Guest tornadof36

Kuvapläjäys Stuttgartista 17-18 elokuuta 2007 1. osa. Mukana pari spesiaaliakin!

13 viestiä aiheessa

Tervehdys..

 

Eihän siinä mennyt kuin reilu kuukausi, kun lupasin näitä laittaa. No, parempi myöhään, kuin ei milloinkaan. Aina ei vaan ehdi.

 

Eli aika perussettiä tuolta Stugusta. Liittyen reissuun Hampurin kautta "karvakäden"HEL-HAM-HEL, eli kaiman koneella.

 

Pakko aloittaa sympaattisella Germanwingssin koneella Berlin Bearbussilla. Tämän myötä vielä kiitoksia Stuguun  :D..

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

Sää oli onneksi riittävän lämmin, mutta ei kuitenkaan liian lämmin kuvaamista ajatellen.

Tuin winglettibojo, joita Stugussa todella riittää.

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

 

 

 

Sitten Pegasus 737 , TC-APH... Kaikki ok :thmbup:!

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

Condorin A319 D-AICM:

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

 

Ja saman yhtiön 767-330/ER, D-ABUD:

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

 

 

Sitten mukava yllätys, sellainen joita en ainakaan itse ihan joka vuosi enää näe. Jahas, Harri on näköjään tuon HK: lla kuvannut  :thmbup: !

 

Bulgarian Super 80, LZ-LDK :

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Sille on pakko laittaa pari lisää:

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Poliisikopterit lensivät aika tiuhaan tahtiin. Hyvin sulautuu tuohon kesäisen vihreään maastoon..

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

No, mutta mikäs tuolla finaalissa on:

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

 

 

 

Aika pötkylältä se näyttää. Ei kauhean sulava, mutta ehkä sisältö ratkaisee  ;).. Gemini air Cargon DC-10-30F, N604GC:

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

 

Sitten perus-Stugulainen kuva. Germanwingssin D-AKNL ( taisi olla sama kone, jonka nokalla SAIN olla HAM-STR) :

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

 

Pari kuvaa LH: n regionaaleista:

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

 

Gemini luukut selällään:

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

Saapuvia koneita:

Tui,

Gewi, ja USAF rahtarikin näkyy taustalla  :thmbup:

Condor:

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

 

Tui rullailee:

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

 

Hapag-Flyin 737:

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

BOB, eli pitkä 757 ( D-ABOB) rullailee portilleen:

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

 

"Tarinan" 1.osa päättyy tietysti Gewin koneeseen. Eli sikäläisittäin illaksi kotiin. Heillähän ei Stugusta ole kuin Turkin suuntaan "yöpyviä". Ja Turkissakin ovat muutaman tunnin lähinnä noiden liikennerajoitusten takia.

 

Laitan toisen osan kun kerkiän.  Toivottavasti ainakin osa näistä pitää  ::).

 

-Jukka :D

 

Niin, Stugua voi kyllä, ainakin kesällä lämpimästi suositella lentskareiden ystäville. Liikennettä riittää ja muutenkin STugu on mukava kaupunki. Ja lähistöltä löytyy kaikkea mahdollista. Eipä alpeillekaan ole motaria myöten kauhea matka. Ensi reissulla pitää varmaan taas käydä Sinsheimissa tai jossain!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Sitten mukava yllätys, sellainen joita en ainakaan itse ihan joka vuosi enää näe. Jahas, Harri on näköjään tuon HK: lla kuvannut  :thmbup: !

 

Bulgarian Super 80, LZ-LDK :

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[pilkunviilaus] Oisko kuitenkin MD-82 kun kattoo tuota pyrstökartiota? Ei muuten mutta kun noita Supereita tulee sattuneesta syystä nähtyä päivittäin ja mielestäni niissä on vielä se sellanen DC-9 mallinen kartio [pilkunviilaus off]

 

Muuten ihan mukava setti. Mietin ensin että mikä tuossa DC-10 30F:ssä oli olevinaan erikoista kunnes muistin että se keskimmäinen telinehän se siinä otti silmään. Ei ihan liikaa tule vastaan noitakaan.  :thmbup:

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve!

 

En tiiä muuta, mutta perässä lukee Super-80. Jos ei sitten ole vahingossa laittaneet. Ei Bulgaareista tiedä  :laugh:.

 

Ja viilaile vain pilkkua, ei se ole multa pois  ;)..

 

-Jukka :)

 

Katselin jo 2. osan kuvia tuossa päivällä valmiiksi. Tosi monipuolista on tuo Stugun liikenne, minun mielestäni. Ainoastaan hevejä ei liikaa ole, mutta eihän niitä missään liikaa ole :D..

 

Myös kuvausmahdollisuudet tuolla on hyvät, kun on kuitenkin vain yksi kiitotie. Pitää laittaa joku kartta tuosta toiseen osaan. Ja merkata muutama hyvä kuvauspaikka siihen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

[pilkunviilaus] Oisko kuitenkin MD-82 kun kattoo tuota pyrstökartiota? Ei muuten mutta kun noita Supereita tulee sattuneesta syystä nähtyä päivittäin ja mielestäni niissä on vielä se sellanen DC-9 mallinen kartio [pilkunviilaus off]

 

Muuten ihan mukava setti. Mietin ensin että mikä tuossa DC-10 30F:ssä oli olevinaan erikoista kunnes muistin että se keskimmäinen telinehän se siinä otti silmään. Ei ihan liikaa tule vastaan noitakaan.  :thmbup:

 

 

 

DC-9-(super)80 ja MD-80 on sama asia.  Ne sitten jakautuu alatyyppeihin -81,-82,-83,-87 ja -88. Litteä pyrstökartio kehitettiin vähentämään vastusta jossain vaiheessa ja on sen jälkeen valmistetuissa vakiona sekä jälkiasennettu moniin aiempiin, eikä siitä sitenvoi päätellä mallia tai vuosimallia.

 

DC-10-30:ssä (ja -40)on aina keskiteline, ilman keskitelinettä on DC-10-10(-20), tästä lempinimet koiras- ja naaraskymppi :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

DC-9-(super)80 ja MD-80 on sama asia.  Ne sitten jakautuu alatyyppeihin -81,-82,-83,-87 ja -88. Litteä pyrstökartio kehitettiin vähentämään vastusta jossain vaiheessa ja on sen jälkeen valmistetuissa vakiona sekä jälkiasennettu moniin aiempiin, eikä siitä sitenvoi päätellä mallia tai vuosimallia.

 

DC-10-30:ssä (ja -40)on aina keskiteline, ilman keskitelinettä on DC-10-10(-20), tästä lempinimet koiras- ja naaraskymppi :-[

 

DC-9-87 ja -88 tehtiin kaikki litteällä kartiolla. Malleissa -81, -82 ja -83 on sitten sikinsokin...

 

-30 ja -40 -kympeissä keskiteline voitiin lukita ylös tarvittaessa. Tätä harvemmin tehtiin.

DC-10-20 tehtiin vain yksi. DC-10-15 tehtiin enemmänkin ja nekin olivat turvattomia kymppejä.... ;D;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Aina oppii uutta. Ja hyvä niin.

 

 

No näinpäs näkyy olevan.... Ja nyt kun on saanut aamukahvit juotua ja (puiset) silmänsä auki niin lukeehan siinä totta tosiaan että Super-80. Noi AA:n Superit näyttäis olevan järjestään ilman tuota litteää kartiota, siitä olettamus..... :-[

 

Ja hyvä tietää myös lisää Kymppi historiikkia. Etenkin että nuo myöhemmän sarjan ovat turvallisempia..... tai pitäsikö tässä yhteydessä sanoa turvakkaampia kymppejä?  ;D;);D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noi AA:n Superit näyttäis olevan järjestään ilman tuota litteää kartiota, siitä olettamus..... :-[

 

Viimeisin Flight International kertoo, että AA on vaihtanut nuo pyrstökartiot 51 MD-80:een ja 40 on vielä vaihtamatta. (AA:lla on kaikkiaan ~300 MD-80, lopuissa on siis jo alunperin nuo litteät) Vaihto-operaatiolla on tarkoitus säästää miljoona gallonaa kerosiinia vuosittain :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viimeisin Flight International kertoo, että AA on vaihtanut nuo pyrstökartiot 51 MD-80:een ja 40 on vielä vaihtamatta. (AA:lla on kaikkiaan ~300 MD-80, lopuissa on siis jo alunperin nuo litteät) Vaihto-operaatiolla on tarkoitus säästää miljoona gallonaa kerosiinia vuosittain :thmbup:

 

Huh...

 

Se on paljon säästöä se  :thmbup:!

 

-Jukka

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toi BOB olisi helppo saada pyrstölleen. Jotenkin näyttää kovin "kriittiseltä" balanssin suhteen, kun on niin paljon perää laskutelineen takana :-\

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Viimeisin Flight International kertoo, että AA on vaihtanut nuo pyrstökartiot 51 MD-80:een ja 40 on vielä vaihtamatta. (AA:lla on kaikkiaan ~300 MD-80, lopuissa on siis jo alunperin nuo litteät) Vaihto-operaatiolla on tarkoitus säästää miljoona gallonaa kerosiinia vuosittain :thmbup:

 

Ja just kun luulee jotain tietävänsä  :-[ ........*menee ihan hiljaa takaisin kirjahyllylle *

 

Näyttäisi olevan aika viimeaikainen tapahtuma joten pitänee päivittää itsensä ja alkaa taas vilkuilla niiden ( kirjaimellisesti ) perään.....

 

http://newsok.com/article/2982307

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu..

 

Mutta kaipa ne lataa painavammat rahdit ( ja matkustajat  ;) ) sinne eteen...

 

-Jukka ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla