Tumi Hämäläinen

Mikä kenttä on haastavin?

166 viestiä aiheessa

En tiedä mikä on totuus, mutta tuolla fsnordicin simupuolella joku ainakin sanoi ettei tuo oikeasti sijaitse siellä kraaterin sisällä. Erittäin mielenkiintoinen kuitenkin jos sijaitsee!

[nipotus] Joo muistetaanpa nyt että simulaattori on tietokoneohjelma, jossa on varmasti virheitä, koska siihen on sisällytetty koko maailma. Eli esim. tämä Rio Amazonasin väärinsijoittelu ei anna oikeaa kuvaa näille IRL puolen kavereille simulaattorin tasosta. :P [/nipotus]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

[nipotus]

Eikä ole mitään nipotusta. Kovasti mielellään itsekin näkisin, että tällä foorumilla keskusteltaisiin niistä IRL-jutuista eikä sotkettaisi siihen tuota tietokonepeliä. Sille kun on kuitenkin varattu tuolla FS-Nordicin puolella ihan omat fooruminsa jossa sen mukanaan tuomista elämyksistä voi keskustella. Jätettäisiin edes yksi foorumi "oikealle" ilmailulle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikä ole mitään nipotusta. Kovasti mielellään itsekin näkisin, että tällä foorumilla keskusteltaisiin niistä IRL-jutuista eikä sotkettaisi siihen tuota tietokonepeliä. Sille kun on kuitenkin varattu tuolla FS-Nordicin puolella ihan omat fooruminsa jossa sen mukanaan tuomista elämyksistä voi keskustella. Jätettäisiin edes yksi foorumi "oikealle" ilmailulle...

Niin Mika, kyllä tämä ihan oikeaa ilmailukeskustelua on. ;) Haluan vain tietää, missä tämä kyseinen kenttä sijaitsee ja onko se likimainkaan tuolla simussa olevan kentän oloinen. Tämä vertaus tuonne simuun ei sinällään siis ole out of topic - mielestäni. Tässä ketjussahan oli alunperin kyse haastavimmasta kentästä, ja sellaisena tämä keskustelu jatkukoon.

Jos haluaisin tietää, mikä kenttä on simussa haastavin, laittaisin kysymyksen sinne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisko se tässä?

Ei se oikeasti missään kraaterissa ole, aika korkealla vain: 3465 ft AMSL.

SESM

Juu, mr Desmond! Tuon minäkin löysin, mutta ei vaikuta siltä, mitä etsittiin.

Yritin tuossa kokeilla, miten simussa tuosta kraaterista pääsee kesnalla ylös, mutta ei riittänyt tehot... hmmm... tai taito.  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, mr Desmond! Tuon minäkin löysin, mutta ei vaikuta siltä, mitä etsittiin.

Siis minä en ymmärrä....  :-\

SESM on Rio Amazonas Shell Meran kaupungissa Perussa. Simussa on valtava kraateri, oikeasti siellä ei ole mitään kraateria eikä kartan perusteella vuoretkaan ole ihan kentän ympärillä. Koordinaatit täsmäävät, kyseessä on sama kenttä joka on FS2004:ssa mallinnettu virheellisesti.

EDIT

Ei Perussa vaan Ecuadorissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anglo AirportFinder näyttää halutun kaupungin 8 lähintä lentokenttää.

Tuon linkin kautta löytyvistä kentistä mikään ei täyttänyt vaatimuksia - siis onko tämä SESM jokin haamukenttä? Jos se on kirjattu FS2004:ään ja on ihan oikeasti olemassa, niin mikä tässä nyt mättää? Miksei kenttää löydy ja miksei siitä ole missään kuvia, että voisi vertailla, onko se NIIN huima, kuin simu antaa ymmärtää?!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuon linkin kautta löytyvistä kentistä mikään ei täyttänyt vaatimuksia - siis onko tämä SESM jokin haamukenttä? Jos se on kirjattu FS2004:ään ja on ihan oikeasti olemassa, niin mikä tässä nyt mättää? Miksei kenttää löydy ja miksei siitä ole missään kuvia, että voisi vertailla, onko se NIIN huima, kuin simu antaa ymmärtää?!

No siis ei ole niin huima, sitähän minä yritän koko ajan tässä selittää.  :P SESM on 3465 ft korkealla merenpinnasta eikä se ole missään kraaterissa... oikeasti siis.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis minä en ymmärrä....  :-\

SESM on Rio Amazonas Shell Meran kaupungissa Perussa. Simussa on valtava kraateri, oikeasti siellä ei ole mitään kraateria eikä kartan perusteella vuoretkaan ole ihan kentän ympärillä. Koordinaatit täsmäävät, kyseessä on sama kenttä joka on FS2004:ssa mallinnettu virheellisesti.

Haa, siis Perussa? No ei kai. Minulla se on Ecuadorissa... :-\ No, voi olla, että se on mallinnettu virheellisesti, mutta on sitten mallinnettu aika lailla päin mäntyharjua!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Haa, siis Perussa? No ei kai. Minulla se on Ecuadorissa... :-\ No, voi olla, että se on mallinnettu virheellisesti, mutta on sitten mallinnettu aika lailla päin mäntyharjua!

Kirotus/ajatusvirhe... tarkoitan Ecuadoria. Sori.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kirotus/ajatusvirhe... tarkoitan Ecuadoria. Sori.

Ok. Ehkä joku vielä löytää kuvia kyseisestä kentästä, näkisin niitä mielelläni. Mutta jos kyseessä on ihan oikeasti mallinnusmoka, niin sitten tämä kenttä ei liene niitä haasteellisimpia maailmassa - paitsi simupuolella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin Mika, kyllä tämä ihan oikeaa ilmailukeskustelua on. ;)

No eipä noilla edellisilläkään hirveästi ole tekemistä peräänkuuluttamani asian kanssa, joten anti olla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No eipä noilla edellisilläkään hirveästi ole tekemistä peräänkuuluttamani asian kanssa, joten anti olla.

Totta. Se, että keskustelu joskus rönsyilee aiheesta toiseen, on ihan normaalia, kunhan muistamme keskustelussa kuitenkin sen ajatuksen, mistä alunperin lähdettiin liikkeelle. Joskus näistä keskusteluista syntyy kokonaan uusia aihekokonaisuuksia, ja silloin voidaan ketju siirtää muualle. Tässä nimenomaisessa tapauksessa ei kuitenkaan liene tarvetta siihen. Jokainen voi toki sanoa sanottavansa ja oikeus mielipiteeseen on kaikilla. Jos sitten ei ihan oikeasti ole mitään sanottavaa, voi aiheen ohittaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minusta ei ole mitään väärää siinä että kysytään maailman vaarallisimpia tai haastavimpia kenttiä ilmailukeskustelussa ja että niitä kerrottuja kenttiä haluaa sitten testata simussa.

Sitä paitsi suurin osa noista mainituista kentistä on oikeilla lisäosilla varsin mukavasti toteutettavissa/lennettävissä niinkin "halvalla" simulla kuin FS2004.. kyllä tämä ilmailua on kaikki. Tässä tapauksessa vain aiheesta johtuen ehkä eksyy enemmän simu-puolelle kuin normaalisti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jokainen voi toki sanoa sanottavansa ja oikeus mielipiteeseen on kaikilla.

Niinpä. Eipä siinä, mäkin olen pelannut Skybolterin läpi joten kait sitä sitten on vähintään kymmenen tähden hävittäjäkuski. Siis vähintään, se kun on niiiin realistinen.

Tietsikkapeli on tietsikkapeli eikä sitä pitäisi sotkea ilmailuun. Vaikka mistäs minä tiedän ku oon vaan tavallinen "metsäläinen" enkä oo kiitoteitä nähnytkään pitkiin aikoihin. Ei sillä ettäkö olisi ikävä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niinpä. Eipä siinä, mäkin olen pelannut Skybolterin läpi joten kait sitä sitten on vähintään kymmenen tähden hävittäjäkuski. Siis vähintään, se kun on niiiin realistinen.

Tietsikkapeli on tietsikkapeli eikä sitä pitäisi sotkea ilmailuun. Vaikka mistäs minä tiedän ku oon vaan tavallinen "metsäläinen" enkä oo kiitoteitä nähnytkään pitkiin aikoihin. Ei sillä ettäkö olisi ikävä.

Noin vanhalla kaverilla kuin sinä olet pitäisi olla näkemystä elämään hiukan enemmän....  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noin vanhalla kaverilla kuin sinä olet pitäisi olla näkemystä elämään hiukan enemmän....  :P

Nuori varsahan minä vasta olen :D. Mutta tosiaan, mitä se näkemys on (ja mistä se muodostuu...), siitä olisi joskus mielenkiintoista keskustella täällä. Ei nyt ehkä koko elämän laajuisesti, mutta ilmailun osalta ainakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nuori varsahan minä vasta olen :D. Mutta tosiaan, mitä se näkemys on (ja mistä se muodostuu...), siitä olisi joskus mielenkiintoista keskustella täällä. Ei nyt ehkä koko elämän laajuisesti, mutta ilmailun osalta ainakin.

Niin, viittasin nyt vain profiilissasi lukevaan 350 vuoden ikään.

Mitä tulee ilmailuun niin elämää sekin on, eivät lentäjätkään aina ajattele lentokoneita tai lentämistä tai ilmailua, tunnen yhden Icelandair pilotin joka osti Steinway flyygelin ja treenailee sillä kotonaan kun on aikaa. Toisin sanoen, ei pidä ottaa kaikkea aina niin kuolemanvakavasti tai varsinkaan lokeroida asioita liikaa. Simu ja ilmailu kuuluvat nekin ihan hyvin yhteen joskus, kuten tässä aiheessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin, nyt kun on henkevät vedetty väliin, niin palataanpa itse aiheeseen. Olen nimittäin perustamassa retkikuntaa etsimään tuota Shell Meran Rio Amazonas -kenttää (SESM) Ecuadorissa, että näkisin, millainen se todellisuudessa on.  ;)

Luulisi, että kentästä olisi ainakin joitakin kuvia netissä, mutta en ole löytänyt. Jos tämä kyseinen kenttä nyt sitten on tuo Markuksen linkki http://thehoffmanfamily.com/ipw-web/gallery/rioamazonas , niin se ei kyllä ole missään kraaterissa. Jos tämä kuitenkin on etsimäni lentopaikka, niin mistä johtuu, että simussa kenttä on NOIN paljon erilainen? Voisiko tästä laittaa kyselyn ohjelman valmistajalle? Onkohan uudessa X:ssä Rio Amazonas samanlainen?

En lepää ennen kuin tiedän totuuden! ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No niin, nyt kun on henkevät vedetty väliin, niin palataanpa itse aiheeseen. Olen nimittäin perustamassa retkikuntaa etsimään tuota Shell Meran Rio Amazonas -kenttää (SESM) Ecuadorissa, että näkisin, millainen se todellisuudessa on.  ;)

Luulisi, että kentästä olisi ainakin joitakin kuvia netissä, mutta en ole löytänyt. Jos tämä kyseinen kenttä nyt sitten on tuo Markuksen linkki http://thehoffmanfamily.com/ipw-web/gallery/rioamazonas , niin se ei kyllä ole missään kraaterissa. Jos tämä kuitenkin on etsimäni lentopaikka, niin mistä johtuu, että simussa kenttä on NOIN paljon erilainen? Voisiko tästä laittaa kyselyn ohjelman valmistajalle? Onkohan uudessa X:ssä Rio Amazonas samanlainen?

En lepää ennen kuin tiedän totuuden! ;)

Luetaan niitä viestejä. Kuten Tatu jo aiemmin sanoi, se kenttä on mallinnettu virheellisesti. Toisin sanoen kyseessä on niinkin pieni ongelma, kuin kentän flattenin virheellinen korkeusarvo. Asian puintia voi jatkaa simulaattorin osalta sitten vaikka ihan omassa ketjussaan simupuolella...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otan kantaa keskustelun henkevään osaan. Tulee Mika mielestäni muistaa että foorumi on nimeltään FSNrordic, eli Flight Simulator Nordic. Mutulla heittäisin että vähintään 70% käyttäjistä on löytänyt tänne oman simulaattoriharrastuksen kautta, joten on toki oletettavaa että simusta puhutaan jonkunverran myös 'Ilmailu'-puolella.

Itse en lähtisi kovinkaan jyrkästi erottelemaan Ilmailu-puolta ja Simu-puolta toisistaan. Voidaan mielestäni sanoa, että simupuolella keskustellaan itse ohjelmasta, simulaattorista, siihen liittyvästä toiminnasta, lisäosista ja niin edespäin.

Kuitenkin simu on simu, jolla yritetään mallintaa oikeaa lentämistä, on hyvinkin luonnollista keskustella oikean ilmailun asioista 'Ilmailu'-puolella, ja "kokeilla" sitten niitä juttuja simussa. Tämä on ainakin omasta mielestäni varsin luonnollista.

Kun täällä surffaan ja kirjoittelen niin kirjoittelen aina mielessäni simulaattorifoorumille. Kun lähdin aikanaan tähänkin kysymykseen vastaamaan, vastasin VHHH eli Kai Tak, joka on nykyään suljettu liikenteeltä mutta simussa sitä voi vielä käyttää.

Et silleen :D

-tuomo

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otan kantaa keskustelun henkevään osaan. Tulee Mika mielestäni muistaa että foorumi on nimeltään FSNrordic, eli Flight Simulator Nordic. Mutulla heittäisin että vähintään 70% käyttäjistä on löytänyt tänne oman simulaattoriharrastuksen kautta, joten on toki oletettavaa että simusta puhutaan jonkunverran myös 'Ilmailu'-puolella.

Itse en lähtisi kovinkaan jyrkästi erottelemaan Ilmailu-puolta ja Simu-puolta toisistaan. Voidaan mielestäni sanoa, että simupuolella keskustellaan itse ohjelmasta, simulaattorista, siihen liittyvästä toiminnasta, lisäosista ja niin edespäin.

Kuitenkin simu on simu, jolla yritetään mallintaa oikeaa lentämistä, on hyvinkin luonnollista keskustella oikean ilmailun asioista 'Ilmailu'-puolella, ja "kokeilla" sitten niitä juttuja simussa. Tämä on ainakin omasta mielestäni varsin luonnollista.

MUTTA!

Sitä varten on kuitenkin olemassa osiojaottelu, että simulaattori- ja oikean ilmailun asiat pysyisivät erillään toisistaan. Ja ihan samasta syystä on myös perustettu Flightforum.fi, jonka kautta ei simulaattoripalstat näy. Hankala tilanne tässä on se, että FSNordicin kautta näkyy sitten kuitenkin myös oikean ilmailun palstat ja vääjäämättä näitä tällaisia tapauksia sitten tulee, että simulaattori "sotketaan" tänne ilmailupuolelle. Pääosin ne toki pyritään sitten siivoamaan oikeille paikoille, mutta esim. tässä threadissa tuo jälkikäteen erottelu olisi aika hankalaa (tosin tarvittaessa se myös tehdään)... Mutta lähtökohta on, että simulaattoriasiat pidetään simulaattoripuolella, eikä sotketa tänne oikean ilmailun puolelle, koska iso osa esim. Flightforumin kautta tänne kirjoittelevista ei voisi olla vähempää kiinnostunut simulaattorista. Ja juuri heidän takiaan koko Flightforum on ylipäätään perustettu....

Kun täällä surffaan ja kirjoittelen niin kirjoittelen aina mielessäni simulaattorifoorumille. Kun lähdin aikanaan tähänkin kysymykseen vastaamaan, vastasin VHHH eli Kai Tak, joka on nykyään suljettu liikenteeltä mutta simussa sitä voi vielä käyttää.

Et silleen :D

Ehkä olisi pitänyt miettiä, miksi tänne on nämä aluejaottelut tehty. Jos ketju on ilmailu-palstalla, siinä tuskin haetaan mielipiteitä simulaattorista... Tätä kannattaa ehkä ihan oikeasti miettiä jokaisen itsekseen. Vai olisiko se sitten hyvä vaihtoehto, että FSN ja Flightforum erotetaan kokonaan toisistaan? Että FSN:n puolelta ei enää pääsisikään "sotkemaan" IRL-keskusteluja? (OK, viimeinen oli ihan mun oma heitto, ei FSN:n virallinen kanta)  ;)

Et tälleen  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään