7 viestiä aiheessa

Lentoyhtiö Reallyn kone putosi pian ilmaannousunsa jälkeen. Silminnäkijöiden mukaan koneen lentäjä oli yrittänyt ohjata konetta takaisin kentälle, mutta ei kuitenkaan onnistunut. Pian sen jälkeen kone syöksyi maahan ja räjähti.
Lähde  Iltasanomat

 

Tuosta hiljattain keskusteltiin täälläkin ja U- käännökset johtavat vakaviin onnettomuuksiin.  :(  (jos sitä edes yritti)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paikallisen toimittajan australialaiselle medialle kirjoittamassa jutussa on myös videonpätkä tapahtumapaikalta.

 

http://www.news.com.au/heraldsun/story/0,21985,22704248-663,00.html

 

Aviation Safety Networkin mukaan Lear 35:n rekisteri oli PT-OVC:

 

http://www.airliners.net/open.file/1270928/L/

 

O´Globo-lehden mukaan kone putosi vain 400 metrin päähän kentästä, mutta sitä ei osata sanoa, oliko kone jo ehkä kääntynyt takaisin kentälle päin.

 

Google Earthistä katsottuna Campo de Marten kentän ympäristöstä ei todellakaan kelvollista pakkolaskupaikkaa löydy.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lähde  Iltasanomat

 

Tuosta hiljattain keskusteltiin täälläkin ja U- käännökset johtavat vakaviin onnettomuuksiin.  :(  (jos sitä edes yritti)

 

Taitaa se etusektoriin lasku pätee lähinnä yksimoottorisille pienkoneille. Suihkukoneissa mahdollisuus säilyä hengissä

jos laskee etusektoriin rakennetulle kaupunkialueelle taitaa olla nolla. Minulla nyt ei ole koulutusta tuplamoottorisuihkukoneeseen

mutta eikös niissä ole juuri se idea että pakkolaskun voi turvallisesti tehdä vain kenttälle ja ne kaksi moottoria

on juuri siksi että sillä toisella pääsee lähimmälle kenttälle.

 

Kate

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joskus bisnesjetin pakkolasku etusektoriin onnistuu kyllä, kun olosuhteet ovat oikeat.

 

http://aviation-safety.net/database/record.php?id=19720301-0

 

Kyseessä oli kuitenkin lasku lumiselle pellolle, mikä on "hieman" eri asia. J. Ritarannan muistelun mukaan kipparilta katkesi tuossa solisluu, muita vammoja ei tullut. Kone kylläkin taisi mennä lunastukseen.

 

Tuntuu aika ihmeelliseltä tapaukselta tuo OH-FFW:n juttu. Molemmat moottorit syttyivät tueen nousin jälkeen.

Tuolla Aviation-Safety sivulla ei kerrottu, miksi näin kävi.

 

 

Kate

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"flame out" = moottorien sammuminen, suihkumoottoreista puhuttaessa. J. Ritarannan muistelun mukaan tällä palstalla aikaisemmin, siivistä irronnut jää meni molempiin moottoreihin, jotka pysähtyivät.

 

Tulipaloa siis ei ollut.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään