Guest skuosman

Opettele purjelennon teoriat Internetissä

8 viestiä aiheessa

Kurssi alkaa 28.1.2008. Opiskelu suoritetaan Internetin välityksellä ja kurssiin liittyvät loppukokeet pidetään lähijakson aikana toukokuussa (lähijakso la-su). Lähijakso voidaan pitää Nummelassa, Helsinki-Malmilla tai Räyskälässä.

Kurssin hinta 290€, joka sisältää Purjelentotaito-kirjan, kartan, säähaitarin, sekä tietysti käyttöoikeuden opiskelualustalle.

 

Kurssin suorittanut henkilö voi hakeutua purjelentokurssille mihin tahansa purjelentokerhoon Suomessa.

 

Suomen Urheiluilmailuopisto on AINUT organisaatio Suomessa joka saa ja voi järjestää tämän kurssin Internetissä. Itseasiassa taitaa olla ainut koko maailmassa!

 

Lisätietoja kurssista www.suio.fi .

 

Kerhot voivat hyödyntää Internet pohjaista opiskelua esimerkiksi järjestämällä kurssin aikana omaa toimintaa esitteleviä tilaisuuksia tuleville purjelentäjille.

 

Sakari Kuosmanen,

koulutuspäällikkö

Suomen Urheiluilmailuopisto Oy

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä on nykyaikainen tapa opetella lentämisen teoriaa. Kokeile!

SIL:n (Suomen Ilmailuliitto) jäsenet saavat 20€ alennuksen - mutta- ennen 31.12.2007 ilmoittautuneet saavat kurssin päätteeksi yhden hinauslipun Räyskälän ilmailukeskukseen (arvo 25€). Voit tutustua purjelentoon myös tutustumiskurssilla joka jakautuu kahteen osaan: 8 lentoa purjekoneella 1.000€, jatko-osa 9-25 lentoa 900€. Tutustumiskurssille osallistujan EI TARVITSE suorittaa teorioita. Tutustumiskurssilla TUTUSTUTAAN purjelentoon.

Kurssi tästä eteenpäin - lennot 26-50 - maksavat 500€. Yhteensä 2.400€ ja kurssi kestää 3vk kesällä Räyskälässä. Kysy tai katso www.suio.fi

 

saku

Suomen Urheiluilmailuopisto Oy

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiallinen kysymys joten vastaan asiallisesti: esimerkiksi Helsingin Ilmailukerhon kurssi maksaa 150euroa joka on noin puolet halvempi kuin Opiston ja NIL eli Nuorisoilmailijat samaten 150 euroa. Huomattavasti halvempaa- menkää ihmeessä noille kursseilla jos haluatte istua maanantaisin ja keskiviikkoisin tai minä tahansa muuna iltana klo 17.30-21 tai muuten vain iltaisin teorioilla. Opiston teorian suorittajat istuvat milloin heille itselleen sopii tietokoneen ääreen ja opiskelevat.

Luulisi, että Opiston Internetkurssi olisi halvempi - totta. Se voisi varmaan ollakin, mutta kun ei ole vielä suuria määriä koulutettavia. Kerhot haluavat tarjota edelleen perinteistä luokkahuoneopetusta vaikka modernimpikin vaihtoehto olisi - se pitää sallia ja varmaan kivaa opettajille ja oppilaille.

Jo nyt SIL(Suomen Ilmailuliiton jäsenet) saavat 20euron jäsenalennuksen. Lisäksi jos ilmoittautuu kurssille ennen 31.12.07 saa vielä hinauslipun kurssin päätteeksi (arvo 25euroa). Kyse on valinnoista. Ja ajankäytöstä.

Opiston teoriat sisältävät kartan(hinta kaupassa n.18€), jaettavan määräys materiaalin, Purjelentotaito-kirja (37€), säähaitarin(ilmainen muutenkin). Toivotaan, että ne sisältyvät myös muiden kouluttajien materiaaliin.

 

saku

 

P.S Missä teoriakurssi maksaa 6xvähemmän? NIL ja Heik kurssit ovat vain 50% halvempia. Eli meidän kurssi on noin 2x kalliimpi.

Niin, ja jos haluaa paljon oppia niin sillä rahalla mitä Opiston teoriat maksaa voi käydä ma, ti,ke ja to-iltaisin Heik ja NIL teorioilla koska ne ovat kivasti peräkkäisinä iltoina  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Asiallinen kysymys joten vastaan asiallisesti: esimerkiksi Helsingin Ilmailukerhon kurssi maksaa 150euroa joka on noin puolet halvempi kuin Opiston ja NIL eli Nuorisoilmailijat samaten 150 euroa. Huomattavasti halvempaa- menkää ihmeessä noille kursseilla jos haluatte istua maanantaisin ja keskiviikkoisin tai minä tahansa muuna iltana klo 17.30-21 tai muuten vain iltaisin teorioilla. Opiston teorian suorittajat istuvat milloin heille itselleen sopii tietokoneen ääreen ja opiskelevat.

Luulisi, että Opiston Internetkurssi olisi halvempi - totta. Se voisi varmaan ollakin, mutta kun ei ole vielä suuria määriä koulutettavia. Kerhot haluavat tarjota edelleen perinteistä luokkahuoneopetusta vaikka modernimpikin vaihtoehto olisi - se pitää sallia ja varmaan kivaa opettajille ja oppilaille.

 

Niin no, joustavuus on hieno juttu jos sattuu olemaan työ- tai muita kiireitä, lapsia tms ajankäyttöä sääteleviä tekijöitä elämässä.

 

Mutta turha tossa mun mielestä on sen kummemmin alkaa liiemmin puolustuskannalle - urheiluilmailuopisto on osakeyhtiö ja tämmösten härveleiden kehitys maksaa ihan takuulla jotain, samoin materiaalin kasaus. Ja touhun ylläpito. Ja pitää ne tentit tarkistaa ihan samoin kuin luokkaopetuksessakin. Firma ei voi tehdä juttuja kuitenkaan tappiolla.

 

Jos nyt tämmöisellä työmäärällä saadaan modernisoitua touhua ja nykyiseen elämänmenoon on tarjolla joustava *vaihtoehto* opiskella juttuja, mikäs siinä? Uskoisin kyllä että jollekin tuo on sen lisähinnan arvoista.

 

Olikos tuolla muuten PPL -> GPL -teoriapakettia? :-) Vois sen pursipahvinkin vihdoin nääs tehdä..

 

//Tuomas

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olikos tuolla muuten PPL -> GPL -teoriapakettia? :-) Vois sen pursipahvinkin vihdoin nääs tehdä..

 

Kannatettava ajatus, hienoa!

 

Istu vaan koko kurssi. Siellä tulee asiat käsiteltyä vähän eri kantilta kuin PPL-puolella; melkein kaikessa on eroavaisuuksia. Radiopuhelinosuuden voit lintsata.

 

Lennä sitten kunnon kurssi, niin ettet pelkää moottorittomassa koneessa, ja pääset vähän matkalentämisen alkuun. Pelkkä koneen ylös ja ala ohjastaminen on kuitenkin niin pieni osa purjelentoa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisihan tähän vaikka laittaa vertauksena sen, että työstä saatu palkka on korvaus menetetystä vapaa-ajasta. Tässä "etä-opiskelu"-paketissa maksat vain hieman enemmän  urheiluilmailuopistolle siitä, että saat valita milloin teet "työtä". Säännöllisinä iltatöinä tehdessä maksat vähemmän, kuin joustavasta työajasta. Antaa valinnan mahdollisuutta monelle joka miettii, mihin väliin kiireistä elämää saisi sullottua purtsikkakurssin. Siis ihan up yours ;D

Huonohko olen näköjään tekemään vertauksia :-[

 

Mutta mielestäni tervetullut opiskelumuoto Suomen markkinoille :thmbup:

 

Ville

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Istu vaan koko kurssi. Siellä tulee asiat käsiteltyä vähän eri kantilta kuin PPL-puolella; melkein kaikessa on eroavaisuuksia. Radiopuhelinosuuden voit lintsata.

 

Eiköhän ne lennä about samojen fysiikan lakien mukaan ;-) Toki sinänsä ihan hyvä neuvo varmaankin. Radiopuhelinosuus lieneekin parasta lintsata taannoisten keskusteluiden pohjalta pääteltynä ;D (vitsi vitsinä, eiköhän se teoriassa ole kaikissa ihan OK, käytäntö lienee sit se missä on vähän eroa ;))

 

Lennä sitten kunnon kurssi, niin ettet pelkää moottorittomassa koneessa, ja pääset vähän matkalentämisen alkuun. Pelkkä koneen ylös ja ala ohjastaminen on kuitenkin niin pieni osa purjelentoa.

 

Juu siis, tarkoitus on nimenomaan oppia homman kunnolla, kyllä purjelento on ollut mielessä ihan sieltä asti kun lennokkien kanssa olen puuhastellut joskus vaahtosammuttimen kokoisena. En vaan aikanaan tuntenut Selänpäästä ketään muita, ja nyt työssäkäyvänä moottorilento on hitusen aikatauluystävällisempää touhua. Mutta ei se idea ole mihinkään sinänsä kadonnut.

 

En mä moottorittomassa pelkää, paitsi jos liitoluku on 10 ja moottorittomuus tapahtuu äkisti ;)

 

//T

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään