Ismo Nurmi

Peruskaurasta rariteetti

12 viestiä aiheessa

SAS:n Dash-sotku on mielestäni hyvä muistutus siitä, että tavalliset ja arkiset koneet muuttuvat joskus harvinaisiksi. Nyt niin kävi yhdessä yössä, kus SAS maadoitti Q400:set.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllähän noita maailmalla lentää vielä pitkälti toistasataa. Pohjoismaissa tosin kävivät harvinaisiksi

 

Mutta ei SASin koneet... Siitähän tässä oli kyse...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin, ei tässä ihmeempää, tuli tätä vain pohdiskeltua kesällä kentän laidalla, kun kyttäsin aika monta kertaa täällä Turussa DASH:n saapumista. Kuvia tuli otettua paljon vaan nyt tuntuu, ettei yhtään liikaa. Jo nyt on selvää, että SAS ei konetyypillä enää lennä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nyt vasta hokasin että tuli reilu vuosi sitten lennettyä juuri tuolla ko. koneyksilöllä joka nyt viimeiseksi rysähti.  :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siitä on jo aikaa kun Q400:lla matkustin, mutta mieleen on jäänyt todella voimakas potkureilla aikaansaatu jarrutus laskussa kosketuksen jälkeen liukkaalla nahkapäällystepenkillä ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noh, minua ei ainakaan haittaa tuon koneen poistuminen toistaiseksi laivastosta, sen verran ahdas kokemus se oli, -itseliimaavien nahkapenkkien kanssa  :P 

 

Kesäkuulta, LN-RDQ

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Kyyti oli tosin mukavan tasaista  :)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kaunis ja piiiiitkä kone tuo Q400.

 

 

Selvästikin salainen prototyyppi Q400-900 mallista, jonka SAS aikoo ottaa ensimmäisenä käyttöön korvaamaan lyhyenlättänät B737t  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään