Kirjoitettu Marraskuu 1, 2007 Nyt kun on tuo YLE:n verokonekin avautunut, kyselisin veroprosenttejanne. Kyse siis perusprosentista, ei lisäprosentista. Kertokaapa myös, onko tulossa veronpalautuksia, vai mätkyjä. Arttu Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 1, 2007 Veroprosentti 15%, palautuksia viime vuodelta 500€. Jani Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 1, 2007 18% muistaakseni ja 450 euroo on tulossa... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 1, 2007 Joo, vastaanpa itsekin. 53,5% on, mutta tulossa muutamia tonneja takaisin Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 1, 2007 Pakko avautua vaikka off topiciksi menee: Fortumin pääjohtajan vuositulot noin 11 miljoonaa euroa Muuten en ole juurikaan katkera ihmisten koville palkoille mutta noiden Fortumin urpojen palkat syö miestä. 10 parhaan tienaajan joukossa on 5 Fortumlaista. Muuten homma tosiaan passaisi mulle loistavasti mutta toissapäivänä postin himaan kantama ilmoitus siitä, että 1.1.2008 käyttämämme sähkönhinta nousee 10 prosentilla syö miestä. Taloutemme maksaa sähköstä noin 900euroa vuodessa. Saman summan saa maksaa noin 12 000 taloutta, jotta Liliukselle saadaan voita ja vaikka Parmankinkkuakin leivän päälle Vaihtaisin välittömästi sähköyhtiötä mutta sähkön siirrosta saa maksaa aina tolle kiskurifirmalle. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 1, 2007 Tällä hetkellä on 13% ja palautuksia tulossa about 800 egee. Mutta vähän näyttäisi siltä että pamahtaa lisäprosentti 31% joulukuun tiliin... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 1, 2007 Muistaakseni n. 300 tulee takaisin. 30% maksan. Siis tuloista, menoista maksan yleensä 22%. Paitsi bensasta jotain 300% Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 1, 2007 Pakko avautua vaikka off topiciksi menee: Fortumin pääjohtajan vuositulot noin 11 miljoonaa euroa Muuten en ole juurikaan katkera ihmisten koville palkoille mutta noiden Fortumin urpojen palkat syö miestä. 10 parhaan tienaajan joukossa on 5 Fortumlaista. Muuten homma tosiaan passaisi mulle loistavasti mutta toissapäivänä postin himaan kantama ilmoitus siitä, että 1.1.2008 käyttämämme sähkönhinta nousee 10 prosentilla syö miestä. Taloutemme maksaa sähköstä noin 900euroa vuodessa. Saman summan saa maksaa noin 12 000 taloutta, jotta Liliukselle saadaan voita ja vaikka Parmankinkkuakin leivän päälle Vaihtaisin välittömästi sähköyhtiötä mutta sähkön siirrosta saa maksaa aina tolle kiskurifirmalle. Asiallista avautumista Ristolta. Tuollaisia palkkoja on tosiaan vaikea ymmärtää, kun itsellänikin sähkön hinta nousee ja nousee. Mutta sitenhän Fortum tekee vaan parempaa tulosta, eli tiedossa parempia palkkoja johtajille... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 1, 2007 0%, mutta tulojakin vain muutama satku vuodessa.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 1, 2007 1100e asti nolla, siitä sitten eteenpäin 31% ..... rajoilla mennään Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 1, 2007 Taitaapi tällä hetkellä kilometrikorvaukset huomioon otettuna olla 9% luokkaa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 1, 2007 43,6 %, joku satanen tais tulla mätkyjä... J Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 1, 2007 43,6 %, joku satanen tais tulla mätkyjä... J Tuohon kuuluu kai sanoa että "Sait ansiosi mukaan". Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 1, 2007 Tällä hetkellä mennään 20,5 % voimalla ja todennäköisesti ensi tiliin 32 %... Pari sataa tulee takaisin joulukuussa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 2, 2007 34% tais olla perusprosentti tänä vuonna. Viime vuonna olennaisesti vähemmän ja reilu viissataa tulee silti takasin. On se kiva, että tässä maassa työtä tekemällä edes verottaja rikastuu. Sen sijaan multa ei ole pätkääkään pois se, että pörssiyhtiöiden herrakerho tienaa käsittämättömiä summia rahaa. Ei musta niihin puuhiin olisikaan.' -A- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 2, 2007 Sen sijaan multa ei ole pätkääkään pois se, että pörssiyhtiöiden herrakerho tienaa käsittämättömiä summia rahaa. Ei musta niihin puuhiin olisikaan.' On se sinulta pois, jos olet kyseisen pörssiyhtiön asiakas tai asiakkaan asiakas, eli käytännössä aina. Mistään muualta ei rahaa tule kuin tavallisen pulliaisen perstaskusta. Wahlroos syö pöydässäsi Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 2, 2007 Asiallista avautumista Ristolta. Tuollaisia palkkoja on tosiaan vaikea ymmärtää, kun itsellänikin sähkön hinta nousee ja nousee. Mutta sitenhän Fortum tekee vaan parempaa tulosta, eli tiedossa parempia palkkoja johtajille... Jep Ja hullunkurisimmaksi asian saa vielä sillä, että kyseessä on ns. "valtion firma". Miten hemmetissä on mahdollista, että valtio suvaitsee omistamilleen yrityksille moiset optiot ja ansiotulot asiasta, joka on kansalaisille yhtä välttämätöntä kuin ruoka, lääkkeet jne.. Kunnon kiskomista. Sitten kun olen iso mies, ku on henkselit ja kaikki, pitänee ostaa pihalle muutama sata kappaletta aurinkokennoja. Sähkö on muutenkin mielenkiintoinen elementti; silloin kun vedenpinta on korkealla, hinta nousee kun vettä on liikaa. Vedenpinnan ollessa matalalla kärsitään armottomasta kuivuudesta ja sähkömyllyt ei pyöri Noniin, nyt on hyvä mieli taas kun sai avautua Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 2, 2007 On se sinulta pois, jos olet kyseisen pörssiyhtiön asiakas tai asiakkaan asiakas, eli käytännössä aina. Mistään muualta ei rahaa tule kuin tavallisen pulliaisen perstaskusta. Wahlroos syö pöydässäsi No sanottakoon, että mun panos siihen palkkaan ei tunnu herran lompakossa paskan vertaa. On kuitenkin ihan kiva, että on sähköhella, jääkaappi, pakastin, mikro, telkkari, tietokones, kiuas, säteilylämmitin, kahvinkeitin, rario ja valot. Kaikki vielä toimii, kun napista vääntää. Pörssifirmojen pomoilla on pörssipomojen liksat. Ei se ole lähtökohtaisesti kuluttajalta pois. Enemmän mua rasittaa maksaa veroja valtion kassaan vaikkapa terveydenhuolto perusteena, kun en kuitenkaan käytä valtion rahoittamia terveyspalveluita, vaan maksanpa kuitenkin. Yleensäkin olisin valmis maksamaan palveluista enemmän tarpeen mukaan, kuin valtiolle järjettömiä summia veroja turhasta. -A- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 2, 2007 Itellä veroprosentti jossain 26 paikkeilla. Kohtuullinen luku selittyy asunnosta johtuvalla pitkällä velkavankeudella pankille. Noista optioista puheenollen, kyllä kai se jotensakin niin menee, ettei esimerkiksi Fortumin johtajien optiorahoja maksa Fortumin asiakkaat vaan kaikki firman omistajat. Eli sähkön hinnannousulla noita ei kustanneta. Se on sitten eri juttu, kuinka suuria tällaisten kannustimien pitäisi tai ei pitäisi olla. - Ville - Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 2, 2007 Kymmentä rossaahan tuo on. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 2, 2007 No sanottakoon, että mun panos siihen palkkaan ei tunnu herran lompakossa paskan vertaa. On kuitenkin ihan kiva, että on sähköhella, jääkaappi, pakastin, mikro, telkkari, tietokones, kiuas, säteilylämmitin, kahvinkeitin, rario ja valot. Kaikki vielä toimii, kun napista vääntää. Pörssifirmojen pomoilla on pörssipomojen liksat. Ei se ole lähtökohtaisesti kuluttajalta pois. Enemmän mua rasittaa maksaa veroja valtion kassaan vaikkapa terveydenhuolto perusteena, kun en kuitenkaan käytä valtion rahoittamia terveyspalveluita, vaan maksanpa kuitenkin. Yleensäkin olisin valmis maksamaan palveluista enemmän tarpeen mukaan, kuin valtiolle järjettömiä summia veroja turhasta. Ei niitä julkisia palveluja niin välttämättä sinua varten tarvitakaan, vaan niitä varten, joilla ei ole niin paljon rahaa kuin sinulla. Se on sitä tasa-arvoa, yhteiskuntaa jossa kaikilla on ihmisarvo, eikä sitä mitata lompakon paksuudella. Paljon mieluummin minä maksan julkisia terveyspalveluja kuin jonkun pösön huvijahtia. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 2, 2007 Pakko avautua vaikka off topiciksi menee: Fortumin pääjohtajan vuositulot noin 11 miljoonaa euroa Muuten en ole juurikaan katkera ihmisten koville palkoille mutta noiden Fortumin urpojen palkat syö miestä. 10 parhaan tienaajan joukossa on 5 Fortumlaista. Muuten homma tosiaan passaisi mulle loistavasti mutta toissapäivänä postin himaan kantama ilmoitus siitä, että 1.1.2008 käyttämämme sähkönhinta nousee 10 prosentilla syö miestä. Taloutemme maksaa sähköstä noin 900euroa vuodessa. Saman summan saa maksaa noin 12 000 taloutta, jotta Liliukselle saadaan voita ja vaikka Parmankinkkuakin leivän päälle Vaihtaisin välittömästi sähköyhtiötä mutta sähkön siirrosta saa maksaa aina tolle kiskurifirmalle. Liliuksen reilu 11 miljoonaa tulivat hänelle muiden määrämin ehdoin. Pörssiyhtiön toimitusjohtaja ei päätä itse palkkansa suuruutta, mutta toki pyrkii maksimoimaan sen maksimoimalla yhtiönsä kannattavuuden. Siitä hänelle maksetaan, hyvästä tuloksesta. Jos palkka korpeaa mieltä, kannattaa tsekata, keitä istuu yhtiön hallituksessa. Tehyn Laitinen-Pösilökin (vai mikä se nimi oli?) teki ihan hyvän tilin jo vuonna 2006. Kun katsoo Jaanan pulskaa olemusta Tehyn lakkokiistoissa, lämmittää mieltä tietää, että Jaana teki lähes 110000 euron tilin jo vuonna 2006. Kyllä siltä pohjalta voi paimentaa sitä apinalaumaa jättämään eroilmoituksensa. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 2, 2007 hep, No sanottakoon, että mun panos siihen palkkaan ei tunnu herran lompakossa paskan vertaa. On kuitenkin ihan kiva, että on sähköhella, jääkaappi, pakastin, mikro, telkkari, tietokones, kiuas, säteilylämmitin, kahvinkeitin, rario ja valot. Kaikki vielä toimii, kun napista vääntää. Pörssifirmojen pomoilla on pörssipomojen liksat. Ei se ole lähtökohtaisesti kuluttajalta pois. Enemmän mua rasittaa maksaa veroja valtion kassaan vaikkapa terveydenhuolto perusteena, kun en kuitenkaan käytä valtion rahoittamia terveyspalveluita, vaan maksanpa kuitenkin. Yleensäkin olisin valmis maksamaan palveluista enemmän tarpeen mukaan, kuin valtiolle järjettömiä summia veroja turhasta. näitä nyt voi ajatella niin monella tavalla... ite oon valmis maksamaan veroja esim. juuri mainitsemastasi terveydenhuollosta vaikka niin paljon, että jotain jää hommien kehittämiseenkin (vaikka en ole _vielä_ itse juurikaan käyttänyt ko. palveluja) PALJON MIELUMMIN, kuin sähköstä valtion firmalle niin, että pomoille maksetaan miljoona boonusta per johtaja, mutta tämä vain omana ajatuksenani -timppa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 2, 2007 hep, Jos palkka korpeaa mieltä, kannattaa tsekata, keitä istuu yhtiön hallituksessa. so... oikeutettua vai ei? mikä muuttuu päättääpä itse tai kaverit Kyllä siltä pohjalta voi paimentaa sitä apinalaumaa jättämään eroilmoituksensa. apinalaumaa? oletko tästä maailmasta? ja muuttuuko itse asia sillä, paljonko vetäjälle maksetaan? kansanedustajat minimipalkalle, niin motiivi löytyy? ehkä en vaan ymmärrä ajatuksenlentoasi -timppa Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Marraskuu 3, 2007 32 on prosenttina ja vähän pitää maksaa lisää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla