Kirjoitettu Lokakuu 26, 2007 Kamera oli taas mukana työmatkalla Tukholmaan, joten tässä pientä kuvasatoa. DHL:n rahti-757 G-BMRB saapuu Helsinkiin auringonnousun aikaan. [ attachment removed / expired ] Estonian Air:n Saab 340A SE-KUU kävi kääntymässä. [ attachment removed / expired ] Arlandan keli oli valitettavasti pääosin harmaata. Etualalla viimeaikoina maineeseen noussut konetyyppi SAS Dash-8 Q400 LN-RDT ja takana Thai Airwaysin B747-400 HS-TGG. [ attachment removed / expired ] Turkkilainen B737-800 TC-JGE. Puuttuvat pikkuikkunat tuulilasin yläpuolella paljastavat että kone on aika uusi. [ attachment removed / expired ] Toinen Q400 LN-RDO. Konetyyppi on tainnut viime aikoina työllistää lentoasemien pelastusjoukkoja keskimääräistä enemmän [ attachment removed / expired ] Minulle uusi lentoyhtiö Israir. Tämä A320 YL-LCA sanotaan olevan Israelin ensimmäinen Airbus. Jostakin syystä kone on kuitenkin Latvian rekisterissä [ attachment removed / expired ] Hej då Lufthansan A321 D-AIRH on valmis rullaamaan. [ attachment removed / expired ] Päivän toinen heavy oli tämä Malaysian Airlines:n B777, 9M-MRA. [ attachment removed / expired ] Blue-ykkönen saapuu spoilerit vielä ulkona. OH-SAJ, RJ85. [ attachment removed / expired ] Lisää Bombardier-tuotantoa. Canadair CRJ200 Lufthansan väreissä. D-ACRH. [ attachment removed / expired ] Arlandassa on käytössä tällaisia pushback-traktoreita. TF-FIZ, B757, Icelandair. [ attachment removed / expired ] Uusi kanarianlintu TuiFly, B737-7K5, D-AHXC. Kone on a.netin mukaan lähes uusi, otettu käyttöön viime toukokuussa. [ attachment removed / expired ] Näitä pikkumatkustajakoneita näkee nykyään Arlandassa paljon vähemmän kuin pari vuotta sitten. Saattaa toisin johtua kellonajastakin. Tämä on Direktflyg-yhtiön Jetstream 32 SE-LHF uudessa maalauksessa. [ attachment removed / expired ] Lopuksi hieman erilainen ilmailukuva kenttäkalustosta. [ attachment removed / expired ] Sen pituinen se, tällä kertaa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 26, 2007 Hienot kuvat! Milläs lensit matkat-----} Selevä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 26, 2007 Hienot kuvat! Milläs lensit matkat? Tämä oli menomatkan kulkuväline. LN-ROX, MD-82 saapumassa Helsinki-Vantaalle. Paluumatkalla samanlainen peli. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 26, 2007 Nils on taas napsaissut hyviä kuvia Ville Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2007 Tuo Isairin bussi on liisattu LAT Charter Airlinesilta kolmeksi vuodeksi. Siksi latvian relisteri. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2007 Arlandassa on käytössä tällaisia pushback-traktoreita. Kyllä noita on hesassakin pari kpl Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 27, 2007 SE-LHF tuo mieleen sanan "töppö" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 31, 2007 Hienoja kuvia. Kiitos näistä. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Lokakuu 31, 2007 Käsittääkseni noita eyebrow-ikkunoita on tarkoituksella otettu pois niistäkin koneista joissa niitä on ollut, joten niistä ei kai juurikaan voi päätellä koneen ikää... http://www.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,21830.msg344580.html#msg344580 Ihan mukavat kuvat.. harmi ettei ollut itse lennolta kuvia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 1, 2007 Laitan tänne ketjun jatkeeksi muutaman tämän viikon kuvan. Sadekeliä riitti mutta kenties jotain mielenkiintoista silti. Olen hieman odottanut kuvia foorumilla tällaisesta Cimber Air CRJ:sta, joka viimeviikkoisen ilmoituksen mukaan on alkanut liikennöimään SAS:n Helsinki-Kööpenhamina reittiä. Laitanpa nyt sitten kuvan tästä Tukholmassa bongatusta koneesta. OY-RJD, CRJ100. Kiitotiellä odottaa lähtövuoroaan SAS:n peruskaura-MD Star Alliance logojetti-MD. [ attachment removed / expired ] Saab 2000, SE-LSE. Saabistit saattavat muistaa että koneyksilö oli alunperin SAS:lla mutta palveli monta vuotta Suomessakin Air Botnian ja Blue1:n väreissä tunnuksella OH-SAX. Nyt se on vanhalla tunnuksellaan Skywaysin palveluksessa. [ attachment removed / expired ] Beech 1900D, joka lienee alle 19-paikkaisten luokassa lentoyhtiöiden tämänhetkinen suosikki. SE-LCX mainostaa "Fortum Ski Tunnel Torsby" urheiluareenaa eli Jämin kilpailijaa. Saas nähdä tuleeko tämä konetyppi käyttöön Suomessakin... [ attachment removed / expired ] Lopuksi Lufthansan CRJ700 D-ACRJ, konetyyppi joka saattaa hyvinkin olla SAS:n tähtäimessä Q400-kaluston korvaajana. Taustalla Swissin A319 HB-IPT. [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla