Lasse Nygren

Kuinka usein käyt elokuvissa + keskustelua uusista elokuvista.

45 viestiä aiheessa

Tulipa käytyä tuossa välipäivinä kaksikin kertaa elokuvissa. Ei ollut koripalloilijat liikkeellä, mutta muuten taas elokuvayleisö sai huokailemaan oman kotiteatterin perään. Varsinkin Beowulf:ia katselemassa olleet teinipojat jotka kikattivat ääneen joka kerta kun näkivät animoidun alastoman naishahmon  :P

Raja 1918 leffan yleisö oli ehkä vähän kypsempää, mutta omituisen nälkäistä. Itse en jaksa oikein ymmärtää, miksi leffateatteriin pitää kantaa kaksin käsin niitä eväitä. Pussillinen käärepaperittomia karkkeja on OK. Samoin ne pakolliset popparit.

Noista kahdesta leffasta tuo Beowulf oli ehdottomasti enemmän meikäläisen makuun. Vaimo tykkäsi myös tuosta enemmän, vaikka itse nimenomaan valitsi tuon Rajan. Jostain syystä nuo ihmisten valinnat eivät oikein tuossa kotimaisessa vaihtoehdossa istuneet meikäläisen ajatusmaailmaan. Muiden ihmisten henkiinjääminen ei mielestäni saa pohjautua omaan jalkoväliin.

Tytär kävi katsomassa tuon I am legend - leffan. Hän (13v) piti siitä, mikä ei ehkä ole minun mielestäni kovinkaan kummoinen suositus  ::)

-Juha

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kävin viime torstaina katsomassa Klo 15.10 lähtö Yumaan eli 3:10 to Yuma. Mielestäni oikein hyvä länkkäri. Kannattaa käydä katsomassa!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa-a, viimesin näkemäni leffa on ollut vares, ja sekin vuotta 2006. Yleensä odotan että, ne uutusleffat pääsevät dvd:lle asti, ja sitten ostan ja katson himassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onkos muut käyneet katsomassa uusimman suomileffan Dark Floors?

Itse tulin juuri elokuvateatterista, jossa ei olekkaan hetkeen tullut käytyä.  ::)

Täytyy kyllä sanoa itse elokuvasta, että olin positiivisesti yllättynyt kuinka hyvin se oli luotu vaikka mikään kauhuelokuvien ystävä en olekaan. Efektit ja äänet sekä kuvaus oli kuin hyvistä amerikkalaisista leffoista.  :thmbup:

Näyttelijätkin oli valittu rooleihinsa hyvin ja esittäminen oli onnistunutta, vaikka eivät mitään maailmantähtiä olleet.

Ihmettelenkin, että miksi ko. elokuva on aliarvostettu meillä täällä? Alhaiset katsojaluvut näin alussa selittää varmaankin se, että ihmiset ovat olleet skeptisiä suomalaisten kykyyn luoda kauhuelokuvaa

tai sitten ihmiset eivät osaa ottaa elokuvan "lordi-teemaa" vakavasti. Luulisi kuitenkin, että ihmisten mielenkiinto heräisi, kun ollaan saatu luotua jälleen jotain uutta.

Suosittelen kaikille, menkää katsomaan! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tuossa Lordi elokuvassa toteudu melkein kaikki kauhuelokuva kliseet. On mustahiuksinen pikku tyttö, joka heittää kaikkia turhia läppiä, sitten elokuvassa liikutaan jossain sairaalassa ja on tietenkin joku hissi kohtaus mukana jne.

En kyllä ole menossa katsomaan kyseisestä elokuvaa, edes tuon traileri ei vakuuttanut, kun sen näin I am Legendin alussa, lähinnä huvitti ne Lordi örvelöt yms. Varmaan visuualisesti ihan hieno pätkä, mutta ei kiitos.  :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tuossa Lordi elokuvassa toteudu melkein kaikki kauhuelokuva kliseet. On mustahiuksinen pikku tyttö, joka heittää kaikkia turhia läppiä, sitten elokuvassa liikutaan jossain sairaalassa ja on tietenkin joku hissi kohtaus mukana jne.

En kyllä ole menossa katsomaan kyseisestä elokuvaa, edes tuon traileri ei vakuuttanut, kun sen näin I am Legendin alussa, lähinnä huvitti ne Lordi örvelöt yms. Varmaan visuualisesti ihan hieno pätkä, mutta ei kiitos.  :-\

Joo, olet kyllä oikeassa, että elokuvassa on olemassa elementtejä mitä löytyy monesta kauhuelokuvasta. Itse kuitenkin halusin enemmänkin tietää mille tasolle suomalaiset yltävät tällaisen erilaisen genren toteuttamisessa. Tästä on hyvä alkaa kehittämään sitten niitä omanlaatuisia elementtejä kauhuelokuvalle.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaahas tänään kävin katsomassa Cloverfieldin Turun Kinopalatsissa ja oli kyllä loistava elokuva.  :thmbup:

Elokuvahan on kuvattua "käsivaralta" ja elokuvassa siis eräs elokuvan henkilöistä kantaa kameraa mukanaan ja kuvaa tapahtumia, kun porukka ihmisiä koittaa selvityä New Yorkissa ja sieltä pois, kun sinne siis hyökkää sellainen varsin ikävä öttiäinen. Ihan alkuun mietin, että mitäköhän tästä tulee, kun kamera heilui alussa aika paljon ennen, kuin kaupungissa alkoi tapahtua, mutta kyllähän se sitten osoittautui todella mahtavaksi ratkaisuksi, kun actioniakin alkoi tulla. Oli varsin mukavasti sellainen olo, kuin olisi itse mukana tapahtumissa. Muutenkin elokuvassa ei ole mikään sellainen sankari meininki, vaan päähenkilöt ovat aivan tavallisia aseettomia henkilöitä...

Elokuvassa oli myös todella toimiva äänimaailma! Jos pisteitä pitäisi antaa, niin antaisin kyllä 4/5. Vähän olisi voinut olla pidempi pätkä.

Muutenkin oli mukavaa, kun kävin kaverin kanssa katsomassa tuon kello 15 alkavassa näytöksessä, niin muita katsojia oli about joku 20 ja tuo kuitenkin pyöri Kinopalatsin isoimmassa salissa, joka vetää 511 katsojaa. Kannattaa mennä katsomaan, jos tällaiset elokuvat yleensäkkään kiinnostavat.  :thmbup:

http://imdb.com/title/tt1060277/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nykyään ei tule leffoissa käytyä. Pari vuotta sitten tuli duunattua "kotiteatteri" , lähinnä viikonloppuisin tulee tykitettyä leffa.

Vielä kun saisi aikaiseksi bykattua tuohon ympärille mustaa "mantan" hamekangasta imemään hajavalon niin avot  :thmbup:

(Pleikkarilla tuo kuva jo pistää kallistelemaan kun formulaa ajaa :) )

104" lakana

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

eiks toi oo Ice Agesta. Ihan paras tyyppi :D

Mä kävin eilen katsomassa sen uuden Rambon. Elokuvasta kertoi aika paljon se, että tämä mun miespuolinen kaverini kertoi jossain vaiheessa leffaa voivansa pahoin raatojen määrän takia... niitä tuli aika paljon, myönnetään mutta on se stallone... se on se Rambo, ei siitä mihinkään pääse vaikka herralla ikää alkaakin olemaan.

***/*****

Ja pari viikkoa sitten olin likkakaverin kanssa katsomassa sitä uutta Nationa treasurea. Suosittelen lämpimästi ihan kaikille sitä, vaikka aika Disney-loppu siinä olikin. Mut hetkinen, sehän oli Disney-leffa :D Ja Nicholas Cage vaikuttaa aina ;)

****+/*****

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onpas terävän näkäistä kuvaa. Pleikkari 3:tako katselet?

DVD:nä on Sonyn kovalevyllinen versio RDR-HX710 , jos en ihan väärin muista tyyppiä. Kaapelit on Click Tronikin 10m. komponenttipiuhat. Tykkinä on Panasonicin PT-ae500. Ennen oli kiinni 10m. scartti, mutta kyllä noilla laadukkailla komponenttikaapeleilla tuli parempi kuva.

eiks toi oo Ice Agesta. Ihan paras tyyppi :D

Juu samasta leffasta, kovia kokenut kaveri  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaahas tänään kävin katsomassa Cloverfieldin Turun Kinopalatsissa ja oli kyllä loistava elokuva.  :thmbup:

Elokuvahan on kuvattua "käsivaralta" ja elokuvassa siis eräs elokuvan henkilöistä kantaa kameraa mukanaan ja kuvaa tapahtumia, kun porukka ihmisiä koittaa selvityä New Yorkissa ja sieltä pois, kun sinne siis hyökkää sellainen varsin ikävä öttiäinen. Ihan alkuun mietin, että mitäköhän tästä tulee, kun kamera heilui alussa aika paljon ennen, kuin kaupungissa alkoi tapahtua, mutta kyllähän se sitten osoittautui todella mahtavaksi ratkaisuksi, kun actioniakin alkoi tulla. Oli varsin mukavasti sellainen olo, kuin olisi itse mukana tapahtumissa. Muutenkin elokuvassa ei ole mikään sellainen sankari meininki, vaan päähenkilöt ovat aivan tavallisia aseettomia henkilöitä...

Elokuvassa oli myös todella toimiva äänimaailma! Jos pisteitä pitäisi antaa, niin antaisin kyllä 4/5. Vähän olisi voinut olla pidempi pätkä.

Kävin eilen siskon kanssa katsomassa tuon Cloverfieldin TP1:ssä (tennarin 1 sali). Oli vähän ennakkoluuloja tuon käsivaralla kuvaamisen suhteen, mutta toisaalta pidän juuri tuollaisista monsterileffoista joissa on jonkinlainen epätietoisuus uhasta. Kameran heiluminen tuntui pari ekaa minuttia hirveältä kun siihen oikein keskittyi, mutta senjälkeen siihen tottui/ei kiinnittänyt enää huomiota ja se meni aivan kuten muillakin tavoilla kuvatut elokuvat. Mielestäni tuota päähenkilöiden epätietoisuutta (mikä siellä kaupungissa rymyää?) olisi voinut pitkittää vielä hieman, koska osa jännityksestä loppuu heti kun saa liikaa vihjeitä (esim. kun monsterin ulkomuoto paljastetaan kokonaisuudessaan liian pian).

Elokuvan ikärajaksi on asetettu 13v, joka kyllä on mielestäni liian vähän. Minä (19v) ja siskoni (21v) olimme kyllä ihan puput pöksyissä välillä ja sormet silmien edessä  :laugh: Jännitystä on vähän liikaa 13 vuotiaalle ja eräskin kohta oli vähän turhan gross noin nuorelle. Vielä kun miettii että taitaa 11-vuotiaat päästä vanhempiensa seurassa tuollaista leffaa katsomaan. Sopiva ikäraja olisi mielestäni K-15.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs sitä suotta maksamaan euroja siitä, että saa kuunnella parisen tuntia puhelimen pirinää, karkki- ja perunalastupussien rapinaa, limun ryystämistä pillillä, ihmisten molotusta ja muuta epämääräisiä ääniä, kun voi ladata leffan netistä ja katsoa kotona sohvalla rauhassa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse katsoin juuri eilen kavereitten kanssa tuon Junon  ;D Ihan OK, itse olisin halunnut jtn jännää elokuvaa mutta päädyttiin sitten draama/komediaan :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole tullut käytyä vähään aikaan. Eipä ole Apollo 13 elokuvan jälkeen tullutkaan mitään hyvää elokuvaa  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Thaimaassa kävin leffassa katsomassa 3 leffaa (jotka ovat ensi-illassa Suomessa lähiviikkoina):

The Jumper

Kertoo kaverista joka pystyy ajatuksen voimalla siirtymään haluamaansa paikkaan (=teleporttaamaan).  Koko kupletin juoni selviää ensimmäisen 20 minuutin aikana, ja loppuleffa on Samuel L. Jacksonin esittämän hyppääjien jahtaajan välttelyä.  Leffan ideat loppuvat kesken, ja lopputulos on pannukakku.  5/10.

10.000 BC

Jos pidit leffasta 300, pidät taatusti tästäkin, vaikkei ihan ehkä samalle tasolle päästäkään.  Hieno juoni, ei liikaa ennakkopaljastuksia, huikeat (CGI- ) grafiikat, ja tunteisiin vetoavat näyttelijät.  8/10.

The Mist

Tämä leffa perustuu Stephen Kingin novelliin, jonka muistaakseni olen jossain kokoelmassa aikanaan lukenut.  Kingin jutuissa on se paha vika, että kirjat ovat superhyviä, mutta leffat niistä ovat B-kamaa eivätkä läheskään niin jännittäviä kuin ne kirjat.  Noh, tämä leffa on A- ja B-rainan rajalla, lähinnä hienojen tehosteiden (CGI) ansiosta, joka tapauksessa King-filmatisointien aatelia.  Näyttelijäsuorituksista ei voi juuri puhua.  Onnistuu kuitenkin nostamaan karvat pystyyn mm. "hihhuliämmän" teesien kohdalla.  Ja loppuratkaisu on sellainen joka saattaa jättää sieluun haavan.  7/10.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viimeisin leffa on ollut nimeltä Hitman, joka mielestäni oli täysi kopio Jason Bournen (Matt Damon) tähdittämistä leffoista.

Idea huono, toteutus hyvä.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään