Otto Nieminen

F-Secure ja käynnistymätön alapalkki-ikoni

5 viestiä aiheessa

Lähettelin kyllä jo tuossa sähköpostia tekniseen tukeen, mutta josko täältä joku asiansaosaava osaisi auttaa:

Hei!

Minulle on tullut eilen iltapäivällä seuraavanlainen ongelma: F-Securen ikoni ei ilmesty alapalkkiin (siis kellon ja äänenvoimakkuusikonin viereen) Windowsin käynnistyksessä. Vielä eilen aamulla F-Secure toimi moitteettomasti, mutta iltapäivällä ohjelma ei enää käynnistynyt alapalkkiin. Olen tarkistanut Tehtävienhallinnasta, että F-Securen prosessit (kuten fssm32.exe, svchost.exe, jne) ovat kyllä käynnissä, eli itse ohjelma olisi käynnissä ja suojelisi tietokonetta hyökkäyksiltä, mutta alapalkkiin ei tule sitä ikonia. En ole käynyt normaalista poikkeavilla sivuilla eilisen aamun ja iltapäivän välillä, tai ladannut epäilyttäviä tiedostoja. Huomasin myös, että F-Securen tarkistussysteemi ei käynnisty, esimerkiksi kun yritän tarkistaa kiintolevyt, menen "Tarkista tietokone"-linkin ylle, ja valitsen "Tarkista kiintolevyt", tulee hetkeksi tiimalasi, mutta mitään ei tapahdu. Saattaisiko F-securen uudelleenasennus auttaa näihin ongelmiin? Ohjelman versio on F-Secure Internet Security 2007.

Terveisin,

Otto

Onko muilla vastaavaa ongelmaa?  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen tuollaisen kerran nähnyt. Se ikonihan on F-Securen edustaohjelman käyttöliittymää, kun taas nuo mainitsemasi prosessit ovat niitä syvän tason suojausprosesseja. Kokeile nyt ensin asentaa F-Secure uudestaan ja katso pysyykö edustaohjelma sen jälkeen käynnissä. Jos taas tietokoneesi sekoilee muutenkin, on tietysti aika turhaa ruveta sovellus kerrallaan tekohengittämään. Silloin pienin vaiva on koko järjestelmän uudelleenasennus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, asentelen tässä kohtapuoliin uudelleen. Häviääkö muuten samalla F-securen "luotettujen"ohjelmien lista?  ??? Niitä oli nimittäin aika liuta asennettuna  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hyvä kysymys. En tiedä varmaksi, kun en ole koskaan käyttänyt noita kuluttajaversioita, vaan minulla asetukset ovat hallintapalvelimella, mukaanlukien esihyväksyttyjen ohjelmien luettelo, mutta voivat kyllä hävitä. Eipä se kovin kummoinen juttu ole klikata se hyväksyntä uudelleen ohjlmia käynnistäessään, joten sen takia ei kannata jättää korjaamatta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, turha tuommoisesta pikkuviasta välittää. Ja yleensä se on Windowsin palomuuri joka blokkaa esimerkiksi simun, joten ei tarvitse välittää. Alankin tästä asentelemaan, kattellaan  :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään