Esa Sairio

Uusin DirectX - onko vai eikö ole

21 viestiä aiheessa

Latasin ja asensin Microsoftin sivuilta uusimman DirectX-version juuri äsken.

Versio on 9.21.1148 ja sen julkaisupäivä on 24.10.2007.

Kun ajoin sen jälkeen dxdiag- analyysin koneellani, niin siellä lukee että minulla on asennettuna Directx 9.0c numero 4.09.0000.09041. Ja välilehdellä DirectX-tiedostot on uusin tiedosto päivätty 18.10.2006 ja vanhin 3.8.2004, muut siltä väliltä.

Onkohan minulle asentunut ollenkaan tuo uusin DirectX-versio?

yES :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysymyksestäsi ei ilmene käyttöjärjestelmäsi. XP:hen tuo kymppi ei asennu, kun se on suunniteltu Vistaan. Toivottavasti sen joku guru vai osaisi tweakata niin, että saisi XP:hen niin ei tarvitsi harkita Vistan ostoa vielä vähään aikaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kysymyksestäsi ei ilmene käyttöjärjestelmäsi. XP:hen tuo kymppi ei asennu, kun se on suunniteltu Vistaan. Toivottavasti sen joku guru vai osaisi tweakata niin, että saisi XP:hen niin ei tarvitsi harkita Vistan ostoa vielä vähään aikaan.

Minulla on XP. Mikähän sitten olisi siihen saatavilla oleva uusin DirectX-päivitys, joka myös asentuisi?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on XP. Mikähän sitten olisi siihen saatavilla oleva uusin DirectX-päivitys, joka myös asentuisi?

yES

Eli jos olet hakenut tämän : linkki ja ajanut sen niin silloin sinulla on uusin XP:lle menevä DirectX. Se ei päivitä kaikkia komponentteja joten kaikkien tiedostojen päivämäärät ja versio numerot eivät muutu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on varmaankin sitten uusin DX9.0c- veriso, koska nuo täällä mainitut versiot eivät muuttaneet tiedostojen päivämääriä uudemmiksi DX:ssäni. Katsoin dxdiagilla.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman epäselyyttä, joten päätän kysäistä. Onko siis DX10 jo tullut muidenkin kuin Acceleration-käyttäjien käyttöön? Nimittäin itselläni lukee dxdiag:ssa että DirectX-versioni on tuo DX10.

Aleksi

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Hieman epäselyyttä, joten päätän kysäistä. Onko siis DX10 jo tullut muidenkin kuin Acceleration-käyttäjien käyttöön? Nimittäin itselläni lukee dxdiag:ssa että DirectX-versioni on tuo DX10.

Ei, vaan DX10 on osa Windows Vistaa ja se on tullut käyttöjärjestelmän mukana. FSX tarvitsee oman ohjelmakohtaisen päivityksen jotta se osaa hyödyntää niitä DX10 rajapinnan uusia ominaisuuksia. Päivityspaketti on julkaistu nyt Accelerationin lisäosan mukana, yleiseen jakoon sama DX10/SP2-päivitys tulee joskus lähiaikoina (kunhan pahimmat bugit on korjattu). Aiheesta lisää Phil Taylorin WebLogissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä onko se vaan kuulopuhetta, mutta olin joskus kuulevani sellaista liittyen DX10, että se olisi tulevan WinXP SP3 mukana

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

niin ei tarvitsi harkita Vistan ostoa vielä vähään aikaan.

Eikös koko vista ole ihan väliakainen rakaisu micrsoftilta. Vuonna 2009:han tulee jo seuraava windows ulos, johon tulee kaikki ominaisuudet mitkä micrsoftin alunperin piti asentaa jo vistaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En tiedä onko se vaan kuulopuhetta, mutta olin joskus kuulevani sellaista liittyen DX10, että se olisi tulevan WinXP SP3 mukana

Onko WinXP:hen tulossa jälleen uusi korjaussarja SP3? Missä näin lukee? Milloin?

Olisi varmaan hyvä juttu. Ja jos sen mukana on DX10, niin toimiihan FS 2004 silti?

Ja toimiiko jopa paremmin?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

DX10 ei vaikuta FS2004:n toimimiseen yhtään mitään, koska se ei käytä DX10:ä, vaan sen mukana tulevaa DX9:ää.

XP:hen tulevan DX10:n uskon vasta kun näen. Ei se mahdotonta ole tietenkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei kuullosta hyvältä businekselta, sehän vähentäisi Vistan myyntiä entisestään. Vanhoihin järjestelmiin ei ole tapana tuollaisia uutuuksia lisätä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tänään asensin uuden Direct X 9.0c- päivityksen MS:n sivuilta. Osa DX:n tiedostoista päivittyikin, joten kai nyt on uusin versio.

FS:n framerate on ihan sama vakiotesteissäni ja kuvanlaatukin näyttää samalta. Taas yksi päivitys, josta ei ole mitään hyötyä vai onko?

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Johan tuo Direct X 9.0c versio julkaistiin vuonna 2004. Tuskinpa sen mahdollisista patcheistä kannattaa bugikorjauksia kummempia parannuksia odotella. Versio olisi jo varmaan "d" jos siinä jotain uutta olisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taikka g, kun eikös DX10:n sisältämä DX9 ole versio 9.0f.

Se on 9.0c yhä, siihen onpi vain tullut bugi korjauksia ja tietoturva päivityksiä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään