Sami Niemeläinen

Kuvia EFJO:lta...

1 242 viestiä aiheessa

Kentällä oli jälleen jetti, tämä on jo kolmas viikon sisällä  8)

 

Arkasair Learjet 60 TC-ARC

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Venäläiset ampumahiihtäjät lähtivät tilauslennolla pois, konetyyppi oli todella mukava yllätys :o

 

Aeroflot-Plus Yak-42D RA-42365

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvät kuvat Teemulta harvinaisesta vieraasta. Onneksi ehdit ajoissa paikalle! Tässä pari lisää samasta koneesta.

 

[ attachment removed / expired ]

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Finncommin Emppu ekaa kertaa Joensuussa illalla 19.3.2010.

Loistava kuva mielestäni :thmbup: Miten onkin, että nämä omaan silmään osuvat kuvat sattuvat aina emppuja olemaan... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Cyprus Turkish Airlines kävi eilen.

 

 

Kone myöhästyi lähdöstä n. 20 min odotellessa laskeutuvaa OH-ATF:ää.

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuskinpa se ATF on ollut syy viivytykseen?

OH-ATF oli tällöin laskeutumassa kiitoradalle 28 ja yleensähän ATR:t rullaavat asematasolle rullaustie Alfalta ellei laskeutuminen mene pitkäksi.

Mutta jos laskeutuminen olisi jostain syystä mennyt pitkäksi kone olisi joutunut rullaamaan asematasolle Bravon kautta, jolloin kiitoradalle rullaava TC-MAO olisi tullut vastaan. :laugh:

TC-MAO odotti OH-ATF:n kääntyvän Alfalle ja lähti sitten itse Bravolle.

Se on oma näkemykseni, mutta voihan olla että viivytykseen oli toinen syy :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-ATF oli tällöin laskeutumassa kiitoradalle 28 ja yleensähän ATR:t rullaavat asematasolle rullaustie Alfalta ellei laskeutuminen mene pitkäksi.

Mutta jos laskeutuminen olisi jostain syystä mennyt pitkäksi kone olisi joutunut rullaamaan asematasolle Bravon kautta, jolloin kiitoradalle rullaava TC-MAO olisi tullut vastaan. :laugh:

TC-MAO odotti OH-ATF:n kääntyvän Alfalle ja lähti sitten itse Bravolle.

Se on oma näkemykseni, mutta voihan olla että viivytykseen oli toinen syy :)

 

Entäs jos MAO olisi rullautettu Bravolle odottamaan. Tilanteessa, jossa ATF:n lasku olisi mennyt pitkäksi, olisi ATF käännytetty kiitotiellä ja rullautettu Alphan kautta asematasolle. Toinen vaihtoehto olisi ollut, että MAO olisi rullautettu Alphalle ja ATF käsketty rullaamaan suoraan Bravon kautta asematasolle. Eli kyllä siinä on muut syyt olleet miksi se on 20 min lähtenyt myöhässä.  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on oma näkemykseni, mutta voihan olla että viivytykseen oli toinen syy :)

 

Mun näkemys taas on, että yhtään konetta ei takuulla seisoteta 20min sen takia, että toinen kone on tulossa laskuun joskus ehkä ja sen lasku saattaa ehkä "mennä pitkäksi" (mikä on toki täysin virheellinen ilmaisu)...  :) Sen 20min sisällä se MAO olisi nimittäin ehtinyt lähteä sen yhdeksän kertaa ennen sen ATF:n laskua...

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisi Beech Duke lennellä päivällä tuossa 12 jälestä kaupungin yllä?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

OH-LEM

 

 

Sieltä se tulee!  :P

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

Alfalta kiitoradalle.

[ attachment removed / expired ]

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Taisi Beech Duke lennellä päivällä tuossa 12 jälestä kaupungin yllä?

 

Kyseessä oli OH-BAX

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyseessä oli OH-BAX

 

 

Olivat mittailemassa. Käytiin VFR:llä aiheuttamassa ruuhkaa taivaalle samoihin aikoihin CVZ:lla

 

edit: oltiin siis tiistaina lentämässä eikä suinkaan eilen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muutama kuva tältä ja parilta edelliseltä viikolta:

 

OY-PSE

[ attachment removed / expired ]

 

OH-ATJ

[ attachment removed / expired ]

 

OH-U394

[ attachment removed / expired ]

 

OH-CVZ

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LEN

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LEM

[ attachment removed / expired ]

 

OH-PMU

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LEG

[ attachment removed / expired ]

 

OH-LEO

[ attachment removed / expired ]

 

TC-MAO

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Puolustusvoimain komentaja kenraali Ari Puheloinen kävi eilen vierailulla Pohjois-Karjalan prikaatissa.

Kyydin tarjosi LJ-2

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerrankin jotakin suurinpiirtein julkaisukelpoista materiaalia:

 

[ attachment removed / expired ]

Toinen motti hyrrää

 

Asiasta kolmanteen, mikä tuo johto on joka on aina kiinnitettynä tuonne nokkapyörän seutuville?

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiasta kolmanteen, mikä tuo johto on joka on aina kiinnitettynä tuonne nokkapyörän seutuville?

Se on maavirtapiuha.

 

Oskari

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Se on maavirtapiuha.

 

Oskari

Eli siis antaa virtaa matkustamon ja ohjaamon valoille ynnä muille vastaaville?

Edit: Googlellahan tuo löytykin, olis pitäny heti jaksaa kahtoa... :-[ Kiitos Oskarille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla