Sami Niemeläinen

Kuvia EFJO:lta...

1 242 viestiä aiheessa

Lumipyry yllätti turkkilaiset Joensuussa eilen:

 

 

Olosuhteita voidaan kyllä kuvailla vähintäänkin haastaviksi.  ;D

 

TC-MSO

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No ei harmita yhtään että kuuntelin koneen lähestymistä saunan lauteilta :)

mitää  ??? saa siinä olla melkonen kuuntelija jos vielä saunan lauteilta kuuntelee lentokoneita ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

mitää  ??? saa siinä olla melkonen kuuntelija jos vielä saunan lauteilta kuuntelee lentokoneita ;D

Jo vain oikea ja kunnon alan harrastaja saunankin lauteilla ajantasalla pysyköön!  :thmbup: - Ja kiitokset taaskin Joensuun pojille upeista kuvaposteista!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Menee vaan tuo ilssin 28 lähestymis linja melkein suoraan talon yli niin kuulee vaikkei tahtoiskaan. Aamulla kello tarkastetaankin aamubussin ylilennosta. Viimeaikoina vaan olleet etuajassa todella usein. Viikolla siis

mutta pari räpsyä tältä kauniilta sunnuntailta .

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään Joensuussa harvinaisempi tapaus kun kentällä oli kaksi charteria yhtaikaa.

 

Primeran TF-JXG

[ attachment removed / expired ]

 

Ja Turkkilainen TC-MSO

[ attachment removed / expired ]

 

Molemmat yhdessä

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siinäpä on allekirjoittaneen ekat lekokuvat, joita otin toissapäivänä ja tänään:

 

 

OH-LKI tulossa 28:lle

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LKI rullaa 17/35:n kautta 10:lle (eivät yleensä taida ottaa vauhtia kympin päästä asti)

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LKN lähtee

[ attachment removed / expired ]

 

OH-ATA puskan toisella puolen

[ attachment removed / expired ]

 

Ja sillon läks OH-ATA takas

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siinäpä on allekirjoittaneen ekat lekokuvat, joita otin toissapäivänä ja tänään:

 

Hyvät kuvat Villeltä! Tässä viimeisimmän viikon ajalta otettuja kuvia lisää:

 

OH-CVZ

[ attachment removed / expired ]

 

OH-CAV

[ attachment removed / expired ]

 

OH-JTM

[ attachment removed / expired ]

 

OH-ATH

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LVL

[ attachment removed / expired ]

 

TF-JXC

[ attachment removed / expired ]

 

TF-JXC

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LEG

[ attachment removed / expired ]

 

OH-HBD

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LKI

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LKN

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu, tosiaan hyvät kuvat sekä Villeltä että Samilta!

 

Osaako kukaan sanoa, että kuinka usein nykyään Finnair lentää lentonsa Joensuuhun Airbuseilla? Aika harvoin tulee kentällä käytyä,

mutta jotenkin tuntuu että nykyään Finnairin Busseja ei Joensuussa näe kun kaikki lennon lennetään Embraereilla. Ainakin muistelen, että joskus ennen saattoi kentällä käydä jopa A321 vaikka lento ei olisikaan ollut lomalento.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Osaako kukaan sanoa, että kuinka usein nykyään Finnair lentää lentonsa Joensuuhun Airbuseilla? Aika harvoin tulee kentällä käytyä,

mutta jotenkin tuntuu että nykyään Finnairin Busseja ei Joensuussa näe kun kaikki lennon lennetään Embraereilla. Ainakin muistelen, että joskus ennen saattoi kentällä käydä jopa A321 vaikka lento ei olisikaan ollut lomalento.

 

Nykyään enää Finnairin aamulento lennetään Busseilla, yleensä A319 joskus harvoin A320. Sen sijaan iltalentoa on lennetty jo pidemmän aikaa vain Empuilla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Teemun kuvan jatkoksi lisää tältä viikolta:

 

 

LN-HOT

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LEG

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LVL

[ attachment removed / expired ]

 

D-EGSW

[ attachment removed / expired ]

 

Ja Primera kävi tällä kertaa porukkaa Kyprokselle

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei oo Emppu OH-LKN vaan OH-LEG. ;) OKN on se oneworld-Emppu.

 

Hienoja kuvia, erityisesti vika.

 

Niinpäs olikin! Hyvä kun olit tarkkana...rekkari korjattu :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-LKN lyhennetään radioliikenteessä muotoon OKN.

 

Minä olen käsittänyt niin, että IFR (ei kaikki tosin) lennot vetää callsigulla, esim: FIN123 ja VFR koneet vetää noilla OH-ABC /OAC (ovathan nämäkin tosin callsiguja).  Kuulostaa vaan niin oudolta tuo OKN. Ei kai Finnair käytä radioliikenteessä koneen reggiä, jolloin tosta -LKN:stä tulee OKN..  Ainakaan en ole koskaan kuullut että näin olisi. Eli siis, radioliikenteessä lyhennettäisiin OKN, jos reggiä käytettäs kutsuna. Muttakun ei käytetä, niin silloin se kai on sitten pelkästään -LKN  :laugh:

 

Ymmärsin silti pointtisi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minä olen käsittänyt niin, että IFR (ei kaikki tosin) lennot vetää callsigulla, esim: FIN123 ja VFR koneet vetää noilla OH-ABC /OAC (ovathan nämäkin tosin callsiguja).  Kuulostaa vaan niin oudolta tuo OKN. Ei kai Finnair käytä radioliikenteessä koneen reggiä, jolloin tosta -LKN:stä tulee OKN..  Ainakaan en ole koskaan kuullut että näin olisi. Eli siis, radioliikenteessä lyhennettäisiin OKN, jos reggiä käytettäs kutsuna. Muttakun ei käytetä, niin silloin se kai on sitten pelkästään -LKN  :laugh:

 

Ymmärsin silti pointtisi.

 

No siis en kyllä tarkoittanut että tuo olisi ko. koneen callsign, vaan lyhensin sen vaan radioliikennelyhennysten mukaisesti.

 

OH-ABC ei sitten muuten ole OAC vaan OBC. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No siis en kyllä tarkoittanut että tuo olisi ko. koneen callsign, vaan lyhensin sen vaan radioliikennelyhennysten mukaisesti.

 

Ok. Eikun sitä vaan meinasin, että kun tuollaisia "omia" väännöksiä kääntää niin sitten osa porukasta (a.k.a minä tällä kertaa) voi luulla että on tullut typo, niinku mulla ton OAC/OBC:n kanssa.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eikä ole toki tuo mikään absoluuttinen fakta aina ;) yleinen tapa on toki juu moinen lyhentää muotoon OBC mutta kuvitellaanpa varsin yleinen tilanne esim. Malmilla että ilmassa on niin OHCTL ja OHNTL... ;)

 

Juuri näin. Silloinhan kuitenkin käytetään kokonaisia tunnuksia eikä lyhennellä jotenkin muuten?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jospa nyt ei kuitenkaan...

No mikäs tossa ei pidä paikkaansa, kun en väitä että aina on noin, enkä että tuo olisi ehdoton fakta että aina olisi esim IFR koneet kutsulla finxxx tai että vfr koneet oh-xxx?  ??? Voihan toki vaikka joku bisjetti lentää ifr:ää vaikka kutsulla oh-xxx... Olisiko mahdollista saada selvennystä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä täällä päin kuulee myös lyhennettävän vieläkin enemmän. ;D Kerran Kuopion lentäjien OH-CORille AFIS sanoi "OR, lasku oli aikaan 30, asemataso 100% märkä". Eli vain rekkarin 2 viimestä kirjainta.

 

Ja offtopic poikki tähän, jatkukoon otsikon mukaisena.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla