Toni Heikkinen

Tietoston muunnin

7 viestiä aiheessa

Tarkoitatko CD-levyn siirtoa MP3-muotoon? Windowsin Media Player ja lähestulkoon kaikki muutkin nykyiset soitto-ohjelmat tekevät homman käden käänteessä. Rip music from CD. Helppoa kuin heinän teko. No ei se itseasiassa ole niin kovin helppoa - se heinän teko.  ::)

T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Applen ilmainen iTunes on yksi helpoimpia tässä suhteessa, niistä joita itse olen kokeillut.

CD-levy asemaan ja softa hakee netistä kappaletiedot ja tallentaa tavaran MP3:na kovalevylle. Jos laittaa asetukset automaattisiksi.

Testien mukaan iTunesin MP3-enkoodaus ei ole kaikista parhain, mutta ihmiskorva ei sitä eroa kuule lopputuloksessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan turha tuon takia asentaa mitään ohjelmaa, jos Windows Media Playerin on antanut päivittyä versioon 11. Siitä vaan "Kopiointi CD-levyltä" -välilehdelle ja välilehtikielekettä oikealla klikaten asetuksiin. Tiedostomuodoksi MP3, laatu haluamaksesi ja tallennuspaikaksi se kansio minne ne haluat. Halutessasi voit laittaa kopioinnin käynnistymään automaattisesti kun laitat levyn asemaan, jolloin sinun ei tarvitse tehdä mitään muuta kuin vaihtaa levyjä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan turha tuon takia asentaa mitään ohjelmaa

Toisaalta, jos haluaa ja tykkää säätää, niin ilmainen AudioGrabber on erittäin hyvä työkalu. Hakee myös kappaleiden tiedot netistä. Kannattaa asentaa lataussivujen kautta löytyvä Lame-koodekki. Latauslinkki:

http://www.audiograbber.com-us.net/

Voin suositella ohjelmaa normikäyttöön pitkällä kokemuksella. Ammattipro-tarpeisiin on sitten omat ohjelmansa. Grabberkin tosin osaa tehdä lennossa esim. Normalize:n ja sitä kuten monia muitakin ohjelman osia voi itse säätää, samoin genrejä ja ID-tageja.

Toki Wintoosan ja vastaavien perustyökalut voivat olla aloittelijalle helpompia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan turha tuon takia asentaa mitään ohjelmaa, jos Windows Media Playerin on antanut päivittyä versioon 11.

Osaahan nuo vanhemmatkin versiot tuon tempun. Minä en päivitä enää yhtään Windows Media Playeria versioon 11 koska netistä ostettujen ja ladattujen tiedostojen oikeuksia ei pysty varmuuskopioimaan. Meni taannoisen kovalevykatastrofin ja cdon.com:in käytäntöjen takia muutama ihan oikeasti maksettu levy sen siliän tien. Perkkeles!  >:(

Juuri em. syiden takia päätin siirtyä Ubuntun käyttäjäksi enkä ole sitä päätöstä vielä katunut. Pitäköön tunkkinsa!

T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Audiograbberia on tullut itsekin käytettyä. Kerran kun saa säädettyä niin on varsin helppo käyttää.

Ja säätämisellä minä tarkoitan koodekin asennusta. Ei kovin monimutkainen juttu sekään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään