Olli Talso

Koneessa vikaa?

13 viestiä aiheessa

Moro, nyt tuli iso onkelma eteen. Kun tänään käynnistin koneeni, aluksi käynnistyi normalaisti jne. Mutta kun aioin mennä käymään nordicissa, huomasin että

1) Netti ei toimi, tulee "Palvelinta ei löydy" ikkuna

2) Windowsin alapalkkiin ei ilmesty aukiolevia ohjelmia, vaikka näkyvätkin tehtävienhallinnassa

3) F-Secure ei lähde käyntiin

Voisiko asialla olla yhteytta eilen ostamaan Lock On taistelulentosimulaattoriin?

EDIT_ Kone myös käynnistyy ja sammuu TODELLA hitaasti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin, selvisi tämäkin F-Securen uudelleenasentamisella. F-Secure oli mennyt sekaisin, sekottaen samalla koko koneen. Eikä ole ensimmäinen kerta! Pitää hankkia Norman tai Panda...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin, selvisi tämäkin F-Securen uudelleenasentamisella. F-Secure oli mennyt sekaisin, sekottaen samalla koko koneen. Eikä ole ensimmäinen kerta! Pitää hankkia Norman tai Panda...

Avast on oma suosikkini :):thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minullakin F-Secure leipoi vanhan koneen solmuun.

Itse käytän nykyään Kaspersky Internet Securityä, suosittelen!  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Läppä  :thmbup:

Kyllähän se komeelta näyttää mutta ei sillä mitään torjuta

No en nyt niinkään sanoisi. Ei ole samanlainen memoryhog kuin F-Secure ja yhtä hyvinhän tuo tuntuu skeidat löytävän..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitää hankkia Norman tai Panda...

Mitä olen kuullut ystävältäni, joka hoitaa keskisuuren yrityksen tietojärjestelmiä, on "Norman" suunnilleen pahimmasta päästä tunnettuja kirosanoja.

Suosituksia muiden puolesta en voi kertoa, mutta itse olen havainnut tietoturvaongelmiin erittäin toimivaksi ja yksinkertaiseksi ratkaisuksi tänä päivänä edullisen kiinteän rautapalomuurin ja jonkin suhteellisen halvan maksullisen virustorjuntaohjelman. Ilmaisillakin pärjännee, mutta maksullisten mukana tulee toimintaa nopeuttavia ja muita lisäominaisuuksia.

Minulla on Antivir Premium, enkä ole kärsinyt haittaohjelmista tai viruksista vuosiin - tutka päivittää itsensä kerran/vrk, mikä on toistaiseksi riittänyt. Mikäänhän ei ole täysin varmaa, mutta kuvatunlaisella systeemillä suojaa kokemukseni mukaan koneensa riittävän hyvin, ja kuluja tulee reitittävästä palomuurista noin 50 € kertahankintana minkä päälle virusohjelman n. 30 €:n vuosimaksu. Sitä ei voi pitää kalliina hintana mielenrauhasta.

Jostakin syystä luotan tähän yhdistelmään enemmän kuin noihin nyt jo Wordin kaltaisiksi mammuteiksi paisuneihin torjuntaohjelmistoihin, joista olen ikävä kyllä kuullut paljon huonoja kokemuksia tyyliin "tykkäävät sotkea koko koneen" tms.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No en nyt niinkään sanoisi. Ei ole samanlainen memoryhog kuin F-Secure ja yhtä hyvinhän tuo tuntuu skeidat löytävän..

Itse luovuin joskus Nortonista, kun olin tarkastanut siirtokovalevyni Nortonilla (viimeisimmillä päivityksillä), mutta kun yhdistin sen sairaalan koneeseen, virustorjunta rääkäisi pahan kerran. Tarkastin uudelleen, muttei mitään löytynyt. Sen jälkeen vaihdoin F-Secureen, ja se löysi 4 uhkaa. Poistin ne, ja sen jälkeen levy toimi loistavasti sairaalankin koneella.

Arttu

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään