Kirjoitettu Lokakuu 28, 2007 Jos hinnat on oikeasti kohtuulliset, niin sitähän vois lähtee päiväksi vaikka Ouluun kuvaan Jossain lehdessä mainittiin että hinnat tullevat olemaan 150-250e/SUUNTA luokkaa mutta lopullista ei ole vielä päätetty. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 29, 2007 Juu,toivottavasti tulee kannattamaan ja kyllä varmaan tuleekin jos hinnat pysyy kohtuudessa. Söder tais melkolailla yli hinnoitella tuon Tampere-Oulu välin aikoinaan...korjatkaa jos olen väärässä. Lentelin 90-luvun lopussa aika paljon ko. väliä Air Botnialla ja tuolloin melko täysillä matkustaja määrillä. Koneina oli Saab 340 ja J31. Yhden kerran oli ainoastaan 1 matkustaja mun lisäksi silloin koneena oli J31. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 29, 2007 Näyttää siltä, että Air Åland palkkaa lisää lentävää henkilökuntaa, vähintään 10 henkilöä, ja hankkii ehkä 2 leasingkonetta lisää hoitaakseen Wingon liikennettä, kertoo Nya Åland. Maarianhaminan ja Turun välinen liikennöinti ei ilmeisestikään ole mukana suunnitelmissa. http://www.nyan.ax/nyheter/index.pbs?news_id=27363 TKU - Maarianhamina - TKU reitillä on sen verran hyvät yhteydet ja reittiliikenne Turku Airin toimesta että ei liene järjevää ängetä samalle reitille. http://www.turkuair.fi/ Perttu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 21, 2007 Ensilento 14.1.2008 Liput 170–240e/suunta http://www.taloussanomat.fi/markkinointi/2007/11/21/Tapparan+mies+vie+Ouluun+ensi+vuonna/200729547/110 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 21, 2007 TKU - Maarianhamina - TKU reitillä on sen verran hyvät yhteydet ja reittiliikenne Turku Airin toimesta että ei liene järjevää ängetä samalle reitille. Jonkinlaisia suunnitelmia näyttäisi kuitenkin olevan: http://www.lennalomalle.com Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 4, 2007 Lippukauppa näyttää olevan avoinna: http://www.wingo.fi/ Nopeasti katsottuna one way Turku - Oulu maksaisi 178 - 248 € lipputyypistä riippuen. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 17, 2007 Wingon aikatauluihin on nyt ilmestynyt myös Turku-Tampere-väli, joka lennetään 25 minuutissa. Hintaa en onnistunut sivuilta löytämään vielä. En ole mikään reittinumeroekspertti, mutta kiinnitti huomiota reittien lisäkirjaimet: Turku- Oulu N9301 Turku-Tampere N9301A Tampere-Oulu N9301B No, jotenkinhan nuo välit täytyy erotella toisistaan. http://www.wingo.fi/ Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 20, 2007 Wingon aikatauluihin on nyt ilmestynyt myös Turku-Tampere-väli, joka lennetään 25 minuutissa. Hintaa en onnistunut sivuilta löytämään vielä. En ole mikään reittinumeroekspertti, mutta kiinnitti huomiota reittien lisäkirjaimet: Turku- Oulu N9301 Turku-Tampere N9301A Tampere-Oulu N9301B No, jotenkinhan nuo välit täytyy erotella toisistaan. http://www.wingo.fi/ Eipä näy Twingo myyvän Tku-Tre väliä ollenkaan erikseen kumpaankaan suuntaan. Jos tampereelle haluat, niin ostettava lippu Oulun sakka? "Turku-Tampere / Tampere-Turku-välille ei toistaiseksi ole erillisiä lippuja myynnissä."- lukee nettisivuilla. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 21, 2007 Harmi, että Oulu-Turku väli menee noin pitkäkestoiseksi... Tero Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 28, 2007 Tuli huomattua Wingon sivuilta, että lento-operaattorin nimeksi ilmoitetaan siellä UAB Avion Express - eikä UAB Nordic Solutions Air Services. Ilmeisesti kuitenkin vain yhtiön nimi on vaihtunut? En ole huomannut, että asiaa olisi täällä vielä mainittu. Avion Expressin sivut Liettuassa: http://avex.lt/ Sivuilla ei alkuliitettä UAB käytetä lainkaan. Avion Expressin taas omistaa islantilainen Avion Aircraft Trading: http://www.aat.is/ jonka taas omistaa islantilainen Avion Group-sijoitus/holdingyhtiö. Avion Express on siis myös Air Ålandin operaattorin nykyinen nimi, jos olen ymmärtänyt oikein. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Joulukuu 28, 2007 Avion Expressin sivut Liettuassa: http://avex.lt/ Sivuilla ei alkuliitettä UAB käytetä lainkaan. Taitaa tuo UAB olla jotain vastaavaa kuin Oy ... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 14, 2008 Näin äsken tuon omalta virtuaalinäytöltäni lentävän IRL, Kutsu taisi olla NVD930B. Ai... Ilkka olikin sen jo maininnut tuossa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 14, 2008 LY-RIK ompi laite millä ajelevat ja siinä on ihan Wingon omat tarrat kiinni. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 14, 2008 Nippelitietona kerrottakoon, että ko. koneyksilö saapui Maarianhaminaan 13.12.2007 rekkarilla SE-F12 H Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 14, 2008 Nippelitietona kerrottakoon, että ko. koneyksilö saapui Maarianhaminaan 13.12.2007 rekkarilla SE-F12 H On ex-Mesaba N112XJ. Miksikähän tuo muuten on LY-rekkarissa ... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2008 Taitaa olla hyvin lähteny pyörimään tämä reitti. Tänään illalla Oulusta nousi koneeseen 31 matkustajaa. Kalevan mukaaneilen oli ollu 15-24 matkustajaa. Ei paha todellakaan. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2008 Tämmöisiä pikkufirmoja on aina "hauska" katsoa vierestä, joskus kuolla kupsahtavat... Wingo näyttää sentään jotenkuten toimivalta, mutta jotkut toiset ideat ei vaan ole toimineet. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 16, 2008 Tämmöisiä pikkufirmoja on aina "hauska" katsoa vierestä, joskus kuolla kupsahtavat... Wingo näyttää sentään jotenkuten toimivalta, mutta jotkut toiset ideat ei vaan ole toimineet. Aluksi kaikilla näillä pikkuyhtiöillä menee todella hyvin ja koneet ovat täynnä, kuten Flying Finn:llä ja Söderillä oli aluksi.. Taisivat ne koneet olla kuitenkin loppuun asti melko täynnä joka lennolla. Jossain vaiheessa tulee nuupahdus ja kaikki asiat ovat huonosti ja lopulta ollaan konkurssissa. Toivotaan kuitenkin, että Wingolla ja aloittavalla Fly Lappeenrannalla ei tälläisiä ongelmia ole.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2008 Aluksi kaikilla näillä pikkuyhtiöillä menee todella hyvin ja koneet ovat täynnä, kuten Flying Finn:llä ja Söderillä oli aluksi.. Taisivat ne koneet olla kuitenkin loppuun asti melko täynnä joka lennolla. Jossain vaiheessa tulee nuupahdus ja kaikki asiat ovat huonosti ja lopulta ollaan konkurssissa. Toivotaan kuitenkin, että Wingolla ja aloittavalla Fly Lappeenrannalla ei tälläisiä ongelmia ole.. Hieno kommentti ! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 17, 2008 Aluksi kaikilla näillä pikkuyhtiöillä menee todella hyvin ja koneet ovat täynnä, kuten Flying Finn:llä ja Söderillä oli aluksi.. Taisivat ne koneet olla kuitenkin loppuun asti melko täynnä joka lennolla. Itse en aivan tätä allekirjoittaisi. Mun näkemyksen mukaan koneet olivat aluksi nimenomaan tyhjiä. Markkinointi oli osin heikoissa kantimissa ja asiakkaat eivät osanneet käyttää yhteyksiä. Flying Finnin tapauksessahan he saivat loppuvaiheessa käännettyä kassavirran positiiviseksi (eli asiakasmäärä oli nouseva), mutta koska varat oli käytetty jo aiemmin, ei se enää riittänyt. Söderin/Soderin toiminnalta puuttui uskottavuus, kun koskaan ei tiennyt mikä yhtiö tuli lentämään vai tuliko ollenkaan. Siinä viimeisessä vaiheessa kun Soder yritti Oulu-Tampere -reittiä, lyötiin tornissa vetoa aamuisin että hyppääkö koneeseen tänään jopa yli 5 ihmistä vai tuleekohan kone ollenkaan... Joka tapauksessa hyvä juttu että tällä kertaa asiakkaita riittää! Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2008 LY-RIK ompi laite millä ajelevat ja siinä on ihan Wingon omat tarrat kiinni. Ja toinen kone on LY-KXE, joka on Air Ålandin väreissä. Tiistai aamulla TMP-OUL välillä oli yhteensä 21 matkustajaa, joista 3 Turusta asti, keskiviikkona OUL-TMP välillä 30 matkustajaa, joista 8 jatkoi Turkuun. Kone oli siis niin täynnä että piti laskea naisten osuus matkustamosta massalaskelmaa varten. Vapaisiin tuoleihin sidottiin käsimatkatavaraa kiinni kun ei sopinut hyllyille, jalkoihin, exit-riveille. Knoppina LY-RIK:n safety card on ilman kenenkään lentoyhtiön logoja, KXE on Air Ålandin ja WIngon logoilla. Tarjoilut samaa luokkaa tai parempia kuin Finnairin HEL-OUL välillä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 18, 2008 Uutisia aiheesta seuranneeni olen saanut sellaisen käsityksen, että Wingon rahoitus ja taustat saattavat olla hieman paremmissa kantimissa kuin Söderillä. Tarkemmin en näistä tiedä, mutta Söderin touhut vaikuttivat enemmän puuhastelulta kuin oikealta lentoliiketoiminnalta. Tämä kaikki ihan perstuntumalta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 22, 2008 Uutisia aiheesta seuranneeni olen saanut sellaisen käsityksen, että Wingon rahoitus ja taustat saattavat olla hieman paremmissa kantimissa kuin Söderillä. Tarkemmin en näistä tiedä, mutta Söderin touhut vaikuttivat enemmän puuhastelulta kuin oikealta lentoliiketoiminnalta. Tämä kaikki ihan perstuntumalta. Zabludowiczin Tamares-yhtiö löytyy Wingon taustalta 30 prosentin omistusosuudella. Kauppalehti Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Tammikuu 22, 2008 Viime viikolla moisella tuli ihtekki käytyä tammerforssissa. Torstaina mennessä olikohan 17 jannua, joista muutama jatko turkkuseen. Perjantaina palatessa väkeä oli hiukka enempi. Ehkä 20 henkeä, paljon turusta tuli, ei tietoa. Hyvin tuntu toimivan koko homma. Ruumaan pistetty matkaveskakin tuli perille asti molempiin suuntiin. Tarjoilu parempi kuin kummallakaan isommalla suomessa toimivalla puljulla (Funair + Luu5). Torstaina aamukone olikin KXE ja perjantaina Winkan oma RIK. Eli molemmat pääsi testaamaan. Nyt vain toivotaan että homma toimii kauemmin kuin 2-3 kuukautta. Konsepti tuntus ainakin olevan kasassa. - J Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 18, 2008 Ei ole vielä taidettu mainita, että maaliskuussa Air Ålandille on tulossa vielä neljäskin Saab 340. Air Ålandin omien sivujen mukaan neljäs kone tulee lähinnä varakoneeksi (siis sekä Air Ålandille että Wingolle) ja chartereita varten. http://www.airaland.net/packages.con?iPage=61&iLan=3 Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla