Guest Dankke

Käytkö Talvella uimassa avannossa?

35 viestiä aiheessa

Itse vastaan kyllä.

Tänään juuri vaikka ei järvi olekkaan jäässä  :P

Tänään veden lämpötila oli +6

Anteeksi tyhmä aihe, mutta tätä ei olla viellä kysytty

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viime talvena kävin ensimmäisen kerran. Ja jos mahdollisuus tulee niin käyn uudestaankin, totta kai.  :) Edellyttäen tietysti, että sauna on lämpimänä.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerran kävin usella jossain ojanpientareella, niin horjandin heikkoihin jäihin (onneksi vain polvia myöten ::)), ja tämäkin sattui onneksi vasta paarireissun jälkeen.

Avantouinti ei vaan kiinnosta. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No EN helevetti mene !!! :o

Oikeasti. Kun istut saunassa jossa on 120 astetta lämmintä ja menet asinne veteen ja käyt siellä kerran kaulaa myöten niin se tuntuu  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oikeasti. Kun istut saunassa jossa on 120 astetta lämmintä ja menet asinne veteen ja käyt siellä kerran kaulaa myöten niin se tuntuu  :thmbup:

No enhän mene edes kesällä Suomessa kylmään veteen - edes saunasta. Saattaisin harkita avantoon menoa, jos saan käyttää kuivapukua ja paksua aluspukua sen kanssa... :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei taida tulla käytyä.  ;D Viime vuonna tuli yhtenä viikkona oltua avannossa joka päivä, kun oltiin pohjoisessa. Aluksi kun juuri ja juuri saunan jälkeen uskalsi mennä, mutta loppu viikosta ennen saunaa meni oikein uimaan.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kertaakaan en ole vielä käynyt, mutta tekisi miel kokeilla.

No mutta mikäs ihme tuo nyt muka on, koska olet Antautuva norppa! ;)

Mopedin kanssa joskus pienenä kävin kaulaa myöten vedessä, 15 asteen pakkasella heikoilla jäillä...

Ei ollu kivaa, kun oli jokunen kilometri juostavana ennenkuin pääsi lämpimään.

Semmonen kammo jäi että en ui avannossa, tai varmaan uin jos tarpeeksi maksatte...

ps. mopedikin sittemmin tuli sieltä järvestä pelastettua, ja toimikin jopa vuosia sen jälkeen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys!

En ole käynyt eläessäni avannossa (enkä mene) mutta joka kerta kun olen ollut kylpylässä niin varpaat ja nilkat olen kyllä kastellut kylmävesialtaassa. Juuh, se riittänee minulle! :)

-Kari-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla käy avannosta se, kun menen juhannuksena mereen uimaan, pesemään talviturkkia pois :'(

Niin joo ja kerran kävin Tallinnan liepeillä silloin Neuvostoliiton aikoina erään kanakolhoosin "saunakombinaatin" kylmäaltaassa pulahtamassa. Ei tehnyt ollenkaan niin hyvää kuin mitä se "Enno viides kanannappaaja" uskotteli sen tekevän :(

Koskas sitä nyt kommunistiin olisi voinut luottaa (Esa, tämä ei ole provo) :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mää kävin joskus kakarana useastikin. Sitten eräänä tapaninpäivänä oli -27C pakkasta ja piti mennä tietty pulahtamaan. Nerokkaana sukelsinkin. Siinäkään ei vielä mitään, mutta paluumatkalla saunaan pää meinas jäätyä ja se tuntu hirveeltä. Siitä jäi kai kammo, koska se oli toistaiseksi viimeinen kerta. Nykyresidenssin naapurirannalla on kyllä talvisin sauna+avanto, ettei sitä tiedä, jos vaikka innostuis.

Tiedä sitten selittääkö tuo kokemus joitain muita asioita...

-A-

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En mene, ellei pakoteta.

Hangessa on kyllä tullut pyörittyä, enemmän tai vähemmän vapaaehtoisesti erään ulkomaalaisen kuvausryhmän vuoksi. (oli silloisesta työnantajasta kertova propa...siis "dokumentti"filmi kyseessä ;))

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joskus, jos on tilaisuus ja saunaa saatavilla, ilman en menisi (!!!). Muutamia kertoja olen ollut, oli ihan siistiä. ei lainkaan tuntunut pahalta, koska ulkolämpötila oli tietysti kylmempi kuin veden. Ei mitään maata järisyttävää kuitenkaan, toisin kuin harrastajat mainostavat sen olevan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aina kun on mahdollisuus, käyn pulahtamassa.

Tuntuu kyllä tosi virkistävältä käydä vähän viilentymässä juuri saunan jälkeen. :thmbup:

Ja kuka sanoo, että se vesi on kylmää, kun jos sä uiskentelet sielä yli 7 sekkaa, niin iho menee jo tunnottomaksi, eikä tunnu enää ollenkaan niin kylmältä. :thmbup: (Vaikkakin se että miltä ihosta tuntuu, on sitten eri asia, mutta silti.)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kerran olen käynyt Ukonjärvessä avannossa, ja mieli tekisi kokeilla kyllä toistamiseenkin. Oli sen verran virkistävä kokemus.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse vastaan kyllä.

Tänään juuri vaikka ei järvi olekkaan jäässä  :P

Tänään veden lämpötila oli +6

Anteeksi tyhmä aihe, mutta tätä ei olla viellä kysytty

Käyn, jos on pakko. Onneksi ei ole ollut.

En kyllä ymmärrä, miten voit käydä avannossa, jos järvi ei ole jäässä.  Kävelenkö sillan alta, vaikka ei siltaa ole vielä rakennettu  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään