Tumi Hämäläinen

Mikä kenttä on haastavin?

166 viestiä aiheessa

Kai tak! mutta kun se on suljettu niin varmaan Funchal tai Princess juliana.

 

 

Taitaa tuo St. Maartenin kenttä olla juopuneille aitaan nojaaville spottereille vaarallisempi, kuin koneiden sisällä oleville ihmisille  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta Luklaan on säännöllinen reittiliikenne Dornier 228:lla ja Twin Ottereilla

 

Niin no, kyllähän kuka vaan Dornierilla tai Twotterilla. Mutta Courcheveliin ajelivat ennen Dash-7:lla :P

 

http://www.airliners.net/open.file/0143885/L/

 

http://www.airliners.net/open.file/0461066/L/

 

http://www.airliners.net/open.file/0461067/L/

 

 

Ps. Sitä forumin searchia saa käyttää. Tällainenkin aihe on niin itsestäänselvä, että sellainen jo löytyy valmiiksi...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin no, kyllähän kuka vaan Dornierilla tai Twotterilla. Mutta Courcheveliin ajelivat ennen Dash-7:lla :P

 

http://www.airliners.net/open.file/0143885/L/

 

http://www.airliners.net/open.file/0461066/L/

 

http://www.airliners.net/open.file/0461067/L/

 

 

Ps. Sitä forumin searchia saa käyttää. Tällainenkin aihe on niin itsestäänselvä, että sellainen jo löytyy valmiiksi...

 

 

Hieno paikka ja myös tuo kuvasarja  :thmbup:...

 

Tuossa ekassa kuvassa näyttää, että kone syöksyisi tuohon vuoreen.

 

-Jukka :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä, onko Korfun kansainvälinen (!) lentokenttä Kreikassa haastavin, mutta siellä pohjoinen kiitoradan pää on käytännössä T-risteys julkiseen tiehen. Kentän nettisivujen viralliset valokuvat armeliaasti jättävät tämän seikan kertomatta, mutta mm. google mapsilla asia käy hyvin ilmi. Huomasin asian kun siellä vierailin 80-luvulla, laskeutuvien koneiden renkaat miltei raapivat turistibussin kattoa  :laugh:.

 

http://www.hcaa-eleng.gr/kerk.htm

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Laskeuduin kerran Kai Takille, mutta mereltä päin, joten hiukset eivät nousseet pystyyn. Lento Hongkongista Bangkokiin oli sikäli paljon värikkäämpi, että Thai Airwaysin kippari sai DC-8 -koneensa alas hyvin myöhään kiitoradalle. Tehokkaan jarrutuksen vuoksi kiitorataa jäi silti käyttämättä lähes 50 metriä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Piper Top Cub mod. 10:1 männillä ja noita reunaesteitä kohtikaan ei ole ollenkaan paha lähteä  ;D

 

 

Tuollaistako tarkoitit.

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitenkähän olisi tämä?  ::)

 

Kyllä tuohon Hornetilla kait laskeutuu ? Ainakin rysäyttämällä hiekalle, vähän ennen päällystettä.

Murskautuva asfaltti jarruttaa sopivasti, kun laskutelineet ja pysäytyskoukku kyntävät asfaltin alla  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tuo Gibraltarkaan varmaan niitä helpoimpia ole, alkaa merestä ja päättyy mereen sekä yleinen tie keskellä kiitorataa

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Gibraltar_Airport_panorama.jpg

 

Gibraltarilla olosuhteita hauskuuttaa vielä entisestään vieressä oleva "kivi" ( the Rock of Gibraltar ) joka tekee voimakkaita laskevia ja käänteisiä pyörteitä juuri kiitoradan kynnykselle. Eli juuri ennen vetoa saattaakin käydä niin että mukava vastatuuli muuttuukin  yhtäkkiä myötäiseksi..... ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Gibraltarilla olosuhteita hauskuuttaa vielä entisestään vieressä oleva "kivi" ( the Rock of Gibraltar ) joka tekee voimakkaita laskevia ja käänteisiä pyörteitä juuri kiitoradan kynnykselle. Eli juuri ennen vetoa saattaakin käydä niin että mukava vastatuuli muuttuukin  yhtäkkiä myötäiseksi..... ::)

 

Mielenkiintoinen paikka,meinasin tunkeutua sumuisessa nuoruuressani Gibraltarin ilmatilaan. ::)

 

Taitaa olla ainoa kenttä Euroopassa jossa on VFR liikenteelle "visual decision point",kiitotielle 27 se on kolme mailia ennen kynnystä ja 09 oikealla perusosalla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luklan tekee mielenkiintoiseksi sekin, että käytännössä ylösveto ei ole mahdollinen. Pitää onnistua ensi yrittämällä. Vastakkaisesta suunnasta laskeutuminen onkin sitten mahdotonta muilla paitsi pystysuoraan laskeutuvilla (ainakin kilometri pystysuoraa kallioseinää).

 

Pekka

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mielenkiintoinen paikka,meinasin tunkeutua sumuisessa nuoruuressani Gibraltarin ilmatilaan. ::)

 

Taitaa olla ainoa kenttä Euroopassa jossa on VFR liikenteelle "visual decision point",kiitotielle 27 se on kolme mailia ennen kynnystä ja 09 oikealla perusosalla.

 

Ja muistaakseni vielä lisähaastetta antoi ihan vieressä oleva Espanjan ( suljettu ) ilmatila joka tekee lähestymisistä myös sangen mielenkiintoisia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja muistaakseni vielä lisähaastetta antoi ihan vieressä oleva Espanjan ( suljettu ) ilmatila joka tekee lähestymisistä myös sangen mielenkiintoisia.

 

Juu,ja tuulet.... :laugh:

 

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu,ja tuulet.... :laugh:

 

Tietääkö tuulet noi koukerot ? Voihan olla että ellei niin eivät osaa juuri noitä pyörteitä ??

 

:-\  :( -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tietääkö tuulet noi koukerot ? Voihan olla että ellei niin eivät osaa juuri noitä pyörteitä ??

 

:-\  :( -

 

Näyttää olevan sen tyylinen kattila että ei väliä onko juuri noin,hyvä tietää että ei yritä laskua lähellä sakkausnopeutta.

 

Näin "pahalla" kentällä en ole käynyt,vaikeuksia ollut kyllä muualla,esimerkiksi Dubrovnikissä,mentiin alaspäin kun noustiin,täysillä tehoilla. :laugh:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tuo Gibraltarkaan varmaan niitä helpoimpia ole, alkaa merestä ja päättyy mereen sekä yleinen tie keskellä kiitorataa

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Gibraltar_Airport_panorama.jpg

 

Ja jos tuota kuvaa oikein tarkkaan tsiikaa, niin haastavinta taitaa olla se, että kiitotiellä on kuvassa yhtä aikaa neljä konetta. Täytyy olla hyvä synkronointi lennonjohdossa.  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään