Sami Niemeläinen

Kuvia EFJO:lta...

1 242 viestiä aiheessa

Tehdäämpä huvikseen ihan kuvastoori joskus tähänkin kuvaketjuun

Kiitos, että näytit kuviasi meille tässä toikissa. Tosin, vinot horisontit, puut ja pylväät koneiden edessä, nokkien/siipien/lettien/korkeusperäsinten leikkaantuminen useassa kuvassa, parissa kuvassa liian kaukaa otetut, epätarkat valokuvat eivät oikein miellytä silmää. Kunhan näitä osa-alueita parantelet, niin Mikko G:n jalatkin alkavat jo vapisemaan hienoista kuvistasi!

:thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos, että näytit kuviasi meille tässä toikissa. Tosin, vinot horisontit, puut ja pylväät koneiden edessä, nokkien/siipien/lettien/korkeusperäsinten leikkaantuminen useassa kuvassa, parissa kuvassa liian kaukaa otetut, epätarkat valokuvat eivät oikein miellytä silmää. Kunhan näitä osa-alueita parantelet, niin Mikko G:n jalatkin alkavat jo vapisemaan hienoista kuvistasi!

mulla ainakin silmä luppas ehanasti  

:thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä eilis illalta pari räpellystä.

Ulkona oli lämmintä  ;D

[ attachment removed / expired ]

Finnairin emppu jäi yöksi platalle

Ja vielä loppuun joku plata-kuva

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kolme kuvaa lauantailta.

OH-JIK

OH-LKG

OH-HUI

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varma kesän merkki....Sveitsiläiset palaavat Joensuuhun! Tässä kesän ensimmäinen lento.

HB-JVF

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Parit kuvat minultakin Helveticin kauden avauksesta.

HB-JVF

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

NYT TULEE KUVIA JA KERRASSAAN tältäpäivältä !  ;D

Fincomm lähti

Eurostar lähti

OH-PEO tekee koekäyttöä

OH-JIK

OH-CRG (kone oli jonkin sortin Cessna RG  :laugh:)

SAKSASTA : saapui yhtääkkiä 7 - ultraa olivat menossa lappiin mutta pysähtyivät tässä EFJO:lla ....tässä olisi ollut ilmailubongareille harvinaista herkkua tänään  :thmbup: onneksi itse olin paikalla  ;D

Koko loota rivissä

...

JA VIELÄ LOPPUUN COCKPIT SHOT.

THANKS AND SORRY.  ;D  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei saa suuttua,

tuohon kirjoitusasuun voisi ihan oikeasti kiinnittää sitä huomiota. Rasittavaa lukea tekstiä mikä on päin mäntyä raapustettu. Samoin kuvissa voisi harrastaa jonkinasteen karsintaa. Lähes poikkeuksetta jokaisessa kuvassa horisontti on pahasti vinossa, vai onko Joensuussa kovinkin kalteva kenttä? Koneista on rajattu milloin siivet poikki, milloin korkeusvakaajat jne...

Näihin pieniin epäkohtiin kun kiinnität huomiota, laatu ja muille suunnattu katseluelämys parantuu huomattavasti.

Kiitos.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei saa suuttua,

tuohon kirjoitusasuun voisi ihan oikeasti kiinnittää sitä huomiota. Rasittavaa lukea tekstiä mikä on päin mäntyä raapustettu. Samoin kuvissa voisi harrastaa jonkinasteen karsintaa. Lähes poikkeuksetta jokaisessa kuvassa horisontti on pahasti vinossa, vai onko Joensuussa kovinkin kalteva kenttä? Koneista on rajattu milloin siivet poikki, milloin korkeusvakaajat jne...

Näihin pieniin epäkohtiin kun kiinnität huomiota, laatu ja muille suunnattu katseluelämys parantuu huomattavasti.

Kiitos.

Lisätään vielä että ton Englannin kielen vois ihan suosiolla jättää pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

@ Sami ja Santeri: Kannustusta nuorelle kuvaajalle! Hyvää työtä noin nuoreksi mieheksi hän on tehnyt!

Enhän minä missään kohtaan ole mitään maan rakoon polkenut? Onko tämä se linja nykyään, että erehdyt antamaan jollekkin ehdotuksia miten voisi omaa jälkeä korjata ja parannella, niin heti se leimataan vittuiluksi?  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

SAKSASTA : saapui yhtääkkiä 7 - ultraa olivat menossa lappiin mutta pysähtyivät tässä EFJO:lla ....tässä olisi ollut ilmailubongareille harvinaista herkkua tänään  :thmbup: onneksi itse olin paikalla  ;D

Paikalla olin minäkin, tosin aitojen ulkopuolella  ;D

Ultrien rivistö

D-MULF

D-MUFM

D-MWGG

D-MTLW

D-MGOE

D-MBHA

D-MISY

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

SAKSASTA : saapui yhtääkkiä 7 - ultraa olivat menossa lappiin mutta pysähtyivät tässä EFJO:lla

Mihinkä aikaa kyseinen porukka saapui kentälle ? Sama porukka nimittäin lähti kello 11.20 tänään EFHF:tä

Mulle kertoi muuten tuo D-MUFM :n pilotti että lähtevät Malmilta kohti Puolaa. Taisivat eksyä reitiltä sillä Puola ei ole tuolla päinkään  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mihinkä aikaa kyseinen porukka saapui kentälle ? Sama porukka nimittäin lähti kello 11.20 tänään EFHF:tä

Ultrat saapuivat kentälle noin kello 14.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

@ Sami: Tyylitajua kumminkin... "Päinmäntyä"- ym. kommentit voisi muotoilla rakentavammin, opettavammin, kannustavammin...

Anteeksi että jatkan viellä aiheesta, mutta mielestäni selvästi kerroin, mikä kuvissa mättää? Horisonttia vinossa, siipiä ja vakaajia rajattu mielivaltaisesti keskeltä poikki jne... Pitäisikö aloittaa aina että "Tosi hyvät kuvat, mutta.."? Vai onko se vaan tosiasia että nykyaikana ei saisi antaa mitään poikkipuolista palautetta mistään ilman, että kukaan suuttuu, vaan pitäisi taputtaa päälaelle ja sanoa että "Hyväpoika, jatka samaan malliin?" Minun kasvatuksessa vikaa, vai maailmankatsomuksessani?

Tämä minun "Päinmäntyä" -kommenttini nyt tuskin kaipaa sen suurempia perusteluita kun katsoo tuota yleistä kirjoitusasua. Isoilla kirjaimilla kirjoittaminen ("huutaminen", kuten täällä puhutaan?), yhdyssanat, sekä yleinen lauseenrakennus on hukassa. Yksinkertaisia asioita jotka helpottavat lukemista, sekä tekevät viestistä selkeämmän näköisen. Toki jos näistä kommenteista joku suuttuu ja ottaa herneen nenäänsä, siitä vaan, ei vaikuta omiin yöuniin millään tavalla. Ellei kritiikkiä kestä niin ei kestä.  :thmbup:

Ilkeä ja lihava rekkakuski Turusta on puhunut, Ugh!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Turku International Airport puolelta lainattu kritiikkiä :thmbup:

Ainoat asiat mitkä pisti silmään oli eka kuva, kun korkeusvakaajasta puuttuu pienen pieni palanen tai muuten vaan liian tiukka rajaus. Lisäksi pyri saamaan kuviin enemmän korkeutta eli jätä koneen ylä ja alapuolelle myös tilaa :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla