000+

NVIDIA GeForce FX 5200

512mt DDR RAM (kokeiltu on 1,5Gb ram ja silti framet ~10

Tällaista olen ajatellut:

HP Pavilion 6127

Intel Core duo E2150

nVidia GeForce 8400

1Gb DDR2 Ram

Hinta: 550€

(tuttu tv:stä :))

Onkos mitään järkee ostaa tuo kone, mitä olen ajatellut?

Lähinnä hakisin semmosta konetta, millä voisi lentää esim. FISD helsinkiin IFly:n 747:lla sateisella säällä niin ettei kone pätki.

Tällä hetkellä tolla omalla kokoon panolla, resoluutio 800x600x32 paketilla sateisella säällä Hesassa Defu koneilla framet: ~4-5

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuolla koneella mitä olet ajatellut, pätkii simu ainakin, sillä hookoolla framet jossain 15 seuduilla. (prossu tehoton, näyttis vähän  :-\)

Jos haluat ettei siellä pätkisi yhtään, joudut kyllä laittamaan lisää rahaa koneeseen.

Kannattaa katsella esim jimms pc storesta joitain kone-paketteja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rakentasin oman maun mukaan koneen ;) Saa varmasti mieleisensä. Yleensä noissa valmiskone paketeissa on se ikävä puoli, että joko näyttis, prossu tai muistit on se pullon kaula. Jos on kone muuten tehokunnossa, mutta näyttis on vetämässä vesiperän, niin ei kannata. Itse kun rakennat niin varmasti saat pelikäyttöisen koneen ja ei mene rahnat hukkaan...muussa tapauksessa joutuu sen nopeamman osan ostamaan valmiskoneeseen erilleen ja senkin asennus kannattaa tehdä mieluiten koneen takuun poistua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse kun rakennat niin varmasti saat pelikäyttöisen koneen ja ei mene rahnat hukkaan...

Mä olen käsittänyt, että kun ostaa tietokoneen, niin ne rahat menee joka tapauksessa "hukkaan" .... kompuutteri ei taida säilyttää arvoaan siis kovin hyvin ...  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yleensä noissa valmiskone paketeissa on se ikävä puoli, että joko näyttis, prossu tai muistit on se pullon kaula. Jos on kone muuten tehokunnossa, mutta näyttis on vetämässä vesiperän, niin ei kannata.

Mullakin kun on Acer Aspire "marketti kone", niin on muuten ihan kilpailukykyinen paketti, mutta näyttis, Radeon X1300, ei ole kovin hyvä.

Kalle: kyllähän jos ostaa kalliinkin koneen, niin kun siitä aika jättää pelikoneen roolissa, voi sen myydä jollekkin ns. toimisto käyttöön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kalle: kyllähän jos ostaa kalliinkin koneen, niin kun siitä aika jättää pelikoneen roolissa, voi sen myydä jollekkin ns. toimisto käyttöön.

Mutta se raha minkä siitä saa takaisin, on vain murto-osa hankintahinnasta.... nooh, ehkäpä näitä koneasioita ei kannatta miettiä tällä tavalla, tärkeintä on se hupi minkä simuilu tuottaa  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mullakin kun on Acer Aspire "marketti kone", niin on muuten ihan kilpailukykyinen paketti, mutta näyttis, Radeon X1300, ei ole kovin hyvä.

Yks päivä Pekon kanssa analysoitiin, että samat koneet löytyy. Tää Acer on ihan jees, ei oo tullu yhtäkään pelii vastaan, mitä ei pyörittäis. Mut silti simussa tökkii. Radeon X1300=syvältä!  :thmbdn:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rakentasin oman maun mukaan koneen ;) Saa varmasti mieleisensä. Yleensä noissa valmiskone paketeissa on se ikävä puoli, että joko näyttis, prossu tai muistit on se pullon kaula. Jos on kone muuten tehokunnossa, mutta näyttis on vetämässä vesiperän, niin ei kannata. Itse kun rakennat niin varmasti saat pelikäyttöisen koneen ja ei mene rahnat hukkaan...muussa tapauksessa joutuu sen nopeamman osan ostamaan valmiskoneeseen erilleen ja senkin asennus kannattaa tehdä mieluiten koneen takuun poistua.

Tietääkseni PC-storen koneet on koottuja paketteja paikanpäällä eikä vastaavia mitä marketeista löytyy tämä HP:n sun muut "lelupaketit".  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Mitäs mieltä olisitte tästä:

Fujitsu Siemens Pa2662-25p

Amd Live! A64 X2 5000+ tuplaydin prossu

3GB ram

nVidia 8600GS 512mb muistilla ja HDMI ulostulolla

1Tb Kiintolevy(Eli 1000Gb)

hinta: 900€

Muistia ois kivasti, ja kiintolevy ois suht iso

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä on osat sen verran halpoja tänä päivänä, että alle 500e saa jo aika hyvän koneen koottua :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Mitäs mieltä olisitte tästä:

Fujitsu Siemens Pa2662-25p

Amd Live! A64 X2 5000+ tuplaydin prossu

3GB ram

nVidia 8600GS 512mb muistilla ja HDMI ulostulolla

1Tb Kiintolevy(Eli 1000Gb)

hinta: 900€

Muistia ois kivasti, ja kiintolevy ois suht iso

Kyllä tuohon ainakin tavaraa mahtuu  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä on osat sen verran halpoja tänä päivänä, että alle 500e saa jo aika hyvän koneen koottua :thmbup:

No, riippuu tietysti vähän myös osista. Itsellä loistava Antecin P182 kotelo ja siinä Zalmanin 600W virtalähde.

Hintaa pelkästään noille tuli noin 250 euroa eli puolet tuosta viidestäsadasta saa helposti kulumaan näinkin.  8)

Tietenkään tämän tason kotelo ja poweri eivät ole välttämättömiä, ihan kelvolliset saa halvemmallakin.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä olen käsittänyt, että kun ostaa tietokoneen, niin ne rahat menee joka tapauksessa "hukkaan" .... kompuutteri ei taida säilyttää arvoaan siis kovin hyvin ...  :P

[Offtopic On]

Liippaa simuilua hitusen. Jos laitat tietokoneeseen esim. 1500€ rahaa, sen arvo vuoden päästä on puolet, tai jopa vhäemmän. Tuollakin 1500€ taitaa saada jo pursilupakirjan (15-vuotiaana) ja se varmasti voittaa simuilun! :thmbup: Eikä arvo laske...Päinvastoin nousee 8)

Omistan itsekin FS2004 ja pyöritän sitä iän ikuisella koneella. Framet yleensä 15-30, ilman mitään lisäherkkuja :-\ Tuntuu, että jos haluaa harrastaa simuilua, joutuu laittamaan tietokoneeseen kohtuutoman määrän rahaa kiinni. Voi tulla ne pari FPS:ää kalliiksi :-[

[Offtopic Off]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

[Offtopic On]

Omistan itsekin FS2004 ja pyöritän sitä iän ikuisella koneella. Framet yleensä 15-30, ilman mitään lisäherkkuja :-\ Tuntuu, että jos haluaa harrastaa simuilua, joutuu laittamaan tietokoneeseen kohtuutoman määrän rahaa kiinni. Voi tulla ne pari FPS:ää kalliiksi :-[

[Offtopic Off]

Totta turiset, mulla kone päivittyy vaan senkin perusteella, että sattuu olemaan vaan mukavaa puuhaa ja harrastelemista koneen päivittäminen..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minuakin kiinnostaisi tietää, että onko Oskun mainitsema Fujitsu hintansa arvoinen - tässä linkki:

http://www7.gnt.fi/scripts/DBMNet.dll?TuoteTiedotST?TUOTEKOODI=MUI:NOR-100850-004&V=3&ID=5055154&HINTA=847&LANG=0&

Yritin etsiä  tietoa mukana tulevasta näytönohjaimesta, mutta eipä sitä oikein löytynyt. Jollain ruotsinkielisellä keskustelualueella se käsittääkseni tyrmättiin 10-0, mutta koska toinen kotimainen ei enää oikein taivu kunnolla, en ole aivan varma syistä, jotka tekevät siitä "suden".

Sen kyllä olen todennut, että kun ostat valmispaketin saat samalla hankkia sekä uuden näyttiksen että lisää muistia - no tässä tapauksessa 3 gigaa pitäisi kyllä riittää mm. fs9:n pyörittämiseen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

muisti kannattaisi olla DDR2-800 kun kerta toi AMD:n prossu tuota nopeutta tukee suoraan. Muuten vaikea sanoa kun ei näe mikä piirisarja on käytössä jne...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta turiset, mulla kone päivittyy vaan senkin perusteella, että sattuu olemaan vaan mukavaa puuhaa ja harrastelemista koneen päivittäminen..

Ilman muuta koneiden kanssa häärääminenkin on hyvä harrastus, tuo oli vain tuollainen hintavertailu :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve! Tänään huomasin ihan koht. setin

Acer Aspire M5100

AMD Ahtlon 64x2 5600+

3Gt keskusmuisti

320Gt kiintolevy

NVIDIA GeForce 8600GS 512/1278 Mt

Acer 22" näyttö

Näppäimistö ja Hiiri

Hinta 999€

Mukana myös pelejä:

Flight simulator X

Zoo tycoon

Encarta 2007

Rallisport

Mielipiteitä? Plussaa siitä että X tulee mukana

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve! Tänään huomasin ihan koht. setin

Acer Aspire M5100

AMD Ahtlon 64x2 5600+

3Gt keskusmuisti

320Gt kiintolevy

NVIDIA GeForce 8600GS 512/1278 Mt

Acer 22" näyttö

Näppäimistö ja Hiiri

Hinta 999€

Mukana myös pelejä:

Flight simulator X

Zoo tycoon

Encarta 2007

Rallisport

Mielipiteitä? Plussaa siitä että X tulee mukana

Kuullostaa hyvältä, jos FSXää tahtoo pyörittää niin kannattaa olla ~3 GHz-prossu, tossa koneessa on 2,8 GHZ, eiköhän se mene.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään